|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Marcin wszystko zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania. Haynes podaje, że normalny interwał wymiany w silnikach xl600/650 oraz xrv650 /750 to 12 tyś km. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że to nie wymysł dzisiejszego marketingu Hondy, tylko dane z lat '90-tych, to można spokojnie taki interwał utrzymać, tym bardziej, że dziś oleje są dużo bardziej zaawansowane niż te 30 lat wstecz.
Ale pamiętajmy, że przy jeździe off, typowo miejskiej lub autostradowej trzeba oliwę zmieniać częściej i wtedy te 12 to już jakieś ryzyko. Lupus pojechał do Afryki Xtz660 na Motorexie. Objechał 25 tyś km z tylko jedną wymianą a motor lekko nie miał bo temperatura ponad 40 stopni. Fabryka podaje wymianę co 6 tyś km. Silnik był potem rozebrany do weryfikacji i nie było żadnych niepokojących śladów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Ja wiem Marcinie, że nic nie wybuchnie. To nie bmw czy ktm
![]() Każdy ma jakieś przekonania. Ja wymieniając w trampkach półsyntetyk co około 8 tys po prostu lepiej się z tym czułem. A i tak jak pisałem od 6 tys ewidentnie połówka się już lekko przepracowywała i więcej jej ubywało niż na początku. Inna sprawa że od paru lat to nawet 5 tys w sezonie nie robię. Serwisowka o ile wiem mówi 12 tys, pewnie i po 20 nic nie wybuchnie. Jednak przy 4 zmianach co 20 silnik mobly zgłaszać jakieś "ale" Więc podsumowując, można co 12, można częściej, można rzadziej ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jaki jest najlepszy olej do AT 1000 | Hankiss007 | Regularne czynności serwisowe | 7 | 03.05.2022 23:32 |
Jaki dokładnie jest gwint na szprychach AT?? | JarekAT | Hamulce, kola, opony | 1 | 04.09.2013 10:49 |
witam, jaki filtr oleju PD03 89r. 650 | yarecky2000 | Regularne czynności serwisowe | 10 | 06.02.2010 19:59 |