Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.07.2024, 10:54   #1
consigliero
Ajde Jano
 
consigliero's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,508
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
consigliero jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 miesiące 2 tygodni 2 dni 19 godz 40 min 48 s
Domyślnie

A jaką lać do mojego motocykla z 2006 ?
__________________
BMW Club Praha 001
1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
consigliero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.07.2024, 18:14   #2
WojtasA
 
WojtasA's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Piaseczno
Posty: 1,454
Motocykl: R1250RT
WojtasA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 godz 52 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał consigliero Zobacz post
A jaką lać do mojego motocykla z 2006 ?
W instrukcji powinno być. W moim R1200RT LC 2014 tak to wygląda:

Paliwo.jpg
WojtasA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.05.2025, 09:49   #3
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,166
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 1 godz 54 min 32 s
Domyślnie

Nie będę robić specjalnie kolejnego wątku, ale po setkach sprzętów mam pełen pogląd jak wygląda E10 w praktyce.


Wszystkie deklaracje producentów są oszustwem! Dlaczego takie stwierdzenie?

Więc od początku.
Paliwa E10 z zawartością innych niż ropopochodne dodatki typu alkohole wszelkiej maści itp będą działały dobrze z wszystkimi silnikami.
Na tym zdaniu kończy się "prawda" producentów, którzy w swoich deklaracjach napisali, że ich silniki będą pracować.

A teraz ostre kłamstwa.
1. E10 jest paliwem bezpiecznym - cóż, dla ich słupków w excelu. Paliwo napędza silnik, ale sieje spustoszenie w układach paliwowych, szczególnie tam, gdzie jest kontakt z elementami z nitrylu, butylu, gumy, nbr...
2. Benzynę można stosować we wszystkich układach - można, pod warunkiem, że są non stop użytkowane a nie są pozostawiane na dłużej niż 1 miesiąc

Nikt nie wspomniał, że degradacja paliwa jest dużo szybsza, nikt nie wspomniał, że część elementów będzie się szybciej niszczyć podczas używania tejże benzyny E10.

Nagminne mam na serwisie agregaty, które są sporadycznie używane i "regularnie" u mnie na serwisie bo:
- agregaty awaryjne często stoją w jakichś szopach, pomieszczeniach z wentylacją jednakże bez ogrzewania, więc wszelkie warunki atmosferyczne dotykają te agregaty. Paliwo z racji tego, że chłonie wodę jak diabli powoduje często dosłownie osadzanie się kamienia na dyszach, w rozpylaczach etc.

Woda lub raczej wilgoć złapana przez to paliwo gdy się odstawi pojazd/silnik to z racji właściwości fizycznych idzie pierwsza na dno bo jest gęstsza od czystego paliwa co powoduje, że wloty np. główna dysza w komorze pływakowej, czasem gniazdo iglicowe... stoją w wodzie.

W zależności od tego, co to paliwo złapie... to mamy potem osadzone, szczególnie po długim postoju w układzie paliwowym.

Więc droga ekipo - odstawiacie motonga na dłużej to zawsze róbcie taką procedurę (pomijam wtryskowe):
- najlepiej jak się Wam nie chce dłubać przy gaźniku to zakręcić kranik i dać się zdusić motocylkowi aby wypalił zupełnie paliwo
- jeśli jest paliwo w zbiorniku to przed uruchomieniem zaleciłbym wypięcie wężyka z filtra paliwa i przepuszczenie z 0.5 litra ze zbiornika, aby cały szlam zszedł - nalepiej przestawiając od razu na rezerwę aby maksymalnie z samego dna ściągnęło paliwo
- na dłuższy postój stosowanie jakiegoś stabilizatora paliwa jeśli upieramy się przy E10

Reszta wyjdzie w praktyce - ale póki co nie widzę innej opcji, aby się chronić na dłuższy postój.

Trochę inaczej się ma sytuacja, gdzie paliwo jest w obiegu, ale to tylko ciągle miesza bagno, jakie nam sprzedają na stacji.

Kolejna sprawa - E10 (co prawda to teraz przykład z kosiarek a w tym roku mam dzisiaj 6 przypadek) rozszczelnia plastikowe pływaki. Kilka sztuk w Biggsowych silnikach miałem i chyba 2 hondy...

Wnioski wyciągnijcie sami.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.