| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: RZE 
					
				
				
					Posty: 710
				 
Motocykl: kiedyś było 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Elo, 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Kogoś kto coś czytał, wie od Szwagra albo znajomego nie zapraszam udzielania się w wątku, poproszę tylko i wyłącznie praktyków. W temacie: Oczytałem się, ale dalej żem głupi. Mam i Huske 610, ale tam nic nie muszę kręcić - jest wyśmienicie. Poproszę na przykładzie tegoż filmu (bez docinek o kasku, butach itp) :-/. Rozmawiamy tylko o przednim zawieszeniu. Jest jakie jest i tyle. W szybkim terenie na 3/4 S moto jest ok, ale czasem po małych skokach pomiędzy dołami potrafi dobić. Narazie tylko kręciłem górą zawieszenia i odczuwam różnicę w kwestii twardości (jak podkręcę na H) to mnie aż łapy bolą. Im więcej klików w kierunku H tym mniej dobija, ale jest również twardsze - czego nie lubię. Czym i ile pokręcić, aby nie dobijało, ale i było na tyle miękkie jak lubię? 80kg/177cm. Ostatnio edytowane przez 7Greg : 19.10.2019 o 10:18  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2018 
				Miasto: okolice Warszawy 
					
				
				
					Posty: 1,446
				 
Motocykl: CRF250L * T7 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 15 godz 24 min 42 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W mojej T7, po kilku próbach, stanęło na tym, że przód mam ustawiony tak: 
		
		
		
		
		
		
		
	- compression (dolna śruba) 16 klików w kierunku Soft (max jest 22), żeby było miękko, ale jeszcze bez mocnego nurkowania na przednim hamulcu - rebound (górna śruba) 9 klików w kierunku Soft (max jest 31), czyli raczej twardo, żeby możliwie szybko wstawało po kompresji pomiędzy dołkami Na tych ustawieniach plus 1,8 atm w kołach jeździ mi się dość komfortowo w terenie. Z całym "uzbrojeniem" na sobie ważę ok. 95 kg, a motocykl ma fabryczne gmole + bagażnik, więc kolejne +15kg. Myślę jeszcze nad zmiękczeniem śruby Rebound o kilka kliknięć, ale to muszę potestować na żywca przy jakiejś mocniejszej przejażdżce.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Niemcownia 
					
				
				
					Posty: 3,384
				 
Motocykl: CRF 1000D/DCT 
Przebieg: 48k+ 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jeszcze żeby filmik działał...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2018 
				Miasto: Słocina 
					
				
				
					Posty: 1,346
				 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 9 godz 36 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tak se go otworzyłem: https://www.youtube.com/watch?v=ph9TBTn9vg8
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: RZE 
					
				
				
					Posty: 710
				 
Motocykl: kiedyś było 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Ooo właśnie, dziękuję. Ja lubię ciut mniej wiatru, tak 1,4atm. Dzięki, dziś sprawdzę.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2010 
				Miasto: Olsztyn 
					
				
				
					Posty: 138
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 22 godz 23 min 53 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W kwestii nurkowania to trzeba zacząć od sprężyn, jeśli ważysz 95kg to potrzebujesz je wymienić. Potem trzeba na nich ustawić sag czyli je odpowiednio naprezyc. 
		
		
		
		
		
		
		
	Potem można bawić się w kliki. Regulacja klików to już kwestia bardzo indywidualna i zależna od terenu w jakim się przemieszczamy.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: RZE 
					
				
				
					Posty: 710
				 
Motocykl: kiedyś było 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Tu już jednak chyba kwestia sprężyn.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2019 
				
					
				
				
					Posty: 193
				 
Motocykl: Dr650Re 
				
				
				 
Online: 2 dni 17 godz 4 min 53 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wczoraj wymieniłem sprężyny przednie i tylną w T7, dzisiaj zrobiłem krótką rundkę dookoła komina, zmiana na duży plus, lepsza kontrola motocykla na wybojach, można rozwijać dużo większe prędkość na luźnej nawierzchni. Warto było zmienić, takie jest moje pierwsze wrażenie.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ostatnio edytowane przez wierny : 29.07.2021 o 17:03 Powód: usunięta treść oferty sprzedaży - brak słońca  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: RZE 
					
				
				
					Posty: 710
				 
Motocykl: kiedyś było 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			tylną mam rozumieć. 
		
		
		
		
		
		
		
	skolko diengów?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2020 
				Miasto: Chrząstawa Wielka 
					
				
				
					Posty: 301
				 
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501 
Przebieg: rośnie 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 4 dni 7 godz 41 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tak jak Kolega wcześniej pisał. Zacznij od sprężyn, bez poprawnie dobranych i ustawionego sagu, zabawa kompresją i odbiciem da raczej marny efekt. Ja wymieniłem sprężynę z tyłu na 90N/mm (fabrycznie jest bodaj 70N/mm), z przodu są fabrycznie 5,8N/mm. Ja dałem 6,3N/mm, dodatkowo dorzuciłem podkładki preloadu (2,5mm), z przodu, zrobiłem revalve na 35mm Racetecha. Teraz mogę powiedzieć, że moto jest pode mnie. Zobaczymy co przyniesie czas. Jak będę narzekał wrzucę na przód całe kartridże Tractive i nie będę móżdżył.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |