Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.03.2025, 21:44   #1
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 384
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 9 godz 6 min 45 s
Domyślnie

Z doświadczenia wiem, że po takim okresie lepiej od razu w ultradźwięki i tak, jak przedmówca wspomniał - nove zaworki. Sprawdź również, czy membrany nie popękały.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.03.2025, 05:45   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia?
Żeby wyelimonować problem z paliwem to jak wspomniano samostart lub ostatecznie plakiem pśiknij podczas kręcenia.
Jak zapali to potem zalej gażniki/komory pływakowe benzyną ja zapali i zgaśnie po wypaleniu paliwa to sprawdź czy na pewno pompka podaje.
Jeśli ktoś jeździł i postawił to benzyna odparowała a wtedy pływaki opadają i zaworki są otwarte, jeśli by się przycięły to w otwartej pozycji a nie zamkniętej.
Nie ma co się doszukiwać za bardzo , od stania Afryka się nie zepsuła , gaźniki nie zapchały kurzem , to nie 2t żeby olej zapychał kanaliki.
Możesz jeszcze odkręcić spusty z komór pływakowych w czasie kręcenia i zobaczysz czy na pewno pompka ci podaje do gaźników skoro ją sprawdzałeś ( tylko jak ją sprawdzałeś bo nie napisałeś)
Jeśli twierdzisz że masz iskrę i podasz paliwo to musi zapalić.
Zacznij od samostartu.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.03.2025, 06:49   #3
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia?
Żeby wyelimonować problem z paliwem to jak wspomniano samostart lub ostatecznie plakiem pśiknij podczas kręcenia.
Jak zapali to potem zalej gażniki/komory pływakowe benzyną ja zapali i zgaśnie po wypaleniu paliwa to sprawdź czy na pewno pompka podaje.
Jeśli ktoś jeździł i postawił to benzyna odparowała a wtedy pływaki opadają i zaworki są otwarte, jeśli by się przycięły to w otwartej pozycji a nie zamkniętej.
Nie ma co się doszukiwać za bardzo , od stania Afryka się nie zepsuła , gaźniki nie zapchały kurzem , to nie 2t żeby olej zapychał kanaliki.
Możesz jeszcze odkręcić spusty z komór pływakowych w czasie kręcenia i zobaczysz czy na pewno pompka ci podaje do gaźników skoro ją sprawdzałeś ( tylko jak ją sprawdzałeś bo nie napisałeś)
Jeśli twierdzisz że masz iskrę i podasz paliwo to musi zapalić.
Zacznij od samostartu.
serio? czyli te wszystkie zatkane gazniki przez ostatnie 15 lat mi sie tylko snily, a kase na myjke i chemie moglem wydac na co innego? pozostaje w zadziwieniu
p.s. pierwsza z brzegu fotka z mojego archiwum - Mikuni z XTZ750, ktora raczej nie jest dwusuwowa. nie policze ile tego przerobilem. kilka dni temu oddalem XV535 chodzaca tylko na ssaniu. powod? zatkany układ wolnych i srednich na obu garach. motor zostawiony z paliwem na kilka lat w garazu. itd. itp. sporo tego bylo.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 464034386_8496514463798451_913732433534290493_n.jpg (79.9 KB, 13 wyświetleń)
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 30.03.2025 o 09:12
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.03.2025, 12:55   #4
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 384
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 9 godz 6 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia?
Jak u Jurka - po latach doświadczeń.
Jurek - nic dodać, nic ująć.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2025, 06:16   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Nie twierdzę że to nie możliwe ale zanim się rozgrzebie warto spróbować prostego odpalenia.
Żeby tak zarosły gaźniki szlamem jak na zdjęciach to chyba samo stanie nie wystarczy.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2025, 07:11   #6
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Nie twierdzę że to nie możliwe ale zanim się rozgrzebie warto spróbować prostego odpalenia.
Żeby tak zarosły gaźniki szlamem jak na zdjęciach to chyba samo stanie nie wystarczy.
wystarczy - sadzisz, ze kapłani Voo Doo maczali w tym palce?
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2025, 13:06   #7
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Kto wie
A może to te rozpuszczalnikowe paliwo tak się krochmalizuje.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.03.2025, 14:17   #8
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,023
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 50 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Kto wie
A może to te rozpuszczalnikowe paliwo tak się krochmalizuje.
Szybciej odparowuje i łapie wilgoć.
Efekt masz taki, że to co nie odparowuje albo zarasta od wody/zieleni (dosłownie) albo osadza się kamień jak czajniku.

Często jakieś brudne paliwo ma jakies zanieczyszczenia olejowe... które po odparowaniu paliwa tworzą galaretowate glutożelki, nagminnie takie serwisy mam przy agregatach, które sporadycznie pracują.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Merino - koszulki z długim rękawem - zapisy lista wstępna. Emek Dział Producentów i Dostawców 67 24.08.2017 09:58
Akumuloator sie rozladowywuje po dluzszym postoju. Tymon Układ elektryczny i zapłonowy 25 23.07.2015 21:39
wysokie obroty po dluzszym postoju kkk Uklad paliwowy i wydechowy 6 09.06.2009 07:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.