![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 | |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 30 min 9 s
|
![]() Cytat:
Prawdopodobnie masz stabilizator 1A a urządzenia pobierają więcej prądu. Trzeba by zrobić jakiś zasilacz impulsowy co by dawał jakieś 2A.Zobacz ile prądu pobiera GPS A ładowarki nie wiem czemu się popsuły , zamieniłeś może bieguny zasilania ?
__________________
END of TRANSMISSION |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Z pomyloną biegunowością to bym się nie zdziwił jak pomieszałem.
GPS ciągnie 8W. Wiec powinno działać. Miałem w tym gniazdku już trzy inne navi i bez problemu z tym stabilizatorem i ładowarki do tel OK Wiec jak mamy gniazdko siłowe 12v to plus jest w środku na an obudowie minus..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Posty: 9
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 godz 48 min 32 s
|
![]()
"...12v to plus jest w środku na an obudowie minus..?"
plus bedzie tam gdzie zostanie podłączony przewód od gniazda. jak podlaczysz odwrotnie to na obudowie będzie + w w środku masa. Przerabiam ten temat a czytając ten watek stwierdzam ze jakieś podstawy mogę przekazać. Aby mieć stabilizowane napięcie trzeba sam stabilizator zasilić napięciem wyższym od napięcia jakie chcemy miec na wyjsciu. Popularne stabilizatory seri LM78xx potrzebują napięcia co najmniej 2-3 Volty wyzszego na wejsciu ale wydajność prądowa tychże to 1A najczęściej. to trochę mało. Szukając znalazłem jeden rodzaj stabilizatorów mogących się nadać: seria LT108x(do 7A obciążenia co daje ok 80W) i te potzrebuja minimalnie 1,5V na wejsciu wiecej - tak wiec 13,5V wystarcza. x: 3 - 7,5A 4 - 5A 5 - 3A Planuje przebadać ten układ. Do poprawnego uruchomienia potrzebne są jeszcze 2 kondensatorki. To co zabija ładowarki (przeważnie impulsowe) to szpilki napięcia(chwilowe skoki, trwające ms). Aby sie zabezpieczyć stosuje sie diody transil których czas zadziałania jest rzędu pikosekund(znacznie lepsze od warystorów). działaja prosto -zaczynają przewodzić powyżej jakiegoś progu napięcia - np. 15V czyli wpięte równolegle zwierają + i -. i wytrzymują sporą moc) Tak wiec połączenie obu tj stabilizator i diódki powinno zabezpieczyć czulą elektronikę. Jak tylko dostane ten stabilizator to zmontuje układ i o testach napisze.
__________________
|XL650 V2|'02| Ham sq5nwx Ostatnio edytowane przez sqmir : 13.11.2009 o 20:35 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Mam aktualnie 78M12 na 3A i żadnych diód, a nawet radiatora nie trzeba i działa tip top
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
A tak na marginesie, skoro tyle pisze się o szpilkach, skokach napięcia itp. Ktoś to zweryfikował? Ktoś miał plan podłączenia oscyloskopu. Czy to nie czasem jakieś opowieści o smokach?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
|
![]()
.... mi padła ładowarka orginalna GPS i już ją chciałem wyrzucić .Ale rozebrałem i okazało się , że to od drgań puścił lut na cewce , która była najcięższym elementem na płytce . Cewka ma izolator "pierścieniowy" z porcelany owinięty drutem miedzianym - rzecz niewielka , ale odstająca od płytki . Jazda po wertepach zrobiła swoje . Cewkę należy czymś przykleić do płytki (zlać) tak aby nie wpadała w wibrację , to powinno załatwić sprawę.... w tym przypadku
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Zarejestrowany: Apr 2009
Posty: 9
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 godz 48 min 32 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() Cytat:
zamówiłem dziś układ stabilizatora 5A, te 7,5A sa hooorrrendalnie drogie..
__________________
|XL650 V2|'02| Ham sq5nwx Ostatnio edytowane przez sqmir : 15.11.2009 o 14:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
fc-moto.de | Belfegor | Ciuch Afrykańczyka | 12 | 21.03.2014 20:03 |