Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.11.2022, 05:50   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Zębatki zdawcze zmieniam co ok 15-17 tyskm , na łańcuchu dobijam pod 60tyskm.
Jeśli by założenie nowej zdawczej tak szkodziło łańcuchowi to by tyle nie przejeździł. więc Cassini nie strasz tak kolegi.
Dominikon ,skoro masz 50% łańcucha to go zostaw i niech dalej jeździ.
Jeśli zdawcza jest w dobrym stanie ( nie wkleiłeś zdjęcia) i wytrzyma minimum 10 tyskm to możesz ją wkleić ale jeśli jej zęby już przechodzą w płetwy rekina to wklej nową i masz z głowy na 15tyskm.
Smaruj hipolem lub innym gęstym przekładniowym i jeździj.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.11.2022, 07:26   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 54 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Zębatki zdawcze zmieniam co ok 15-17 tyskm , na łańcuchu dobijam pod 60tyskm.
Jeśli by założenie nowej zdawczej tak szkodziło łańcuchowi to by tyle nie przejeździł. więc Cassini nie strasz tak kolegi.
Dla odmiany, ja w Trampkach zwykle zdawczą co 10-12 a łańcuch z tylna co około 22-25. Czyli dwie zdawcze na łańcuch i tylną. Żeby na łańcuchu robić 50 tys to nie wiem... na luzie jak PKS musiałbym chyba jeździć. Ale każdy ma nieco inaczej, inaczej jeździ i nie dyskutuję.

Jak miałem w VStromie łańcuch po 20, zmieniłem zębatke przód i przyspieszyło bardzo to jego koniec. Po 2-3 tys rzęził tak że nie mogłem tego słuchać i musiałem wymienic całość. Nie wiem - może przypadek

A teraz to sobie mogę co najwyżej wieloklin raz w roku posmarować...

Odnośnie wałka ze zdjęć - wkleić i będzie działać. Miałem bardzo podobny w ostatnim trampku - nie jest to żadna tragedia, po prostu tak jak Dzieju napisał, sporo pojeździ ale świeżyna to już niestety nie jest. Moim zdaniem wklejać tylko i wyłącznie nową zębatkę jeżeli jest przekonanie że łańcuch i tył pociągną tyle ile ta zębatka czyli powiedzmy 10-15 tys.
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2022, 06:02   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Zdawcza prawie nówka , niewielkie ślady na wielowpuście, jak będziesz wklejał to i tak klej wypełni . Zęby też bardzo ładne ja bym nie wyrzucał tylko na niej pojeździł.
Tylna wytrzymuje spokojnie 3 a czasem 4 zdawcze.
Wklejaj zdawczą i jeździj na tym napędzie, szkoda wyrzucać dobre rzeczy.

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Dla odmiany, ja w Trampkach zwykle zdawczą co 10-12 a łańcuch z tylna co około 22-25. Czyli dwie zdawcze na łańcuch i tylną. Żeby na łańcuchu robić 50 tys to nie wiem... na luzie jak PKS musiałbym chyba jeździć. Ale każdy ma nieco inaczej.....
No widzisz , tak ja nie mogę pojąć że można zajeździć napęd w 20 tyskm.
No ale każdy inaczej jeździ i inaczej dba.
Tak sobie pomyślałem czy przebiegi na napędzie nie są wykładnikiem stanu motocykla uwzględniając sposób eksploatacji.
Ńapęd i w kilka tys można zajeździć ....tylko po co?
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2022, 11:45   #4
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Zdawcza prawie nówka , niewielkie ślady na wielowpuście, jak będziesz wklejał to i tak klej wypełni . Zęby też bardzo ładne ja bym nie wyrzucał tylko na niej pojeździł. ...
Ja bym wymienil pozniewaz nie jestes w stanie oszacowac dokladnego jej zuzycia, a kazda 0.1mm mniej wypelnienia klejem to lepszy i pewniejszy rezultat. Koszt nowej zebatki nie jest duzy biorac pod uwage pozytywy jej zastosowania oraz technologie montazu i potrzebne do tego materialy (klejenie)
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2022, 17:11   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Kluczowy jest luz założonej zębatki na wałku i to on decyduje.
Ja odniosłem się do zębów zębatek.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2022, 17:57   #6
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Kluczowy jest luz założonej zębatki na wałku i to on decyduje.
Ja odniosłem się do zębów zębatek.
Ja na wielowypustu
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
Czy warto zmieniać wałek zdawczy Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 62 08.06.2010 23:34


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.