![]() |
|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
hmm, raczej nic takiego nie sugerowałem ...
ale idąc Twoim tokiem myślowym to biorąc pod uwagę że zużyty silnik ma słabszą kompresję co przekłada się na niższą temp. spalania to raczej powinien się dłużej nagrzewać i uzyskać średnią temperaturę pracy ciut niższą. Silnik szczelny z dobrą kompresją i sprawnym termostatem powinien szybciej się dogrzać i utrzymać lepszą temp pracy. W tym momencie nie biorę pod uwagę czynnika w postaci chłodnicy oleju która to ma wymierny wpływ na rzeczywistą termp. silnika.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Zużyty silnik (stary) bardziej się grzeje bo ma też syf w układzie chłodzenia. Nie mam na myśli płynu. Wszystkie kanały chlodzenia ma poutleniane, może zżarte i to gorzej oddaje ciepło.
Gorsza kompresja = wiecej gazu = wieksza temp. Ale nagrzewać powinien się w normalnym tempie. Tak mi się wydaje jeśli ma na bank sprawany termostat. Ten ostatni akurat jest najłatwiej sprawdzić ![]() |
![]() |
![]() |