Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Akcje serwisowe

Akcje serwisowe Czyli dział, gdzie producent dał ciała i to naprawia na swój koszt

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.10.2022, 11:32   #1
nocny
 
nocny's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Ruda Śląska
Posty: 180
Motocykl: CRF 1100
nocny jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 2 godz 6 min 15 s
Domyślnie

a to nie od ABS tak świruje?

pozdrawiam Marcin Jan
__________________
Pozdrawiam
Marcin Jan

Mistrz prostej spod świateł
nocny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.10.2022, 12:13   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

mogliby zaktualizować tryb D, jak już chcą się czymś konkretnym zająć bo to jest jedyna funkcja całkowicie nie do użytku.

Odnośnie czasami występujących szarpnięć np. przy dojeżdżaniu do świateł/ronda itp... gdy schodzimy do 1 biegu. Szarpania te nie występują zawsze. Moim zdanie to nie problem skrzyni a równości pracy silnika przy b.niskich obrotach.

aby dalej rozbić to na atomy to owa nierównomierność nie występuje zawsze i nasuwa się pytanie więc kiedy. Problem leży w ustaleniu położenia przepustnicy które to położenie właśnie oznacza wolne obroty.

Dla przykłądu:

Sterownik ustalił jako wolne położenie przepustnicy na 7 stopni. Od tego momentu gdy hamujemy silnikiem to płożenie jest stałe (podobnie jak regulacja stopką w starych układach wtryskowych) ale to ustawienie jest prawidłowe dla określonych warunków tj. temperatura zewnętrzna, ciśnienia atmosferyczne i wszystko co wpływa na obroty biegu jałowego.

Sterownik określa to płożenie gdy silnik pracuje bez obciążania na biegu jałowym i robi to za każdym razem gdy są ku temu warunki inaczej pisząc zawswze gdy zejdziemy do wolnych obrotów.

Gdzie zatem leży problem? jeżeli jeździmy w różnych warunkach temperatury /obiążenia/ ciśnienia (np. w górach) to dopóki nie zejdziemy do wolnych obrotów sterownik zawsze korzysta z ostatniego ustawienia no i tutaj leży problem bo to ostatnie ustawienie może już dawno być nie aktualne.

Często mam z tym problem gdy jeżdżę w górach a warunki się zmieniają jak w kalejdoskopie, wówczas celowo zatrzymuję się na chwilę aby silnik pracował na chwilkę wolnych obrotach i cały układ się skorygował.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiana klocków hamulcowych CRF 1100 - manual Bartek74 Hamulce, kola, opony 8 07.09.2022 22:05


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.