Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.02.2010, 18:08   #1
Ryży Koń


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 105
Motocykl: CRF300 Rally
Ryży Koń jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 56 min 12 s
Domyślnie

Powiem wam tak.... u nasz w Polszcze to wszystkie ludzie zanim pomyślą to d@pierdalają, żeby nie powiedzieć d@jebują wszelkie możliwe śruby na chama z dodatkiem maxa i pełnej pary. Jak później taka maszyna do mnie trafia to od razu mam chęć z wieszaka zdjąć pilarkę łańcuchową i łapy ucinać. Bo to nawet ludziom się myśleć nie chce. Na przykład... po kiego grzyba d@pierdalać korek spustowy? Jakie on obciążenia przenosi? Żadne... bo to korek. Sam się nie wykręci. Śrubki od pokryw silnika to samo. Małe M6 a połowa pourywana. A dekiel to tylko dekiel. Zero obiążeń na gwintach... No chyba że komuś coś wybuchnie w silniku
Ryży Koń jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2010, 09:57   #2
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ryży Koń Zobacz post
Na przykład... po kiego grzyba d@pierdalać korek spustowy? Jakie on obciążenia przenosi? Żadne... bo to korek. Sam się nie wykręci.
Powiedz to Mirowi. Zgubił ten korek na autostradzie i zanim sie zorientował - zatarł silnik.

Co do pozostałych kwestii - prawda.


Warto zwrócić uwagę na pewne analogie - nie trzeba wszystkiego pamietaż z ksiązką w ręku

koła mozna zapamietac - 90/60 (idealne wymiary)

fi 8 w stal okolo 40 NM
fi 8 w aluminium około 30NM

fi 6 w stal okolo 15-20
fi 6 w aluminium 10-12

To załatwia 3/4 srubek

resztę sprawdzamy - zwłaszcza sruby wzmocnione: w kiwaczkach, zaworach itp.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2010, 20:09   #3
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,896
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 51 min 23 s
Domyślnie

...Posmiac sie mozna,ale ja dokrecam wszystko z ksiazka w reku.polowe tabeli znam juz na pamiec.Ale czasami tez dziwie sie "dlaczego tak slabo ma byc dokrecone".Ksiazka tak mowi,wiec ma racje i jakos do tej pory nic mi nie poodpadalo.Ciekawy jestem ilu z nas ma podrecznik z momentami
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
czy były różne wymiary tłoków? Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 06.03.2009 22:18


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.