![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Hej Atomek, dzięki, dasz namiar na te kolce?
Temat łańcuchów jako alternatywa ciągle aktualny. Jeśli ktoś ma wrażenia, wnioski z używania łańcuchów to chętnie posłucham. Czy działają tak samo jak kolce? Nie chodzi o szaleństwa po lodzie ale po prostu dojazd po białym, lodzie w określone miejsce. ![]()
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Z technicznego punktu widzenia i przyczyn użycia łańcuchów oraz kolcy ich zastosowanie jest dość różne mimo że obydwa rozwiązania dotyczą białej nawierzchni.
Łańcuchy generalnie mają za zadanie zwiększyć przyczepność ale ich konstrukcja uniemożliwia szybszą jazdę z uwagi na ryzyko rozerwania. Ponadto lepiej się sprawdzą w luźniejszym śniegu niż po twardym/ubitym który swoją strukturą zbliża się do gładkiego asfaltu. Kolce natomiast słabiej będą robić w luźnym śniegu , ale za to na ubitym zdecydowanie lepiej niż luźne łańcuchy. Dlatego sporo zależy od nawierzchni po której mamy jechać oraz prędkości podróżnej którą chcemy uzyskać. Nie wiem czy obecnie ale ruscy mieli u siebie dyscyplinę ala nasz żużel tylko że po lodzie. Opony z dużą ilością kolców , na winklach schodzili na kolano niemal ślizgając się bokiem motocykla po lodzie i ciągle mieli przyczepność . Łańcuchy są bez szans zwłaszcza na pochyleniach co w przeciwieństwie do samochodów w motocyklu występuje jednak często.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |