Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.03.2022, 21:50   #1
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 54 min 9 s
Domyślnie

Dubel, poważnie mówisz?

Myślałem że Alu to Alu - co za różnica. Ale kierownica to fakt, dość istotny element....

Na razie z dumą skończyłem mojego pomysłu naprawdę pompy ABS, jutro lub pojutrze dzień prawdy czy będzie działać.

Pozdrawiam
Zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2022, 08:52   #2
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Dubel, poważnie mówisz?

Myślałem że Alu to Alu - co za różnica. Ale kierownica to fakt, dość istotny element....

Na razie z dumą skończyłem mojego pomysłu naprawdę pompy ABS, jutro lub pojutrze dzień prawdy czy będzie działać.

Pozdrawiam
Zimny
Poważnie mówię
Aluminium jest tyle różnych stopę że .... Element ma być frezowany nie odlewany. Później jak będę miał chwilę podeślę ci propozycje czym to zastąpić by było bezpiecznie i dobrze .
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2022, 16:28   #3
Cezarus


Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
Cezarus jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Dubel, poważnie mówisz?

Myślałem że Alu to Alu - co za różnica. Ale kierownica to fakt, dość istotny element....

Na razie z dumą skończyłem mojego pomysłu naprawdę pompy ABS, jutro lub pojutrze dzień prawdy czy będzie działać.

Pozdrawiam
Zimny
Sprawdzone kupuj i użytkuj i nie słuchaj miejskich legend
Cezarus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.03.2022, 21:42   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 54 min 9 s
Domyślnie

Testowo pojeżdżone 180km - heble bez zarzutu, ABS działa także - żadnej skuchy, uzbraja się właściwie za każdym razem, działa jak trzeba, żadnych błędów. Jestem, kurde, bardzo z siebie zadowolony w tej kwestii No i z mechanika który trafnie zdiagnozował pompę hamulcową i ogarnął całość demontaży, montaży, odpowietrzeń itp.





Skorpiony na dotarciu, ale wstępnie powiem tylko tyle że nic a nic nie ściemnialiście na ich temat.

Ostatnio edytowane przez zimny : 26.03.2022 o 09:46
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.03.2022, 09:08   #5
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 54 min 9 s
Domyślnie

Z tymi zaworami to zawsze jak się podchodziło do tematu w "normalnym" motocyklu to przychodziło mi do głowy dlaczego Ci od gieesów mają tak dobrze

Ronin, trudno powiedzieć ile zaoszczędziłem. Jakbym miał kupić nową pompę w ASO to jest to koszt 6800 bodajże. Używana około 1500. Ceny regeneracji jakie słyszałem to od 500 do 1500zł. Z tym że trzeba dobrze trafić bo to jak wcześniej została potraktowana pompa u mnie wołało o pomstę...

Pomijając koszty mechanika do demontażu i montażu pompy bo to było razem z oponami i innymi sprawami, to koszty swoje zamknąłem w około 300zł. Pompę od Focusa można kupić od 50zł nawet ale szukałem w idealnym stanie z auta po małym przebiegu.

500km minęło, wsio działa bez zarzutu. Trudność pewna polegała na tym, że wiedza na te tematy jest mocno "reglamentowana", nie odnotowałem takiej chęci dzielenia się pomysłami jak tutaj czy wśród trampkarzy...w Polsce w ogóle z BMW robi się trochę prom kosmiczny. Fakt, że motocykl ma swoją specyfikę i wymagania serwisowe + CAN który dla mnie jest nowością.

Na forach międzynarodowych i szczególnie u jankesów nie ma tego problemu.

Samo ustalenie dokładnego typu silnika trochę mi zajęło (jest on montowany w pompach także w niektórych VW a także BMW jakby kogoś miała razić naklejka Ford na silniczku w ABS Rzecz w tym, że ten sam silniczek, w takiej samej w zasadzie pompie kosztuje bardzo zróżnicowane pieniądze także w używkach. Dodatkowo, jeśli wierzyć opiniom na zagranicznych forach, silniczki w samochodach po 2011 były poprawione i problemy ze szczotkami tam nie występowały a przynajmniej nie były częste (dlatego kupiłem z auta z 2013)

Pozdrawiam
zimny

ps. wielką w pewnym sensie zaletą GSa jest jego inność - dzięki temu będę się edukował. W Trampku czy V-Stromie niewiele rzeczy budziło już moje zdziwienie czy zastanowienie. Tu czeka mnie nauka :-)
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.