Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.10.2009, 10:18   #1
Ropuch
 
Ropuch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Piotrków Trybunalski
Posty: 1,105
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 80800
Galeria: Zdjęcia
Ropuch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 20 godz 43 min 22 s
Domyślnie

Witam,
Panowie mam pytanie - ostatnio urwały mi się 3 sztuki szprych zaraz przy piaście (powód były luźne i nie można było ich dokręcić), kolejne 4 sztuki przy próbie odkręcania też poległy (urwał się gwint w nyplu bo mega zardzewiały był) - nadmienie ze wszystkie wcześniej moczyły się w odrdzewiaczu przez pół dnia i nic nie pomogło - szprychy odkręcane były za pomocą klucza żabki trzymającego samą szpryche i super klucza 6mm - próba odkręcenia szprychy na żywca kończyła się zerwaniem gwintu lub łamaniem się szprychy przy piaście - ukręcaniem !!!!
Po odkręceniu gwint szprychy czyszczony szczotką drucianą i odrdzewiaczem, a nypel moczony w ropie i przy ponownym skręcaniu przemywany pod ciśnieniem i smarowany smarem !!
Póki co zamówiłem 7 sztuk szprych w Hondzie - dł. to 173mm i 177mm koszt ok 12 zł/netto szt. kompletne z nyplem i podkładką - koło skręciłem do kupy smarując i nypel i szprychę smarem - wkręcają się palcami jak w kaczą dupę
PYTANIE: na co ostatecznie skręcać szprychy by uchronić się przed ich samoistnym luzowaniem i ochroną przed ponownym problemem w przyszłości - (smar, klej, etc )Dodam, że istnieje konieczność centrowania ale to chyba oczywista oczywistość
Będę wdzięczny za porady i wszelkie uwagi

Ps. Koło przednie bez najmniejszych uwag.
Ropuch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2009, 11:38   #2
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,201
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 46 min 21 s
Domyślnie

Jeśli nie dba się o regularne dociąganie szprych to raz na jakiś czas trzeba je wymienić ,w przypadku regularnej jazdy po krzokach . Dzieje się tak w lekkich motocyklach , a co dopiero w klocu ważącym ponad 200 kg , po drugie oryginalne szprychy hondowskie są dość słabe , w związku z tym proponuję wymieć na KTM-owskie rozwiązanie i będzie spokój na dłuższy czas , trzeba zlecić wykonanie takich szprych , ja robie to od zawsze w Bielsku , mogę polecić człowieka , bo nigdy nie spierdolił mi roboty i jest jedynym fachowcem w tym temacie , jakiego znam .
Wymiana kilku szprych nic nie da , bo za chwilę polecą następne , przerabiałem to osobiście .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
"Naprawa" wałka zdawczego - metoda alternatywna 4 :) iwan Silnik, sprzęgło, skrzynia 37 18.05.2010 19:16


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.