Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.04.2011, 12:26   #1
fxrider
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 660
Motocykl: R1100GS, LC4
fxrider jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał daniel_87 Zobacz post
to źle?
Amorki PDS są przystosowane do pracy bez dźwigni zawieszenia - podpina się je bezpośrednio pod wahacz. Progresja jest realizowana przez progresywną sprężynę i odpowiednią konstrukcję. Jakbyś to wsadził do AT miałbyś progresję^2 + być może strasznie wielki skok, bo ciężko to przeliczyć, jeśli dźwigni nie ma.

Cytat:
Napisał majki Zobacz post
Uuu, tzn, że większy skok jest realizowany tylko przez dźwignię?
To by znaczyło, że nie potrzeba też aż tak twardych sprężyn do tych amorków.

Cytat:
Pomierzyłbyś jeszcze dokładniej rozstaw śrub montażowych w Duku i enduro?
To można w katalogach znaleźć (przy czym w enduro są strasznie duże wahania w zależności od rocznika/modelu).
http://www.ktmcycles.com/manuals/2003/index.htm

pzdr, Adam
__________________
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
fxrider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.04.2011, 13:28   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Przegrzebałem te OEMy ktm i wyszło że najlepiej wziać amor od enduro pomiędzy 2002 a 2005. Niestety ale nie udał mi się ustalić skoku tych amorów. Mój amor jest z 97r i chyba deko za długi

Mój WP enduro ma 412mm i jest to model 118S701.
Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm.

Ale to tylko kwestia dziurki w innym miejscu na kościach nowych i tyle

Bardziej należy skupić uwagę na to że przy 320mm skoku to tylna opona wydrze nam dziurę w dupie
Afryka ma 220 skoku. Tak na szybko to policzyłem. 250 wejdzie, 260 wejdzie, 275 też. A te ze skokiem powyżej to już cza tył podnosić o te kilka cm względem serii. Czy np Majki jeśli chcesz podwyższać tył dalej to masz większy wybór.





W każdym razie te starsze mają większy skok jak pisze Freakrider

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.03.2013 o 08:02
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2011, 09:45   #3
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm.
No to czym się różnią amory z enduro od DUKE? Skokiem? Skokiem czego? Czy tak przypadkiem skok, podawany w parametrach technicznych (AT - 220mm, LC4 - np. 295mm, DUKE - 170mm) nie jest skokiem zawieszenia/wychylenia wahacza w osi koła?
Akurat oddaje amor z AT do naprawy i z ciekawości sobie zmierzyłem ile się wysuwa ta "chromowana rurka" wyszło że jakieś 11 - 12 cm - no to jak się to ma do podawanego skoku 220mm?
Czyli jednak układ PRO LINK (długość kości) decyduje o skoku zawieszenia a nie tylko parametry amortyzatora.

Cosik mi się wydaje, te wszystkie amory od LC4 niezależnie od tego czy enduro czy DUKE są o bardzo zbliżonych parametrach, jak nie tych samych.
Ktoś mnie wyprowadzi z błędu i rozwieje wątpliwości? Krytykę przyjmę na klatę

Dlaczego to pisze, ano chciałbym zanabyć pewien tylny amor WP. A z numerków wynika ze jest od DUKA i tu mam dylemat czy kupować czy szukać dalej od enduro (zmniejszać skoku w AT nie chcę, a wręcz przeciwnie )

Ostatnio edytowane przez bartol : 08.04.2011 o 09:50
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2011, 09:54   #4
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bartol Zobacz post
Cosik mi się wydaje, te wszystkie amory od LC4 niezależnie od tego czy enduro czy DUKE są o bardzo zbliżonych parametrach, jak nie tych samych.
Na to właśnie wygląda, z tym, że od Duke'a ma najmniejszy skok na tłoku amora. Zapewne są jakieś małe różnice między amorami, ale większość skoku jest realizowane przez system dźwigni przy wahaczu. Dlatego też ciężko określić jak dany amor się będzie zachowywał w innym moto.
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2011, 10:03   #5
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał majki Zobacz post
Na to właśnie wygląda, z tym, że od Duke'a ma najmniejszy skok na tłoku amora.
A z czego to wynika? Mierzył to ktoś?
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.12.2012, 17:48   #6
PiotrTMC


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Bolesławiec
Posty: 109
Motocykl: RD03
Przebieg: 64000
PiotrTMC jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 14 godz 45 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Mój WP enduro ma 412mm i jest to model 118S701.
Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm.

Ale to tylko kwestia dziurki w innym miejscu na kościach nowych i tyle
To ja już głupieje od tych wartośći albo są jeszcze inne długości w DUKACH albo każdy mierzy po swojemu. Dzis obgadałem z gośćiem amorek od 640 duke, którego on jest posiadaczem i po zmierzeniu powiedział mi, że ma ok.425 430mm, i stwierdziłem na podstawie wczesniejszych opisów w tym wątku, że do rd 03 nie wlezie. i bądz tu mądry, a amorek pierwsza klasa tylko co, jak ponoc nie wlezie może ktoś mi konkretnie pomóc? może ktoś wcisnął takiego amorka do swojej trójki?
PiotrTMC jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regeneracje tylnego amora bartol Rama, zawieszenia, napęd 15 01.09.2012 17:27
Poszukuję amora tylnego do RD 03 Tatuś Wszystko dla Afryki 2 23.09.2011 17:38
Szukam tylnego amora. Lepi Rama, zawieszenia, napęd 9 02.09.2011 14:40
Demontaż tylnego amora. mrdracul Rama, zawieszenia, napęd 3 11.03.2011 12:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.