![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#20 | ||
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Jeśli alternator wysyła prąd do każdego indywidualnie to w ogóle nie ma żadnej sprawy. Jeśli będzie próba podłączenia w jednym obiegu to ten słabszy będzie psuł robotę sprawniejszemu. Stąd instalacje z różnymi akumulatorami pojemnościowo przewidują ich rozgraniczenie. Jeśli będą podobne sprawnością i pojemnością powiedzmy +- 10-15% to można by pominąć kwestię różnic w przyjmowaniu prądu. W innym przypadku nie będzie kolorowo. Np w służbowych Mercedesach są dwa akumulatory , jeden do zabudowy drugi rozruchowy. Każdy sobie bierze niezależnie prąd z alternatora ale nigdy nie są podłączane w jeden obieg. Dlatego zamiast kombinować z łączeniem kilku akumulatorów w różnym stanie pod prostownik/ładowarkę najlepiej naładować każdy osobno. Cytat:
W tej sytuacji zakładając że wszystkie są naładowane do pełna nie powinno być żadnego problemu ponieważ żaden z akumulatorów nie będzie pobierał prądu ładującego a tylko ilość przeciwsamorozładowaniu. A to jest powiedzmy dziesiąte/setne części Ampera. Napięcie buforowe dla akumulatorów 12V to ok 13.5V. Przy takim napięciu będą gotowe i za 10 lat do natychmiastowego działania . Sprawny naładowany akumulator utrzymuje 3-4 miesiące ok 12,6-12,7V. Przy tym założeniu podtrzymanie buforowe napięciem 13V na każdy akumulator już załatwia sprawę W związku z powyższym moim zdaniem można podłączyć kilka akumulatorów całkowicie naładowanych celem podtrzymywania ich napięcia nieco wyżej niż spoczynkowe. Oczywiście po podłączeniu posprawdzałbym jaki prąd płynie do każdego osobno i jakie napięcie utrzymuje każdy z nich. Spotykam się z akumulatorami które podczas ładowania dochodzą do różnych napięć. Jedne dobijają i pod 15V a drugie nie przekroczą 13.7 choćby i tydzień ładować. Pamiętaj że przeciętny akumulator może gazować już przy 13.9V niektóre zaczynają przy 14.2V a to na dłuższą metę mu mocno zaszkodzi. Wszystko zależy od ich stanu. Bardzo łatwo przegotować akumulator. Dlatego jak podłączysz to zrób pomiary czy te kombinacje wyjdą im na zdrowie.
__________________
AT03 |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER | robertG7 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 21.05.2020 22:42 |