Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.04.2022, 11:40   #1
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,176
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 22 godz 20 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Horizon Zobacz post

Inna sprawa apropos tego wyjazdu jest taka, że to pierwsze porządne upalanie ze zmienioną sprężyną z przodu. Mój wniosek jest taki, że zamiast enduro to z tym kompletem zawiasu zrobiłem sobie typowego adventure Serio motocykl jest tak cholernie wysoki, że przy wzrośnie 183 cm dotykam palcami ziemi. Ogólnie jest bardzo spoko i wygodnie, ale przy bardzo ostrych manewrach jednak przydałoby się lepsze podparcie . Niemniej zamiana zawiasu kompletnego bardzo na plus, nic nie dobija, motocykl jest przewidywalny, na muldach wybiera ładnie i można osiągać większe prędkości. Polecam.

Sorki ale wygląda to mega pokracznie ze strzelającym w niebo zadem. Nie mam pojęcia jak ustawiłeś prawidłowo sag przy takim setupie. Nie uważam się za eksperta i może to i działa ale przerobiłem w życiu trochę enduraków łącznie z ekstremalnymi setupami zawiasów bo tak mi się zdawało i nigdy to nie działało jak należy dopóki się nie zrobiło zgodnie ze sztuką. Inna sprawa że skoro to moto do latania w terenie to weź mi proszę powiedz czemu nie kupiłeś prawilnego enduraka tylko kondona z którego próbujesz zrobić coś co jest praktycznie niemożliwe. Oczywiście odpowiedź "bo mogę" do mnie trafia i nie ma tu czepialstwa tylko czysta ciekawość. Chętnie bym się tym przejechał coby zrewidować mój pogląd że z tego wierzchowca nie będzie.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 12:45   #2
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,521
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 23 godz 10 min 30 s
Domyślnie

Emek, inni kupują rakiety by je upodlic do duali. Większość traktuje motocykle jak zabawki i tjuningowanie onych jest jej częścią. Bywa, że daje to nawet dobre wyniki. Nie ważne czy obiektywnie. Ważne że pasuje uzdrowi.
Co do przełożeń. Zestopniowanie skrzyni projektuje się pod chararakterystyke silnika, nie od przeznaczenie - tak mnie uczyli. Przełożeniem końcowym dopasowuje się to do potrzeb. Jak pisze Horizon 13/44 mu pasuje. Mi w sporo mocniejszym beciaku o zbliżonej pojemności pasuje 13/50. To jednak zupełnie inne silniki i inny pewnie sposób użytkowania. Kwestia gustu i nawyków.

Pozdr rr
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 20:38   #3
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rrolek Zobacz post
Emek, inni kupują rakiety by je upodlic do duali. Większość traktuje motocykle jak zabawki i tjuningowanie onych jest jej częścią. Bywa, że daje to nawet dobre wyniki. Nie ważne czy obiektywnie. Ważne że pasuje uzdrowi.
Co do przełożeń. Zestopniowanie skrzyni projektuje się pod chararakterystyke silnika, nie od przeznaczenie - tak mnie uczyli. Przełożeniem końcowym dopasowuje się to do potrzeb. Jak pisze Horizon 13/44 mu pasuje. Mi w sporo mocniejszym beciaku o zbliżonej pojemności pasuje 13/50. To jednak zupełnie inne silniki i inny pewnie sposób użytkowania. Kwestia gustu i nawyków.

Pozdr rr

Co do pierwszego zdania to jestem na FB na grupie "Ultralight adv" i faktycznie ludzie nówki KTMy EXC-F przerabiają na adventure, bardzo fajne konstrukcje im wychodza, ale ludzie musza miec naprawde tyłki ze stali. No ale czego się robi dla redukcji kilogramów.

Cytat:
Napisał majtas
Nie bocz się.
Nie jestem kimkolwiek kto mógłby uczyć czy instruować.
Zrobiłeś jak Ci pasuje i to tobie ma pasować. Napisałem już wiele czasu wcześniej ze śliczny ten motocykl jest dla oka.
Co do przełożeń to po prostu nie rozumiem jak ta jedynka może być za długa i tu uwaga się nasuwa ze za rzadko może tykasz sprzęgła. Może. A może masz tam same góry i jary. Nie wiem.
Moja crf objezdza cały mój trialowkowy pierdolnik na dwójce.
Spoko loko no hard feelings :*

Hmm kurde to nie tak, że nie używam półsprzęgła bo teraz też używam jak na dwójce objeżdżam, ale nie robię tego z przymusu że mi szarpie jak jest bardzo ciasno. No nie wiem jak to wytłumaczyć dobrze dlatego wklejam filmik chłopa co jeździ na 14/49



Cytat:
Napisał majtas
W której ladze siedzi sprężyna?
Niestety tego nie jestem w stanie powiedzieć. Pewnie gdzieś na YT będzie filmik jak ktoś.zmienia.

Cytat:
Napisał Ronin78
Ja bym obstawiał kupno Hondy dlatego, że nowa, że trwała, że względnie tania. A co Pan se z tym zrobisz to Pana sprawa, zawsze ważne żeby właściciel był happy! Cenowo to chyba KTM390 jest blisko? O nowe mi chodzi.
To jest bardzo ważne co napisałeś, poza tym co napiszę dalej. Ja nie kupuję używanych rzeczy, sprzętu RTV, narzędzi do firmy, nawet samochodów osobowych czy aut dostawczych. Nowe to nowe, można tu debatować czy to ma sens i każdy będzie miał rację, ale tak już mam. No i jak wchodzimy na nasz rynek nowych dual sportów i... dupa.

