|
|
|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
|
|
|
#1 | |
|
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
Cytat:
Papier, druk, kompas czy proch to dla Ciebie może mało istotne wynalazki ale świat chyba twierdzi inaczej. Nie wiem czy jest sens komentować odniesienie do Nagrody Nobla czy odkrycia pierwiastków ale choćby taki fosfor wyodrębniony bodaj w 17 wieku przez Brandta to chinole dodawali do produkcji żeliwa w celu obniżenia temperatury topnienia 500 lat p.n.e. Niestety musisz im wybaczyć bo tablica Mendelejewa powstała troszeczkę później więc nie mieli gdzie wstawić. Sejsmograf, latawce, siatka geograficzna czy podstawy budowy statków dalekomorskich przez zastosowanie wodoszczelnych grodzi czy sterów kierunku to pewnie też zasługa kogoś innego. Szkoda rozwijać dalej bo mają tego mnóstwo. Nie maja systemu operacyjnego? Sprawdź na czym oparta jest cała administracja Chin a do tego wojsko etc. i zapewniam że nie jest to Windows. Nie wiem co rozumiesz przez to że Chiny nie maja żadnej liczącej się globalnie uczelni ale wystarczy popatrzeć na ranking dostępny w necie żeby stwierdzić że w pierwszej pięćdziesiątce jest ich 6 a taka Japonia ma tylko 2 takie placówki Tokyo i Kyoto. Liczenie PKB per capita jako jakiś globalny wyznacznik sprowadza się do tego że w czołówce masz Bermudy czy Wyspy Owcze. Wyjątkowo sensowny wskaźnik. Nie to że jestem fanem Chin, ich pojazdów czy filozofii ale proponuję zdjąć klapki z oczu bo brak trzeźwego spojrzenia i obiektywizmu dość mocno zapanował ostatnio a to nie jest dobre zjawisko. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dukla
Posty: 108
Motocykl: 1290SAR,990S,SXC
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 51 min 13 s
|
Wątek o chińskim motocyklu, tradycyjnie rozrósł się na watek o historii, kulturze i technologii.
Jak Japonia jest tak zaawansowana, to koszty produkcji, pozyskania materiałów, powinny być bardzo niskie i taki powiedzmy transalp powinien kosztować 30 tys zł ? W jeden dzień byłem u Hondy bo żona chciała się przymierzyć do transalpa, a godzinę później oglądaliśmy tego voge. Jak kobita zapytała o osłonę silnika, gmole, hanbary to doznała lekkiego szoku. Po oglądnięciu voga pomysł na transalpa jej odszedł. Voge też nie jest dla niej bo jest po prostu za duży, ale jako przeciętna motocykliska jeżdżącą po kilka tysięcy w roku wolałaby wydać pieniądze na chińczyka. Drugi przykład tak poza tematem nowy drz4, z tą cena to też Japończyków trochę poniosło. |
|
|
|
|
|
#3 |
![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
![]() |
W Ameryce chyba też ale pewnie nie mają takich podatków kołchozowych
https://www.motorcyclistonline.com/n...-look-preview/
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dukla
Posty: 108
Motocykl: 1290SAR,990S,SXC
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 51 min 13 s
|
Ceny w innych krajach jakie są takie są.
Chodzi o to, że mamy modę na adventure, taki transalp to jest prosty motorek, nawet bez kawałka plastikowej oslony pod miską. W serii nadaje się tak na szutry jak hornet, który nota bene jest dychę tańszy, a w cenie transalpa możemy mieć horneta 1000 i uważam że wycena hornetów jest git. W temacie voge żeby nie było wszystko super to rama jest z jednego kawałka razem z mocowaniem wydechu jak w tenere. |
|
|
|
![]() |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Voge 650 DS | Ronin78 | Inne - dyskusja ogólna | 6 | 28.04.2021 10:50 |
| Loncin Voge LX300GY - Prawie jak CRF300 | CzarnyCzarownik | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 13.04.2021 21:00 |
| KTM Rally | luzMarija | Ciuch Afrykańczyka | 4 | 10.10.2010 23:47 |