![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,357
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 8 godz 28 min 24 s
|
![]()
podobno ktoś kiedyś skonstruował taka ładowarkę uwzgledniająca te zależności ale czy cudowne super drogie ładowarki bezobsługowe to maja to wątpię i ja z tym sie nie spotkałem studiując ich dokumentacje dtr
czyli -24mV/C powyżej 25stopni albo plus jak kto woli poniżej tych 25 taka ciekawostka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Pałeł jeśli wierzyć opisom NOCO genius 5 i ctek 5.0 to mają takową kompensację. Czy tylko na papierze czy w realu to pewno nikt nie wie. Ale raczej by o tym nie pisali jakby nie było ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,357
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 8 godz 28 min 24 s
|
![]() Cytat:
sa dwa tryby 14,4 i 14,7 to ten z gwiadka śnieżka ale to ty sam musisz wybrać a dwa niby jak on mierzy temperaturę aku ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
Pałeł , no coś ty nie wierzysz w cudowne ładowarki jak np ctek , narażasz się wszystkim zwolennikom
![]() Zaraz ci udowodnią że te migające kontrolki wszystko mówią i wszystko zrobią lepiej niż wszystkie inne ładowarki świata ![]() Co do zmniejszania napięcia ładowania to w samochodach, niektórych , takie coś działa. W komorze silnika jest gorąco, dla akumulatora za gorąco , dlatego napięcie potrafi być obniżone o te ok 0.3-0.4V względem ładowania w niższych temperaturach otoczenia.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Odrzuca kule
![]() |
![]()
O tym, by pilnować wysokiej temperatury ładowanego akumulatora wiem od dawna.
W zeszłym tygodniu w dużym mercedesie miałem okazję przekonać się, że ładowanie może być także ograniczone poprzez zbyt niską temperaturę zewnętrzną. Poniżej ok 5-8 C na plusie "system" nie doładowywał akumulatora do pełnej pojemności. Ostatnio edytowane przez Artek : 20.02.2023 o 08:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Te ładowarki o ile mi wiadomo - mierzą temp otoczenia. Mogę się mylić oczywiście.
Ale to już kwestia innej dyskusji - czy mówimy o urządzeniach obsługowych,. dla świadomego użytkownika, czy podpinamy krokodylki, włączamy do gniazdka i następnego dnia odłączamy nie zastanawiając się nad tematem za specjalnie ![]() Ja dopiero z wątku na FAT dowiedziałem się o czymś takim jak gęstość elektrolitu ![]() ![]() Na forum BMW dostałbym za coś takiego dożywotniego bana ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,357
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 8 godz 28 min 24 s
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez pałeł : 20.02.2023 o 21:09 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
1 kask - kilka nazw | bouli | Kaski | 3 | 30.04.2015 17:47 |
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach | flippy | Przygotowania do wyjazdów | 4 | 22.08.2014 23:28 |