| 
			
			 | 
		#152 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2009 
				Miasto: Łapanów 
					
				
				
					Posty: 333
				 
Motocykl: RD03 
Przebieg: 97546 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 19 godz 2 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Witajcie. Temat stary ale może się komuś ta informacja przyda.  
		
		
		
		
		
		
			Wymieniłem olej po pierwszych 12tys km i się trochę zdziwiłem, że był czarny jak smoła. W trakcie rozmowy z szefem jednego z serwisów motocyklowych dowiedziałem się, że w CRF1000 trzeba zmieniać olej co 6tys km a nie jak serwis każe co 12tys km. Leje to olej Hondy 10w/30 lub Motula o tych samych parametrach branych z pewnego źródła (Intercars) Stwierdził, że silniki Hondy są bardzo dobre tylko warto zmieniać częściej olej. 
				__________________ 
		
		
		
		
	... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#153 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,619
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 21 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
   przy następnej wymianie zastosuj śruby spustowe z magnesami neodymowymi np.https://allegro.pl/oferta/pit-bike-h...nt=12295080706 http://https://allegro.pl/oferta/pit...-5-12295080706 po ilości zebranych opiłków ew. pyłu metalicznego sporo się dowiesz o stanie silnika oraz jakości zastosowanego oleju. Osobiście poddaje w wątpliwość zalecenia producenta.... obecnie wszyscy idą w kierunku oleju z możliwie niską lepkością jednym słowem wyścig na minimalizowanie zużycia paliwa nawet gdy są to laboratoryjne wartości.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#154 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Opolskie 
					
				
				
					Posty: 641
				 
Motocykl: XR 600 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 11 godz 11 min 24 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja pi..dole w aucie zmieniam co 10 tys  a Wy w moto co 12âšď¸ w xr zmiana co 900 - tylko off
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Na YouTube przygody HONoDY https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#155 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ku historycznym historiom jak to kiedyś było, aktualne ceny na dzień 2023-10-23  
		
		
		
		
		
		
		
		
			1. Valvoline Synpower 4T 10W30 1L - 50 PLN x 4 = 200 PLN (nie występuje w 4L) 2. Motul 7100 4T 10w30 4L - 245 PLN 3 Liqui Moly Motorbike 4T Street 10w30 4L - 180 PLN 4. IPONE FULL POWER KATANA 10W30 4L - 254 PLN 5. Castrol Power 1 Racing 4T 4 l 10W-30 - 167 PLN 6. Honda 4L 10w30 - 250 PLN. Ceny sprawdzone w pewnych sklepach. Ostatnio edytowane przez dzinks : 04.11.2023 o 18:02  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#156 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Przymierzam się do wymiany oleju w ATAS 21 i potrzebuje namiary na podkladki pod śruby spustowe oleju oraz oringu do filtra skrzyni biegów. Wolę skompletować całość zanim rozkręce.  
		
		
		
		
		
		
		
	Podacie wymiary jakich szukać?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#157 | |
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Skoro w autkach rozsądnie jest wymienić po 10-12 a max 15 tyskm to w motocyklach było by rozsądnie zdecydowanie skrócić przebiegi do wymian na jakieś 7-8 tyskm w zależności od stylu jazdy. 12 tys to sporawo. 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#158 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mdmxd - magnesy neodymowe średnio się nadają do takiej aplikacji. Lepsze są AlNiCo lub po prostu zwykłe ceramiczne. 
		
		
		
		
		
		
			Magnes neodymowy powyżej 80C zaczyna tracić swoje właściwości i ulega degradacji w związku z niską tzw temperaturą Curie. To co ludziom sprzedaje Allegro pominę milczeniem. 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#159 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2018 
				Miasto: Słocina 
					
				
				
					Posty: 1,346
				 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 9 godz 28 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Są magnesy neodymowe wysokotemperaturowe. Wytrzymują powyżej 100 °C.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Romet R125 vel Debeściak Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#160 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			pokaż mi je. 
		
		
		
		
		
		
			to, że nie przestają całkowicie działać nie znaczy, że zachowują w 100% swoje właściwości. Neodymium magnets have a very low Curie temperature of 310-400 °C. However, they can start to lose magnetism at temperatures as low as 80 °C. Skoro olej w silniku ma spokojnie 100 do 120C w normalnym w zasadzie zakresie pracy /nie chcę rozpoczynać debaty o temp. oleju/ to po dobrym sezonie niewiele może zostać z takiego magnesu. Dodatkowo chińczycy na pewno są przejęci tym tematem i wkładają do korków te wysokotemperaturowe właśnie ![]() Oczywiście nie dzielmy włosa na czworo + niech każdy magnesuje swój olej czym chce Finalnie - 12k na wymianę to jakiś standard w Hondzie od lat. Czy słuszny czy nie, nie będę dyskutował. W moim przypadku nie ma konieczności przeciągania interwału aż tak daleko i potwierdzę również, że przy wymianie z reguły około 7kkm olej z reguły jest już mocno zabrudzony. Pamiętajcie, że to nie tylko 'spalenizna' ale i cząstki sprzęgła, bo nie wszystko się odfiltruje. Żeby nie było, że to sprzęgło jeno - w cegle K1100 mam olej czarny w okienku po 1000km. Co zrobisz, a sprzęgła nie ma. 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |