|
![]() |
#1 | |
![]() |
![]() Cytat:
Z całym szacunkiem - F9 nie to mówi w filmiku i ma rację. To nie zmienia faktu, że dla stabilności lepszy jest motocykl o niżej położonym środku ciężkości od motocykla o wyżej położonym środku ciężkości. Stoisz bo: 1) im dalej od siebie są centra masy moto i kierownika tym trudniej przewrócić taki układ. Sytuację poprawi zarówno moto o niżej położonym środku ciężkości jak i kierownik o dłuższych nogach lub z ołowianym kaskiem na głowie. 2) lepiej amortyzujesz nierówności (skok zawieszenia na udach to ok 50 cm, a na zawieszeniu moto ok 25 cm). Jeździć moto nie umiem, ale fizykę musiałem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banned
![]() Zarejestrowany: Jul 2022
Miasto: Kraków
Posty: 478
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 tydzień 2 godz 6 min 18 s
|
![]() Cytat:
nie jest to prawdą - zależy bowiem od aplikacji. W terenie wolimy środek cięzkości nisko dla stabilności w wolnej jeździe ale w np MotoGP wolimy środek wysoko dla szybkiej zmiany kierunków jazdy przy dużej szybkości. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Czechy - co warto? | jamarjan | Przygotowania do wyjazdów | 33 | 27.02.2025 08:05 |
Klr 650 czy warto kupic ? | gerardgrodzisk | Inne - dyskusja ogólna | 22 | 17.04.2012 21:01 |