![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Zębatki zdawcze zmieniam co ok 15-17 tyskm , na łańcuchu dobijam pod 60tyskm.
Jeśli by założenie nowej zdawczej tak szkodziło łańcuchowi to by tyle nie przejeździł. więc Cassini nie strasz tak kolegi. Dominikon ,skoro masz 50% łańcucha to go zostaw i niech dalej jeździ. Jeśli zdawcza jest w dobrym stanie ( nie wkleiłeś zdjęcia) i wytrzyma minimum 10 tyskm to możesz ją wkleić ale jeśli jej zęby już przechodzą w płetwy rekina to wklej nową i masz z głowy na 15tyskm. Smaruj hipolem lub innym gęstym przekładniowym i jeździj.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
trampkarz emeryt
![]() |
![]() Cytat:
Jak miałem w VStromie łańcuch po 20, zmieniłem zębatke przód i przyspieszyło bardzo to jego koniec. Po 2-3 tys rzęził tak że nie mogłem tego słuchać i musiałem wymienic całość. Nie wiem - może przypadek ![]() A teraz to sobie mogę co najwyżej wieloklin raz w roku posmarować... ![]() Odnośnie wałka ze zdjęć - wkleić i będzie działać. Miałem bardzo podobny w ostatnim trampku - nie jest to żadna tragedia, po prostu tak jak Dzieju napisał, sporo pojeździ ale świeżyna to już niestety nie jest. Moim zdaniem wklejać tylko i wyłącznie nową zębatkę jeżeli jest przekonanie że łańcuch i tył pociągną tyle ile ta zębatka czyli powiedzmy 10-15 tys. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Administrator
![]() |
![]()
Zdawcza prawie nówka , niewielkie ślady na wielowpuście, jak będziesz wklejał to i tak klej wypełni . Zęby też bardzo ładne ja bym nie wyrzucał tylko na niej pojeździł.
Tylna wytrzymuje spokojnie 3 a czasem 4 zdawcze. Wklejaj zdawczą i jeździj na tym napędzie, szkoda wyrzucać dobre rzeczy. Cytat:
No ale każdy inaczej jeździ i inaczej dba. Tak sobie pomyślałem czy przebiegi na napędzie nie są wykładnikiem stanu motocykla uwzględniając sposób eksploatacji. Ńapęd i w kilka tys można zajeździć ....tylko po co?
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Ja bym wymienil pozniewaz nie jestes w stanie oszacowac dokladnego jej zuzycia, a kazda 0.1mm mniej wypelnienia klejem to lepszy i pewniejszy rezultat. Koszt nowej zebatki nie jest duzy biorac pod uwage pozytywy jej zastosowania oraz technologie montazu i potrzebne do tego materialy (klejenie)
|
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
Kluczowy jest luz założonej zębatki na wałku i to on decyduje.
Ja odniosłem się do zębów zębatek.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 07:46 |
Czy warto zmieniać wałek zdawczy | Vooytas | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 62 | 08.06.2010 23:34 |