Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.10.2009, 09:36   #1
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Śrubka mieszanki to "Pilot Air Screw and Jet", widać że pracuje cały czas, chociaż nie zawsze jest "najważniejsza"
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg effects3.jpg (15.0 KB, 101 wyświetleń)
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.10.2009, 09:51   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

OK, bo mnie wkręciliście z moich obserwacji i dłubania przy AT, śrubka składu mieszanki mógłbym nazwać też regulacją dawki paliwa. Tak przynajmniej jest u mnie. I końcowe ustawienie jej dla gaźników z filtrem w airoboxie po 15 000km różnią się nieco od sytuacji typu założyłem nowy filtr. Nie da rady przejechać od 0 do 15 000km na jednym filtrze powietrza bez kręcenia składem. Ale, tez używam podrób filtrów z larsona czy inter motors, wiec zobaczymy na 2010r jak włożę oridzinał jak będzie
co do zakresu działa tej śróbki. DZIAŁA W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW. Pisałem o tym nie raz. Jak dam dawke pomiedzy 2,3 a 2,5 moto generuje wiecej wibracji, jest elastyczniejsze i lepiej ciagnie ale np powyżej 6000 rpn wkręca się w obroty już w oporem. Analogicznie jak dam 2,6~2,8 moto mniej szarpie, wskazówka od obrotów szybciej reaguje na gaz. Kręci się silnik do odciecia bez oporów, mniej wibruje ale uciag skluteczny zaczyna się dopiero od 3500~4000 rpm. Co przy jeździe po mieście czasem daje sporą zwłoke przy nagłym wyprzedzaniu. Dochodzą jeszcze dwa zjawiska. Pierwsze, jak wykręcam powyżej 2,5 obr to zakres obrotu rolgazem też rośnie (wykonuje większy ruch niż na bogatszej w paliwo mieszance) a drugi że za duża mieszanka, szczególnie na przypchanym filtrze poprostu muli mi sprzęta i nawet jak dam w palnik gazem do końca, jakby ją zalewało i nie idzie jak trzeba.

Dzięńdobry ide po kawe po śpie jeszcze
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.10.2009, 10:10   #3
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

wszystko pasuje:

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
OK, bo mnie wkręciliście z moich obserwacji i dłubania przy AT, śrubka składu mieszanki mógłbym nazwać też regulacją dawki paliwa.
bo tak jest

Cytat:
Nie da rady przejechać od 0 do 15 000km na jednym filtrze powietrza bez kręcenia składem. Ale, tez używam podrób filtrów z larsona czy inter motors, wiec zobaczymy na 2010r jak włożę oridzinał jak będzie
Oczywiście że nie da, jak zamula się fitr to musisz zmienić mieszankę, żeby utrzymać proporcję paliwo/powietrze. Ale są tacy co uważają że nie trzeba kręcić przez całe życie moto, też można - będzie jeżdził, ale jak to inna sprawa.

Cytat:
DZIAŁA W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW. Pisałem o tym nie raz.
Jak widać na obrazku wyżej.

Cytat:
Jak dam dawkę pomiędzy 2,3 a 2,5 moto generuje więcej wibracji, jest elastyczniejsze i lepiej ciągnie ale np powyżej 6000 rpn wkręca się w obroty już w oporem.
typowy objaw ustawienia mieszanki w dolnym zakresie (uboga,bardziej wkręcona śrubka), po prostu jak już nieźle kręci (wieksze obroty) to brakuje trochę paliwka. Dlatego w niektórych silnikach (modelaraskich - nie moto, są dwie jedna do małych obrotów druga do wyższych)

Cytat:
Analogicznie jak dam 2,6~2,8 moto mniej szarpie, wskazówka od obrotów szybciej reaguje na gaz. Kręci się silnik do odciecia bez oporów, mniej wibruje ale uciag skluteczny zaczyna się dopiero od 3500~4000 rpm.
Trochę przelany na wolnych, poprawia się dopiero przy większych obrotach.

Cytat:
jak wykręcam powyżej 2,5 obr to zakres obrotu rolgazem też rośnie (wykonuje większy ruch niż na bogatszej w paliwo mieszance) a drugi że za duża mieszanka, szczególnie na przypchanym filtrze poprostu muli mi sprzęta i nawet jak dam w palnik gazem do końca, jakby ją zalewało i nie idzie jak trzeba.
Oczywiście, bo zapchany filtr daje mniej powietrza, i to pod innym ciśnieniem, efekt - za bogata mieszanka.


DLATEGO BARDZO PRZYDATNA JEST TAKA ŚRUBKA JAK PISAŁEM - łatwo dostępna i do kręcenia co 15 min. jak komuś się chce.

wtedy można szybko i SKUTECZNIE ustawić mieszankę dla każdych warunków: powietrza, paliwa i nawet filtra. amen.

tyle że jak pisałem trzeba wiedzieć jak działa gaźnik żeby to docenić lub olać czy jeździ na przelanym czy za ubogim składzie - jeśli nie ma to dla kogoś znaczenia.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.10.2009, 17:10   #4
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Tak dla edukacji ogólnej
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Smaller_PWK_highlow_speed_animation.jpg (15.0 KB, 98 wyświetleń)
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pęknięta śruba Pawel Hamulce, kola, opony 17 14.05.2013 10:37
Jak kręcić śrubą synchronizacji gaźników? ELvIS2704 Regularne czynności serwisowe 3 19.07.2011 14:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.