![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]() Cytat:
1. Masa załadowanej varaderki ![]() 2. Szerokość z kuframi ![]() 3. Fatalne zestrojenie tylnego zawieszenia w varaderce. W tych przed 2003 dobija a po 2003 jakby moto był na sztywno. W tych starszych dobija tez przód na większych dziurach. ![]() 4. Wyłączanie się silnika przy manewrach na półsprzęgle w varaderce, choć tu obarczył bym wtrysk. ![]() 5. W ciepłe dni tylny gar grzeje jaja na twardo ![]() 6. kanapa nadaje się do offu tak jak całe varadero. ![]() 7. Plastikowa osłona silnika ![]() 8. Nie widać co się dzieje przed przedni kołem ![]() 9. Nie wiem jak w gażnikowej ale w tej nowszej zestrojenie skrzyni jest fatalne. Jedynka za długa. Dwójka za wysoko a na 6stce pali wiecej przy jeździe z kuframi i pasażerem niż na piątce i ciężko cokolwiek wyprzedzić ![]() 10. Prześwit pod silnikiem ![]() Kupisz Dzieju co bedziesz chciał. Tu masz moje 10 pkt na NIE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
pkt 1 masz rację ale też każde inne moto z masą wyjściową ok 250kg będzie tak samo ciężkie np GS1200ADV. pkt 2 no cóż duże kufry to i szeroko jest w każdym motocyklu. pkt 3 masz rację gaźnikowe za miękkie a wtryskowe twardawe na kiepskie drogi przy większych prędkościach nieprzyjemnie podskakują na poprzecznych garbach. pkt 4 i 5 nie spotkałem się z tą dolegliwością. pkt 6 to już zależy jaką kto ma dupę i na czym mu wygodnie ja nie narzekałem. pkt 7 do turystyki bez znaczenia pkt 8 jak chcemy mieć lepszą ochrone przed wiatrem ..... cos za coś w innych sprzętach z większa szybą też bywa różnie. pkt 9 zestrojenie do jazdy solo bez uwag, w pełni załadowaną nie jechałem ale co do 6ki to trudno oczekiwać od nadbiegu żeby się pod dużym obciążeniem zbierała i to jeszcze np z niższych obr. pkt 10 bez znaczenia przy turystyce -dodam że na seryjnej szybie komfort do 140-150 potem zaczynają być "przeciągi" przyda się przeróbka -spalanie w trasie solo 5 ltr i to bez szczególnych oszczędności. -w korku masa swoje robi i po np pofałdowanym asfalcie między samochodami wskazana uwaga ale daje jakoś radę choć za Afryką czy 990 nie nadąży. Rambo , wyszło ciekawe zestawienie wrażeń z jazdy wiaderkiem , każdy trochę inaczej je odbiera bo i każdemu do nieco innej jazdy potrzebne. Może się to komuś jeszcze przyda. Jest wielu szczęśliwych z posiadania GSów , KTMów , Wiader czy Afryk i każdy coś dla siebie w nich znajdzie .....i o to chodzi. Jako że GS 1200 , 1150 i Wiadro testowałem chyba czas na test 990 co by zdanie sobie o nim wyrobić bo jedna krótka rundka którą zrobiłem nie daje pełnego obrazu ( wtedy jakoś szoku nie przeżyłem że jest aż taki rewelacyjny).
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 11.10.2011 o 08:11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Mam odmienne zdanie na temat varadero , zapewne jest to spowodowane tym że nie jeździłem nim z kuframi i pasażerem . Uważam jednak że jest to optymalny motocykl do turystyki asfaltowej , ale to moje zdanie , więc nie będę wdawał się w dyskusje i udowadniał dlaczego mam racje .
Napiszę tylko o przypadłości gaśnięcia , ponieważ 90% użytkowników tego motocykla nie ma bladego pojęcia dlaczego czasami tak sie dzieję . Przyczyną jest wtrysk tzn : w momencie lekkiego dodawania gazu ( szczególnie podczas zawracania ) , dawka paliwa podawana do cylindra jest zbyt duża , co powoduje zarzucenie świecy i z tego powodu potrafi zgasnąć silnik . Rozwiązanie jest bardzo proste , świece irydowe . Miałem dwa viadra , którymi przejechałem kilkadziesiąt tys/km i jeśli kiedyś powrócę do turystyki asfaltowej , to kupie następne . Nie będę się rozpisywał o tym że seryjne zawieszenie jest do bani w każdym motocyklu , po za pomarańczą ( choć i to trzeba odpowiednio umieć ogarnąć i zestroić ). Rozwianie problemów zawieszenie w viadrze , wiąże się z wymianą sprężyn na progresy i dobranie odpowiedniej gęstości oleju na przodzie i wymianie tylnego mono na Ohlinsa . Vardero nigdy nie było i nie będzie motocyklem enduro . Można wodę z kibla pić , tylko po co ? Zdrowia .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. Ostatnio edytowane przez Adagiio : 11.10.2011 o 09:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 984
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
![]()
Dokładnie tak jak napisał Adagio. Kilka prostych czynności takich jak wymiana sprężyn, oleju, akcesoryjnego zawiasu bądź inne, np. filtry, wydech, świece itp. zmienia nam- ulepsza naszego rumaka. takie przyklady można mnożyc, każdy użytkownik podnosi tym atrakcyjośc i komfort jazdy... może i bezpieczeństwo. Jednak zastanawiam się nad tym jak niektórzy pacjenci na siłę próbują zobic crossa z Africy, lub dążą do nadmiernego udoskonalenia, nie podnosząc przy tym swoich kwalifikacji i umiejętności z jazdy. Oczywiście wszelkie profesjonalne przeróbki są bardzo ciekawe i pięknie wyglądają, osobiście ciekawy jestem jak taką hybrydą Africa-Viadro by się jeździło
__________________
734 zero 70 7dwadwa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,750
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 43 min 35 s
|
![]()
Bardzo fajnie się ten watek rozwija... Od banalnego naigrywania się z tej czy innej marki w chwili wolnego czasu dochodzimy do ciekawych i przydatnych wniosków. Oczywiście ,że Afri nie jest najlepsza, KTM nie do wszystkiego się nadaje a Viadro też ma swoich zwolennikow.. Czytając ten wątek każdy może znaleźć nisze dla siebie.. Proponowałbym wnioski konfrontować z wątkiem Lepiego o połamańcach :-))...i dopiero wtedy wybrać odpowiednie moto...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Gliwice
Posty: 130
Motocykl: RD07
Przebieg: 59000
![]() Online: 3 dni 2 godz 51 min 35 s
|
![]()
Jeszcze do tego gmole, szyba, bagażnik + aluminiowe puchy i mamy wydane tyle kasy że starczyłoby na cenowo GS ADV a z tym Wiadra nie ma co porównywać
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Dokładnie tak jest. Miałem klv 1000 czyli DL 1000 i dokładnie doszedłem do tych samych wniosków.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
![]() |
![]()
O to właśnie chodzi , porównywanie wiadra z enduro i wytykanie mu ułomności terenowej nie ma sensu a na asfalcie radzi sobie całkiem dobrze.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
A taki jeszcze mix... w sumie nawet zgrabnie to wygląda, gdyby tak jeszcze 30 kg mniej...
![]() ![]() i Godzilla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Osłona pod silnik z Africa Twin do Varadero | Grzegorz | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 09.02.2013 22:42 |