Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.12.2020, 16:25   #1
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 27 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
"Akumulatory te charakteryzują się odporną na wysoką temperaturę, wodoodporną nylonową obudową i ulepszonymi terminalami przyłączeniowymi. Wyposażone są w ulepszony wskaźnik naładowania, który jeszcze dokładniej pokazuje stan jego naładowania, zabezpieczenie przed przeładowaniem, zaawansowany system zarządzania akumulatorem (BMS), który oprócz balanserów (zapewniających równomierne ładowanie / rozładowanie akumulatora), obejmuje także ochronę przeciwprzepięciową - co zapobiega ładowaniu akumulatora napięciem wyższym niż 14,9 V. Akumulatory litowo-jonowe wymagają tylko 1/3 pojemności porównywalnego akumulatora kwasowo-ołowiowego przy zachowaniu co najmniej takiego samego prądu rozruchu. W praktyce prądy te są większe niż wymaga do rozruchu silnika producent motocykla i dostarcza klasyczny akumulator kwasowo-ołowiowy."

Instrukcja do akumulatora HJP21-FP Skyrich

także pozostaje czytanie instrukcji producenta. Tak jest akurat Skyrich inni może być inaczej ale 14.4V to jest standardowe napięcie ładowania w motocyklu więc nie może być granicznym napięcie 14.2V
również po lekturze instrukcji
https://www.ctek24.pl/project/ctek-ct5-powersport/ 14,2V dla lion
oraz noco https://no.co/media/nocodownloads/fo...0_f_3.7.17.pdf

i w formie obrazków

wszędzie 14,2V
Załączone Grafiki
Typ pliku: png Bez tytułu - Google Chrome 21.12.2020 16_23_56.png (197.4 KB, 18 wyświetleń)
Typ pliku: png Bez tytułu - Google Chrome 21.12.2020 16_19_41.png (317.1 KB, 19 wyświetleń)
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.12.2020, 17:46   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 26 min 3 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
również po lekturze instrukcji
https://www.ctek24.pl/project/ctek-ct5-powersport/ 14,2V dla lion
oraz noco https://no.co/media/nocodownloads/fo...0_f_3.7.17.pdf

i w formie obrazków

wszędzie 14,2V
niemal każdy regulator w motocyklu będzie dawał w okolicy 14.4V
a w CRF1100 2020 napięcie ładowania może osiągać nawet 15.5V strona 513 instrukcji serwisowej. Także aku musi mieć elektronikę, która ogarnie wyższe napięcie niż dopuszczają to ogniwa.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.12.2020, 19:04   #3
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 27 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
niemal każdy regulator w motocyklu będzie dawał w okolicy 14.4V
a w CRF1100 2020 napięcie ładowania może osiągać nawet 15.5V strona 513 instrukcji serwisowej. Także aku musi mieć elektronikę, która ogarnie wyższe napięcie niż dopuszczają to ogniwa.
tam jest zapis
Measured BV < Measured CV< 15.5 V
• BV = Battery Voltage (page 21-7)
• CV = Charging Voltage
If the charging voltage reading is out of the
specification, inspect the regulator/rectifier
czyli zmierzone napięcie na baterii powinno zawierać sie w zakresie nie mniej niż 13,5V do 14V a napięcie ładowania powinno być większe lecz nie większe niż 15,5V z tym ze podano napięcie dla naładowanej baterii w dobrym stanie czyli od 13,5 do 14 V tak jak zalecają wykonać test "Make sure the battery is in good condition before
performing this test"
czyli test tylko na sprawnej baterii naładowanej i w dobrej kondycji nie należy przeprowadzać tego testu na baterii wymagającej naładowania ponieważ pomiar bedzie błędny ba nawet wspomniano na jaki testerze należy sprawdzić stan baterii i podano również tam ładowarkę OptiMATE Lithium 4s-5A a dla tej ładowarki masz taki zapis. Absorption and equalisation: for 10 minutes the current is delivered in pulses with voltage controlled between 14.0
and 14.3V,

o tu https://tecmate.com/wp-content/uploa...-EN-150513.pdf
nie znalazłem ani słowa o wyższym napięciu ładowania litówek wiec informuje
Załączone Grafiki
Typ pliku: png Adobe Reader Touch 21.12.2020 18_16_40.png (424.1 KB, 20 wyświetleń)
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.