Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.11.2023, 23:28   #161
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,341
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 3 godz 46 min 53 s
Domyślnie

No tak się składa, że mam kitajskiego Rometa od kilku sezonów i co roku wymieniając oleum są do neodyma przyklejone opiłki. Dość mocno się go trzymają. Znaczy, jakoś to działa...
Nie pokażę gdzie takie magnesy można kupić, ale to co napisałem gdzieś czytałem. Nie doktoryzowałem się z tego zagadnienia, więc nie będę się upierał.

PS
Wlazłem w googla i znalazłem takie cóś na szybko. Niewykluczone że to tylko marketing... ale pono wytrzymują do 150 °C https://magtom.pl/magnesy-wysoko-tem...rowe-c-57.html
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
MrWaski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.11.2023, 05:57   #162
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,274
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 1 dzień 16 godz 7 min 12 s
Domyślnie

Dawno temu , kiedy neodymowe jeszcze nie były w modzie, spotykałem się z korkami spustu oleju z magnesami.
One po prostu działały , a nad tym z czego były nikt się wtedy nie zastanawiał.
Ale teraz dzielenie włosa na czworo , rozpatrywanie ich super mocy i temperaturo odporności.
Zawsze lepiej jak jest niż by go nie było i to niezależnie jaki , znaczy mocniejszy lepszy.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.11.2023, 20:59   #163
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,585
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 17 godz 8 min 14 s
Domyślnie

już 3 czy 4 wymiana oleju i magnesy nadal kleją, śruby kupiłem gotowe z magnesami może są to wersje odporne na wysoką temperaturą.

Tak czy inaczej dla mnie to najlepsze co można zafundować silnikowi zaraz za dobrym jakościowo olejem i filtrem. Chociażby z tego powodu iż opiłki a w szczególności te mikroskopijne zawsze będą powstawać w silniku i tutaj żaden filtr nie pomoże a magnes już tak. Oczywiście drobinki metalu to nie tylko stal ale pozostałe metale nie są już na tyle twarde aby robić większe szkody.

Kupując nowy motocykl, który nie posiada fabrycznie magnesów przed odbiorem zażyczyłbym sobie taką modyfikację ma to szczególnie duże znaczenie gdy silnik jest na dotarciu
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.09.2025, 19:35   #164
Advway


Zarejestrowany: Aug 2024
Miasto: Jelcz-Laskowice
Posty: 18
Motocykl: CRF1100
Advway jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 38 min 17 s
Domyślnie

Odgrzeje temat olejowy : mam ATAS 2024 z przebiegiem 5 tyś km, chłopaki z serwisu (Wrocław) leja 10/40 Semisyntetyk. Trochę zdziwiony byłem ,ale jednak widnieje ten olej w instrukcji jako rekomendowany oprócz 10/30.
Następny serwis tuż tuż . Zastanawiam się czy nie zalecić 10W30 syntetyk .

Ostatnio edytowane przez Advway : 13.09.2025 o 20:10 Powód: Zdjecie
Advway jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.09.2025, 20:02   #165
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 519
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 11 godz 58 min 35 s
Domyślnie

Budowa cywilnych silników na przestrzeni kilkudziesięciu lat nie zmieniła się - klasyfikacja (nie mylić z jakością) oleju też, więc "chłopaki z Wrocka" postępują rozsądnie lejąc olej zamiast tłustej wody. Można (oczywiście) postąpić lepiej.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 12:23   #166
Robi72
 
Robi72's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Dec 2024
Miasto: Grodków
Posty: 38
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 73000km
Robi72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 15 godz 7 min 18 s
Domyślnie

Mam pytanko, czy do DCT też można stosować olej o klasie lepkościowej 10w40, bo serwisówka podaje 10w30?
Robi72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 13:02   #167
Ypsi
malarz
 
Ypsi's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Zabrze
Posty: 1,475
Motocykl: RD07b HRC + CRF1100 AS DCT biała
Ypsi jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 21 godz 22 min 9 s
Domyślnie

Wlałem 10W40 full synytetyk Bel Ray, właśnie zrobiłem blisko 2500 km i jest ok.
Tak, 10W30 półsyntetyk serwisówka podaje, ale z tego co ludzie piszą, to niektóre serwisy leją 10W40 zamiast 30.
__________________
Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!...
Ypsi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 13:21   #168
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,523
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 1 godz 31 min 22 s
Domyślnie

Ja też leję 10W40.

Istotne jest też pamiętanie o tym że układ smarowania jest wspólny ze skrzynią DCT i są dwa filtry ale też dwie śruby spustowe. Sporo oleju schodzi z tego drugiego spustu, zwłaszcza końcowe ścieki, jak się motkiem pobuja.

Swoją drogą ciekawe ilu mechaników zlewa tylko jednym spustem a potem uzupełnia świeżym olejem w ilości takiej jak w instrukcji Bo wtedy to już jest nieźle przelane.
__________________
"Jeżeli ktoś ci mówi że jesteś koniem to za pierwszym razem możesz się obrazić, za drugim razem dać w gębę, ale za trzecim razem już kup sobie siodło."
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 13:24   #169
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 6,317
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 22 min 40 s
Domyślnie

Bez problemu możesz lać
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 20:31   #170
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 519
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 11 godz 58 min 35 s
Domyślnie

Ja używam Penrite 10/15W50 i klienci chwalą poprawę. Szczególnie przy wyższych temperaturach otoczenia, jak na Bałkanach. To samo się tyczy nowych moto (pierwsza wymiana) kilku innych marek.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.