Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.04.2024, 19:49   #1
dominikon
 
dominikon's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2021
Miasto: Wola Kosnowa, Sosnowiec
Posty: 73
Motocykl: RD07
dominikon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 5 godz 30 min 2 s
Domyślnie

Cześć po przerwie.
Pojeździłem, poobserwowałem, posprawdzałem i powymieniałem.
Mam kilka nowych spostrzeżeń i raz jeszcze nawiążę do mojego problemu - może teraz to co zauważyłem jeszcze kogoś nakieruje co może być przyczyną mojego problemu z Afryką.

Podmienione na inne - impulsatory, cewki, nowy AKU, dorobione mosiężne króćce ssania, założony regulator od 1100XX, pomierzone napięcia na przewodach fazowych z prądnicy wg zaleceń Szynszyla - jest ok, posprawdzane oporności przewodów, przejścia pomiędzy modułem a wszystkimi cewkami (wszystkie przewody), posprawdzane masy oraz ładowania.

Co nowego zauważyłem? Zjawisko jest totalnie losowe - nie ma znaczenia temperatura otoczenia, wilgotność itp. Czasami odpalam moto i jest dobrze od samego początku jazdy. Czasami jednak na początku po odpaleniu jest źle (teraz już od razu widzę/słyszę nieznacznie ale jednak błędne wskazania obrotomierza) i ni z tego ni z owego podczas jazdy Afryka sama z siebie zaczyna działać poprawnie - silnik pracuje równo, regularnie, czysto, chce jechać, przyjemnie go słuchać. Wydaje mi się, że sama jazda jakoś znacząco nie różni w chwilach "dobrych" i "złych" ale dźwięk wydaje mi się przyjemniejszy gdy jest okej chociaż może to siła sugestii. Czasem też bywa odwrotnie - początek jazdy dobry a później w trakcie jazdy Afra ma focha i obrotek świruje i wskazówka pnie się do góry skali nazbyt chętnie.

Dzisiaj zrobiłem ze 120 km i obrotomierz nie wskazywał poprawnie niemal całą trasę. Zatrzymałem się na kawę i po 10 min odpalam moto - wszystko jak ręką odjął. IDEAŁ!
Zauważyłem jeszcze, że zjawisko nie jest "zero-jedynkowe". To nie tak, że albo jest dobrze albo źle - dla mnie tym wyznacznikiem jest V bieg i 90 km/h - jak jest dobrze to mam 4200 obr., jak źle to 5500 obr. ale bywają (i naprawdę potrafię to już zauważyć czasami) - takie stany pośrednie i np. przy tej prędkości obrotek pokazuje mi ok. 4800 obr. No magia, choć te przypadki zdarzają się rzadko.

Za półtora tyg. będę mieć nowy moduł zapłonowy w UK więc to jeszcze ostatnia rzecz jaką będę chciał podmienić i sprawdzić.

Ten dzisiejszy przypadek opisany akapit wyżej daje mi do myślenia. Nie zrobiłem nic dzisiaj oprócz odpalenia moto po kilkuminutowej przerwie i wszystko wróciło do właściwego stanu (nie ruszałem ssania, kranika i niczego innego). Czy to może być wina rozrusznika lub przycisku na kierownicy do jego uruchamiania albo samej stacyjki? Wcześniej kilka razy podczas wycieczki też stawałem i gasiłem moto ale dopiero za ostatnim razem już niemal pod domem wszystko zaczęło być jak trzeba.

Głupi jestem od tego wszystkiego ale jeszcze walczę!
dominikon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Spadek mocy (tak jak by się kończyło paliwo) JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 11 05.09.2017 22:34
Nie trzyma wolnych obrotow teddy-boy Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 23.10.2014 21:56
lekkie dławienie poniżej 3000 obr Africa Uklad paliwowy i wydechowy 17 16.03.2011 00:17
Dławienie na niskich obrotach - Cuda nie widy! Kishon Uklad paliwowy i wydechowy 20 15.08.2009 01:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.