Co mamy?
1. Honda CRF300L/Rally
2. KTM 690
2a. Husqvarna 701
3. AJP
4. Yamaha Tenere
5. KTM EXC-F (kwestia sporne, bo imo to enduro ale w USA są.nazywane dualami, a typowe enduro to 2t) i inne typu SWM 300, 500 i inne lekkie enduraki.
6. KTM 390

Co mieliśmy, ale obecnie dostępne jedynie w stanach?
1. Yamaha WR250R
2. Kawaski KLX250/300
3. Honda CRF450L
4. Suzuki DRZ400

Lekkie enduro od razu odrzucam bo imo to nie są.dual sporty. KTMy nie mają nawet stacyjki, żeby pojechać nim pod żabkę, o jeździe po asfalcie nawet nie mówię. Urywa to ręce przy odkręceniu manetki i ma wąziutką kanapę, a interwały serwisowe to niestety katorga. Fabryczny wydech KTM jest głośniejszy niż mój akcesoryjny bez DB killera. AJP to u nas egzotyka, niby robione na bazie Husqi sprzed 2013 jak SWM, ale jednak produkcja garażowa i na żywo to ja nawet tego nie widziałem. Yamaha tenere to już.w sumie adventure waży 200 kg i możliwe, że kiedyś.wyląduje u mnie w garażu jakos 2 czy 3 motocykl. Husqvarna 701 i KTM 690... blisko, ale jednak 160 kg i zdecydowanie za duża moc. KTM 390 to cenowy odpowiednik Hondy, ale 390 to jest typowy mały adventure ze wszystkimi jego wadami. Wystarczy popatrzeć na jeden i drugi z boku. Mój znajomy ma i nie ma szans, żeby pojechał ze mna tam gdzie ja jeżdżę.

Honda CRF450L - bardzo dobra opcja, ale już niedostępna, niestety cena była nieco absurdalna. W USA mają KLX300 bezpośredni konkurent 300L - lepszy jeśli chodzi o zawieszenie, ale reszta to kwestia dyskusyjna. CRF zmieniono sporo rzeczy łącznie z super skrzynia. W Kawasaki walnęli big bore i fajrant

Yamaha WR250R, niedawny bezpośredni konkurent CRF250L dostępny u nas jeszcze w 2019 roku. Sprzęt absolutnie świetny, słabo dostępny na rynku wtórnym, ale Yamaha nie ma zamiaru robić.jego następcy. Nic dziwnego skoro w 2019 nowa Yamaha WR250R kosztowała podobno ponad 35 tys. Teraz przekraczałaby zapewne 40 tys, podczas gdy ja z moimi modami (tymi potrzebnymi i tymi niepotrzebny) całkowicie zmieniającymi moto zamykam się może w 35 tys

Suzuki DRZ400 - sprzęt legendarny, dostępny u nas na rynku wtórnym. Mimo wszystko Suzuki klepie go cały czas w niezmienionej formie łącznie z 5 biegową skrzynią biegów

Podsumowanie: nasz europejski rynek nowych dual sportów to gówno.
Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 21:23   #4
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 50 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Horizon Zobacz post

Podsumowanie: nasz europejski rynek nowych dual sportów to gówno.
I teraz pytanie dlaczego tak jest w EU?
Po pierwsze normy spalin, po drugie nakazy, zakazy, brak wystarczającej ilości legalnych miejsc do upalania sprzętów w terenie.
Z wielką ochotą kupiłbym sobie np. taką Crf300, bo to fajny motorek, ale za każdym razem zadaje sobie pytanie ...gdzie ja tym będę jeździł, jak u mnie w promieniu 150 km nie ma żadnych trudnych technicznie "single track'-ów, poza kilkoma żwirowniami gdzie można przejechać kilkukilometrowe kółko i tak kręcić te kółka bez umiaru, co dla mnie osobiście jest trochę nudne.
Jedyne wyjście to kupić busa lub przyczepkę i ciągać to żelastwo za sobą kilkaset kilometrów, tylko jeszcze trzeba mieć na to czas.
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 22:06   #5
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,521
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 23 godz 10 min 30 s
Domyślnie

Midro, promień 150 km to 20.000 km2. Trzeba 10 lat by taki kawał, nawet nudnego terenu spenetrować. I w takich okolicznościach przyrody taka zabawka sprawdzi się idealnie.
Z rozkminow Horizona wynika stara prawda - nie ma ideałów. A wskaźnikiem jak bardzo "trafiliśmy" w nasze widzimisię mogą być ponoszone koszty by zabawka była jednak o ciupine bliżej tej wymarzonej.
Sorki za offtop.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2022, 08:19   #6
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

Tak czytam co piszesz i coraz bardziej WTF mi się.maluje na twarzy Na końcu się.zorientowałem, że wziąłeś na tapet 300 RALY

Jeśli miałbym wybierać między KTM 390 a 300 RALLY to byłby dylemat faktycznie, ale 300L wygrywa na każdym polu praktycznie bo 142 kg wagi i mimo że Honda ma zawias tragiczny to ciężko je porównać. 390 to adventure pełną gębą co widać nawet na zestawieniu z boku, a 300L to dual sport.

Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 502 02.11.2024 11:05
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.