14.03.2021, 23:23 | #1 |
Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,125
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Jak to jest z silnikami roznych producentow
... a dokladnie toleracja wykonania i pasowaniem ich czesci ?
Fortnine zrobil o tym ciekawy material, stosujac ciekawa metode: https://youtu.be/9GAUo8eUXeU Ostatnio edytowane przez Artek : 15.03.2021 o 07:18 |
20.03.2021, 21:27 | #2 |
Obejrzałem filmik i same wyniki raczej nie mówią wiele o wytrzymałości sprzętu. O pasowaniu i jakości materiałów nieco więcej.
Ale odnosząc się do przykładu Afryki jest to silnik prosty jak budowa cepa, który potrafi przejechać 200-300 tys. km. Kilka historii z forum świadczy o tym. Ale pobór oleju zwiększał się z przebiegiem. Kolor oleju pomijając zawartość elementów stałych jest zależny od ilości oleju, prędkości obrotowej osiąganej przez silnik i istotnego elementu jak pasowanie. Kiedyś usłyszałem opinię nt silników H-D. Mechanik powiedział tak: Japonia jest super, ale jak rozbierzesz silnik i złożysz to to już nie to co fabryka. H-D ma silniki budowane od części z kombajnów i pasowanie tam jest "na centymetry". Nigdy nie będzie tam precyzji, aksamitu i jakości wykonania Japończyków. Ale ile razy byś tego nie rozkręcił i nie złożył ponownie, to zawsze będzie działać, nawet na najch*jowszym oleju, bo ten silnik tak zrobiono od podstaw. I skoro H-D potrafią chłodzone powietrzem jeździć w upałach chłodzone powietrzem całymi latami, to chyba coś w tym jest. Japonia to precyzyjna katana, H-D to wielki topór. Od warunków zależy co będzie skuteczniejsze |
|
20.03.2021, 21:53 | #3 |
Masz na myśli stare HDki. Podobnie jest z bokserami olejkami.
|
|
20.03.2021, 21:58 | #4 |
Możesz mieć rację. Przed nowościami bronię się dość skutecznie, mając najnowszy pojazd z roku 2004. Jedynie ciężarówka 2007, bo musi być Euro 5
|
|
21.03.2021, 00:13 | #5 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,027
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 22 godz 44 min 10 s
|
Boksery to nie są olejaki tylko są chłodzone powietrzem
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 |
21.03.2021, 02:10 | #6 |
To po co miałem w dwóch GSach 1200 chłodnicę oleju?
|
|
21.03.2021, 02:29 | #7 |
herni, daj definicję olejaka, bo jak podasz, że to tylko GSXR 1100, to będzie za mało
|
|
21.03.2021, 07:04 | #8 | |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,027
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 22 godz 44 min 10 s
|
W Ducati tez mam chłodnice oleju a chłodzony jest powietrzem tak samo zresztą jak stare boxery Bmw.Yamaha XJR tak samo, Afryka zresztą tez ma chłodnice oleju a chłodzona wodą. Jedyne olejaki to Suzuki ,których silniki maja specjalne kanaliki do chłodzenia newralgicznych punktów np.okolice komór spalania.
Cytat:
Suzuki poszło jeszcze dalej projektując w latach osiemdziesiątych system zaawansowanego chłodzenia olejowego (SACS), w którym olej pracował w dwóch obiegach â z wysokim ciśnieniem oraz niskim ciśnieniem. Ten pierwszy ma funkcję smarowania, zadaniem drugiego jest odbieranie temperatury przede wszystkim z głowicy i sąsiedztwa komór spalania.
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 Ostatnio edytowane przez herni : 21.03.2021 o 07:13 Powód: Połączenie postów |
|
21.03.2021, 08:17 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 966
Motocykl: RD03
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 38 min 36 s
|
Wszystko o czym piszesz ma też olejak BMW 1200 ....ma dwa obiegi oleju , ma kanały chłodzące newralgiczne miejsca w silniku, ma termostat oleju , który nie puszcza go na chłodnicę do osiągnięcia temperatury roboczej itd.
|
21.03.2021, 08:27 | #10 | |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,027
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 22 godz 44 min 10 s
|
Cytat:
Nic takiego nie ma. Boxer to zwykły i prosty silnik chłodzony powietrzem i wspomagany olejem. To o czym piszesz to w 2013 BMW, które dotychczas w swoich bokserach twardo stało przy mieszanym układzie olejowo-powietrznym. Sprzeczne oczekiwania pogodził system częściowego chłodzenia cieczą, która krąży tylko w głowicy. Na cylindrach nadal pozostają więc żeberka do chłodzenia powietrzem.
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pazerność producentów motocykli bez granic | mdxmd | Inne tematy | 89 | 24.11.2014 10:58 |