![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Z doświadczenia wiem, że po takim okresie lepiej od razu w ultradźwięki i tak, jak przedmówca wspomniał - nove zaworki. Sprawdź również, czy membrany nie popękały.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia? Żeby wyelimonować problem z paliwem to jak wspomniano samostart lub ostatecznie plakiem pśiknij podczas kręcenia. Jak zapali to potem zalej gażniki/komory pływakowe benzyną ja zapali i zgaśnie po wypaleniu paliwa to sprawdź czy na pewno pompka podaje. Jeśli ktoś jeździł i postawił to benzyna odparowała a wtedy pływaki opadają i zaworki są otwarte, jeśli by się przycięły to w otwartej pozycji a nie zamkniętej. Nie ma co się doszukiwać za bardzo , od stania Afryka się nie zepsuła , gaźniki nie zapchały kurzem , to nie 2t żeby olej zapychał kanaliki. Możesz jeszcze odkręcić spusty z komór pływakowych w czasie kręcenia i zobaczysz czy na pewno pompka ci podaje do gaźników skoro ją sprawdzałeś ( tylko jak ją sprawdzałeś bo nie napisałeś) Jeśli twierdzisz że masz iskrę i podasz paliwo to musi zapalić. Zacznij od samostartu.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
p.s. pierwsza z brzegu fotka z mojego archiwum - Mikuni z XTZ750, ktora raczej nie jest dwusuwowa. nie policze ile tego przerobilem. kilka dni temu oddalem XV535 chodzaca tylko na ssaniu. powod? zatkany układ wolnych i srednich na obu garach. motor zostawiony z paliwem na kilka lat w garazu. itd. itp. sporo tego bylo.
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 30.03.2025 o 09:12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
Nie twierdzę że to nie możliwe ale zanim się rozgrzebie warto spróbować prostego odpalenia.
Żeby tak zarosły gaźniki szlamem jak na zdjęciach to chyba samo stanie nie wystarczy.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
wystarczy - sadzisz, ze kapłani Voo Doo maczali w tym palce?
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
![]() |
![]()
Kto wie
![]() A może to te rozpuszczalnikowe paliwo tak się krochmalizuje.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,023
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 50 min 26 s
|
![]()
Szybciej odparowuje i łapie wilgoć.
Efekt masz taki, że to co nie odparowuje albo zarasta od wody/zieleni (dosłownie) albo osadza się kamień jak czajniku. Często jakieś brudne paliwo ma jakies zanieczyszczenia olejowe... które po odparowaniu paliwa tworzą galaretowate glutożelki, nagminnie takie serwisy mam przy agregatach, które sporadycznie pracują.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Merino - koszulki z długim rękawem - zapisy lista wstępna. | Emek | Dział Producentów i Dostawców | 67 | 24.08.2017 09:58 |
Akumuloator sie rozladowywuje po dluzszym postoju. | Tymon | Układ elektryczny i zapłonowy | 25 | 23.07.2015 21:39 |
wysokie obroty po dluzszym postoju | kkk | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 09.06.2009 07:40 |