Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.05.2022, 20:19   #1
JacaBaca
 
JacaBaca's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Dziwnówek
Posty: 31
Motocykl: RD07a
JacaBaca jest na dystyngowanej drodze
Online: 16 godz 28 min 47 s
Domyślnie

Dobra czekam na nowe zabezpieczenie. Tak sobie jeszcze rozkminilem w głowie patent z małymi tulejkami w które wejdą śruby od zabezpieczenia i uniemożliwią cofanie się nałożonej zębatki. Nie chce mi się już wydawać kasy na kolejną zebatke także te KK wezmę.pod uwagę przy następnej wymianie
JacaBaca jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.05.2022, 20:35   #2
wierny
Moderator
 
wierny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Bytom
Posty: 4,516
Motocykl: RD07c
Przebieg: Im więc
wierny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 4 tygodni 1 dzień 7 godz 3 min 32 s
Domyślnie

Tak jak Zimny napisał, temat jest już rozpracowany. https://africatwin.com.pl/showpost.p...&postcount=153
Śledzę wątek z zaciekawieniem, bo może jednak kolega coś nowego wymyśli.
__________________
"Motocykl w Polsce to nowy rodzaj jazdy konnej. To leży w naszych szlacheckich tradycjach." Z. Maklakiewicz
wierny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2022, 12:47   #3
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Wałek miałem w jednym z trampków taki:



Nie tragedia, ale bardzo dobry też nie był, po prostu taki sobie i uznałem że wkleję i zapomnę. To ścięcie wieloklinu ma to do siebie że jak już jest, to rozwija się raczej logarytmicznie niż liniowo. W innych gdzie wałek był bdb nigdy nie kleiłem i nigdy mi nie postępowało zużycie stosując zasadę - smarowanie Molykote GN plus i zmiana zębatki zawsze co 10kkm plus nowe zabezpieczenie OEM.

Po klejeniu wyglądało to tak:



Co do samego klejenia:
- zrobiłem sobie dziurę w tekturce i nałożyłem na wałek - między zębatkę a uszczelniacz. Chodziło o to żeby przy zakładaniu zębatki klej nie wylazł na uszczelniacz itp. Zaraz po założeniu zębatki tekturkę zerwałem,
- smarowałem klejem Loctite EA3450 wałek i zębatkę, można zastosować jeszcze mocniejszy i droższy bodajże EA3478 ale ciężko dostępny jest. Mallory stosował też jakiś klej Technicoll z dobrymi efektami.
- założyłem zębatkę, przykręciłem zabezpieczenie i trzymałem dociśnięte w stronę silnika około 10 min aż klej wstępnie się zaczął utwardzać, żeby była równo oparta o wałek,
- jak już trzyma cokolwiek to najważniejsze. Zostawiasz to na 48H. Nie tykasz, nie kombinujesz. Masz gdzieś że niby po paru godzinach pełna twardość. Czekasz minimum 24-30h. Było trenowane że jazda wcześniej zanim ten klej idealnie nie utwardzi się to wcześniejsze jego wykruszanie.

To tyle z porad i jeszcze jedno - jeśli naciągasz łańcuch tak, że kasuje ci to luz na zębatce, to jak trochę pojeździsz po wertepach łożysko wałka zdawczego powie papa!

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zębatka przednia (luzy) JANEK Rama, zawieszenia, napęd 202 08.02.2019 00:26
Klej do śrub 7Greg Regularne czynności serwisowe 7 09.11.2008 09:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.