Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 21.02.2009, 20:13   #11
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Witam,
ja w końcu kilka dni temu zamontowałem płytkę od R2D2. Dziś odpaliłem moto i wygląda, że wszystko jest ok. Zanim zabrałem się za montaż przejrzałem instrukcję i trochę bałem się ilości kabli, które trzeba potem upchać w puszcze pompy. Wszystkie te kable znajdują się w pobliżu ruchomego mechanizmu i mogą coś zablokować.
Postanowiłem zrobić to bez przewodów. Brzmi dziwnie ale działa. Płytkę przylutowałem bezpośrednio jednym rogiem do miejsca, gdzie w instrukcji należy przylutować jeden z przewodów. Pod śrubkę, gdzie jest masa, podłożyłem drugą taką samą końcówkę z wlutowanym kawałkiem, około 10 mm, sztywnego drutu miedzianego i do niego przylutowałem płytkę w kolejnym miejscu. Niema się co dalej rozpisywać. Poniżej jest fotka.

Mając już troszkę doświadczenia jeszcze raz pozwolę sobie zająć stanowisko wobec różnych sposobów ulepszania pompy. Oto co ja bym zrobił, gdybym miał kolejny motocykl z taką pompą.

1. Jeśli stan pompy a dokładniej jej styków był by bardzo dobry zamontowałbym tylko "gasik" iskry. To prosty układ z jednej diody i kondensatora zmniejszający iskrę powstającą na stykach. Tak zabezpieczona pompa (jeśli jest w dobrym stanie) przeżyje resztę motocykla. Rozwiązanie jest dobre bo proste. W przypadku popsucia się (przepalenia, odlutowania) jednego z elementów pompa działa nadal tak jak to robi oryginalnie.

2. Gdyby styki miały wyraźne zużycie, zamontowałbym płytkę od R2D2. Styki w tej opcji praktycznie nie ulegają dalszemu wypalaniu i pompa powinna przeżyć wiele wiele kilometrów. Jeśli taki układ zawiedzie można go w czarnej dziurze wylutować gwoździem rozgrzanym w ognisku i przywrócić oryginalne podłączenie. Układ z zewnętrznym przekaźnikiem jest równie dobry a może i lepszy. Okaże się jak przejadę następne 30tkm.

3. Jeśli układ mechaniczny pompy wogóle nie robi lub go brak to kupiłbym nową pompę. Pomysł jaki ma R2D2, żeby zastąpić mechanikę układem impulsowym nie jest zły ale jeśli nas zawiedzie w przysłowiowej dziurze to leżymy i kwiczymy. Jakby nie patrzeć będzię to prototyp i może mieć pewne wady. Na 100% zaufam mu jeśli sprawdzi sie w okresie kilku a najlepiej kilkunastu lat. Pamiętajcie, że sa wsród nas tacy co wolą gaźniki niż wtrysk

Ale się rozpisałem, no cóż, piwo ma swoje dobre i złe strony
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 100_0935.JPG (913.5 KB, 120 wyświetleń)
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) pekos1988 Uklad paliwowy i wydechowy 23 19.03.2013 21:26
O-ring pompy paliwa banditos Uklad paliwowy i wydechowy 1 26.03.2011 12:05
czy to przekaźnik pompy paliwa? MChmiel Układ elektryczny i zapłonowy 4 04.05.2010 22:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.