| 
			
			 | 
		#731 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 637
				 
Motocykl: CRF1000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 21 godz 10 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Dla tych co nie widzieli: https://www.youtube.com/watch?v=dvp7hhnodIY  
		
		
		
		
		
		
		
	ps. Drugi koszowy z tego filmu Adam r100gs, niedawno ledwie wywiną się z pod kosy... i jego GS również do sprzedania... Pewnie i ja tak zrobię, ja się trafi amator klasyków, bo przy Hondzie Żony to aż uszy więdną od tej betoniarki, ile lat można walczyć z "legendą"  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#732 | 
| 
			
			 malarz 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jutro odbieramy od Pastora motocykl znajomej, jeśli go zastanę, to może podpytam.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#733 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 https://www.facebook.com/bespokecoac...7CT757X48&_rdr 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			buziaki  
			Ostatnio edytowane przez szynszyll : 18.06.2023 o 08:37  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#734 | 
| 
			
			 trampkarz emeryt 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tymczasem Buma po wymianie przekaźniczka jeździ jak zła  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Słowackie Stańczyki: ![]() ![]() Tatry od słowackiej strony: ![]() Tak żeśmy ze szwagrem jechali z Zakopanego do Wetliny ![]() ![]() No to żeśmy zahaczyli o kawałek Węgier ![]() ![]() Kto był to wie gdzie to ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Może jakąś mini relację sklecę, bo było całkiem zabawnie ![]() Buma zasłużyła teraz na sprawdzenie zaworów i przy okazji wymiany uszczelniacza (zabieram się za to od zeszłego sezonu) - zmianę zupy w dyfrze (a może i też w skrzynce) na 75W90 jednak. Pozdrawiam zimny  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#735 | 
| 
			
			 trampkarz emeryt 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Przygotowując GSa do sprzedaży...  
		
		
		
		
		
		
		
	  poczyniłem kolejne zepsucia. W końcu wymieniłem uszczelniacz zewnętrzny przekładni. Nie ciekł ale od czasu do czasu sie pocił. Uznany mechanik od BMW radził nawet zostawić i nie ruszać na razie ale jestem trochę przewrażliwiony jak coś jest nie tak, zatem wleciał oczywiście oryginał który już zawczasu kupiłem i leżał czekając na swój czas: ![]() ![]() Działa, nie poci się nic i mam nadzieję że tak pozostanie. GS dostał komplet nowych płynów, oleje sinika, skrzyni i przekładni. Silnik zostaje ten sam (Shell 15W50 Ultra) bo sprawdza się doskonale, natomiast mam pewne spostrzeżenie odnośnie zmiany oliwy w skrzyni i przekładni. Otóż zimą uległem modzie i opowieściom jak to cudownie robi robotę olej 75W140, biegi jak w hondzie wchodzą, cud miód. Na początku faktycznie miałem wrażenie że nieco bardziej miękko wchodzą biegi i mniejszy klekot temu towarzyszy na niższych biegach. Jednak na dziś, osobiście czuję w tym chyba więcej mitologii niż faktów. Teraz jednak wróciłem do 75W90 (także Liqui moly jak i poprzedni 140) i... dla mnie SUBIEKTYWNIE jest lepiej. Otóż w kwestii akustycznej jest podobnie (albo zupełnie przywykłem do skrzyni BMW i mnie to już nie wzrusza), natomiast biegi zarówno w górę i w dół wchodzą lżej. Zwyczajnie wskakują jak dla mnie lepiej, lżej. Porównałem sobie także wbijanie bez sprzęgła, na zimno i ba bardzo rozgrzanym motocyklu po 150km szybkiej jazdy. Ja zostaję przy 75W90, czyli w sumie takim jaki jest w oryginalnym RepROMie zalecany (Castrol OSP Synthetik, alias SAF-XO, alias 75W90 GL5). Z racji że klocki tył lecą (przez zintegrowane heble) szybko no i się skończyły akurat, wjechały nowe OEM + czyszczenie zacisku itp. jak Navaja przez telefon przykazał   ![]() ![]() ![]() Z powyższego się dowiedziałem że GS nie ma kiepskiego tylnego hamulca tylko klocki TRW które miałem robiły znacznie gorzej niż nowe oryginały. Następnie moto pojechało na zasłużone sprawdzenie zaworów + olej w lagach i uszczelniacze. To już mechanik ogarnie. Z rzeczy z gatunku ergonomii które poczyniłem to pewna kombinacja z setami. Otóż nie do końca pasowały mi platformy bo za wysoki nie jestem i przy podpieraniu się jakoś wypadały mi akurat tak na lini kulasa. Do tego cena - oryginalne 500zł lekko jak się uda znaleźć, manufaktura około 300 ale jak wyżej. Zatem pokombinowałem z takimi oto setami z wodniaka nie-adv. Standardowe z LC, rocznik nie wiem jaki. Koszt 120zł z wysyłką. ![]() Na lewo wodniakowy set, na prawo olejakowy, różnicy nie trzeba chyba wyjasniać: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Recepta: - podnóżki z wodniaka kupujemy ze sprężyną i tulejką. Ośka niekoniecznie bo i tak zastosujemy olejakową - jest dłuższa. Ta z wodniaka jest za krótka. - potrzeba nam podkładek jak na foto - wewnętrzna średnica nie pamiętam, na tą ośkę, zewnętrzna 21mm, grubość 5,9-6mm. - jak widać, dorobiłem tez blaszki alu wsadzane pod sprężynę i pomiędzy set a ramę. Bez tego sety nie są idealnie w osi. - stosujemy ośkę z olejaka, sprężynę i tulejkę z wodniaka, podkładki i blaszki jak widać. Działa   Jest około 1,5cm niżej niż z oryginalnymi setami. Do jazdy w terenie i na stojąco z pewnością lepsze są platformy, mi chodziło jedynie o samo obniżenie setów. Jest też minus, przy domykaniu opon w zakrętach zdarza się przyszlifować butem. Na oryginalnych tak nie było. Ale umówmy się, jest to problem sporadyczny i marginalny raczej. Pozdrawiam zimny  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#736 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Bardzo wąskie te podnóżki.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#737 | 
| 
			
			 trampkarz emeryt 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Wiem Emku, na szosie są OK jak dla mnie. Na stojąco też w miarę - głównie dlatego że mam sztywne buciory. Jedynym celem ich montażu było lekkie obniżenie. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Oczywiście nie polecam specjalnie ich jak ktoś myśli o bardziej typowo terenowym wykorzystaniu GSa. Od tego są sety z ADV lub akcesoryjne. Tyle że to wtedy nie 100 a od 300 do 600 zeta. Pojeżdżę, zobaczę - zostaną albo wrócę sobie do oryginałów jak coś będzie nie halo. Przy okazji - brzęczą mi lusterka a właściwie lewe. To znaczy to szkiełko w lusterku jest jakby luźne i na jałowym biegu to tak śmiesznie brzęczy. Wiecie może jak to poprawić poza opier.... klejem na gorąco dookoła?  
		Ostatnio edytowane przez zimny : 04.07.2023 o 11:07  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#738 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Boga przy tym nie było  
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	buziaki  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#739 | 
| 
			
			 trampkarz emeryt 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#740 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Przepiękne to to. ale musi mieć chyba jakieś pneumozawieszenie bo jak i gdzie tym?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |