Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.09.2024, 09:17   #1
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

wątpię aby CRF1100 mogła się poszczycić podobnymi przebiegami ale zobaczymy, jeżeli chodzi o olej to ja nie stosuje zalecanego 10W30 a 5W40, dolna charakterystyka lepkościowa niemal identyczna a na górze (wysokie temp.) pozostaje lekki zapas lepkości. Subiektywnie DCT pracuje lepiej lub nie ma różnicy do wyboru, generalnie na pewno nie jest gorzej.

Jeżeli ktoś liczy, że motocykl z nowszą normą emisji będzie bardziej żywotny jak z starszą to niech liczy na szczęście.

CRF1000 2016-2017 Euro 3
CRF1000 2018-2019 Euro 4
CRF1100 2020- Euro 5

Honda w tej materii poszła w nieco innym kierunku jak cała reszta, podkreślam cała! bez wyjątku tj. podnoszenie sprawności silnika poprzez zwiększanie stopienia sprężania i możecie wierzyć lub nie ale te pojazdy jak dożyją 100.000-150.000 to będzie cud po prostu.

HONDA ma mniejszą moc silnika co cieszy, zabieg z podniesieniem pojemności do 1100 najprawdopodobniej miał związek z normą Euro oraz faktem, że w innym wypadku musieli by zmniejszyć moc silnika.

Odnośnie ubogiej mieszanki, to nie jest jeszcze tak źle jakby się wydawało, po prostu jest większa kontrola nad składem mieszanki niemal już od odpalenia silnika, sondy są bardzo blisko głowicy, szybko się nagrzewają, są 2 więc bardziej precyzyjnie steruje się mieszanką dodatkowo katalizator został przeniesiony blisko silnika więc też szybciej osiąga sprawność utylizacyjną.

Rolgaz na kablu to także jest element ekologii, chociaż pozytywnym skutkiem ubocznym jest tempomat

Wątek jest o CRF1000 z normą Euro 3 pozwolę sobie na szczerość uważam, że nie ma , nie było i nie będzie bardziej trwałej konstrukcji.

Oczywiście mogą trafić się jakieś wyjątku od reguły ale to zawsze będą wyjątki
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Nat 1000 sizyrk Wszystko dla Afryki 2 18.12.2021 19:15
Gts 1000 kudlacz Inne - dyskusja ogólna 4 30.11.2019 15:22
Facet - żywotność (znaczy się chodzi o pompę..) Miszel Uklad paliwowy i wydechowy 29 23.09.2016 07:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.