![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Piotrków Trybunalski
Posty: 1,105
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 80800
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 20 godz 43 min 22 s
|
![]()
Witam,
Panowie mam pytanie - ostatnio urwały mi się 3 sztuki szprych zaraz przy piaście (powód były luźne i nie można było ich dokręcić), kolejne 4 sztuki przy próbie odkręcania też poległy (urwał się gwint w nyplu bo mega zardzewiały był) - nadmienie ze wszystkie wcześniej moczyły się w odrdzewiaczu przez pół dnia i nic nie pomogło - szprychy odkręcane były za pomocą klucza żabki trzymającego samą szpryche i super klucza 6mm - próba odkręcenia szprychy na żywca kończyła się zerwaniem gwintu lub łamaniem się szprychy przy piaście - ukręcaniem !!!! Po odkręceniu gwint szprychy czyszczony szczotką drucianą i odrdzewiaczem, a nypel moczony w ropie i przy ponownym skręcaniu przemywany pod ciśnieniem i smarowany smarem !! Póki co zamówiłem 7 sztuk szprych w Hondzie - dł. to 173mm i 177mm koszt ok 12 zł/netto szt. kompletne z nyplem i podkładką - koło skręciłem do kupy smarując i nypel i szprychę smarem - wkręcają się palcami jak w kaczą dupę ![]() PYTANIE: na co ostatecznie skręcać szprychy by uchronić się przed ich samoistnym luzowaniem i ochroną przed ponownym problemem w przyszłości ![]() ![]() ![]() Będę wdzięczny za porady i wszelkie uwagi ![]() Ps. Koło przednie bez najmniejszych uwag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Jeśli nie dba się o regularne dociąganie szprych to raz na jakiś czas trzeba je wymienić ,w przypadku regularnej jazdy po krzokach . Dzieje się tak w lekkich motocyklach , a co dopiero w klocu ważącym ponad 200 kg , po drugie oryginalne szprychy hondowskie są dość słabe , w związku z tym proponuję wymieć na KTM-owskie rozwiązanie i będzie spokój na dłuższy czas , trzeba zlecić wykonanie takich szprych , ja robie to od zawsze w Bielsku , mogę polecić człowieka , bo nigdy nie spierdolił mi roboty i jest jedynym fachowcem w tym temacie , jakiego znam .
Wymiana kilku szprych nic nie da , bo za chwilę polecą następne , przerabiałem to osobiście .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
"Naprawa" wałka zdawczego - metoda alternatywna 4 :) | iwan | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 37 | 18.05.2010 19:16 |