Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.03.2021, 09:02   #1
florentino
 
florentino's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Garwolin
Posty: 66
Motocykl: NAT
florentino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 22 min 57 s
Domyślnie

Od kilku lat to działa:

Sterowanie, zastosowałem układ:
https://sklep.avt.pl/avt1459.html

Do regulacji częstotliwością impulsów zamiast potencjometru użyłem przełącznika obrotowego (z dobranymi do czasów) rezystorami:
https://allegro.pl/oferta/przelaczni...wod-7557845733

1- wyłącznik
2- praca ciągła, napełnianie układu
3- impuls co 15-20sek
4- impuls co ok 60-75 sek
5- impuls co ok 100sek
6- impuls co 120-140sek

W sumie wystarczyłyby trzy tryby pracy: wyłączony, autostrada (3) i wolniejsze szwendanie (5).

Zamieniłem też przekaźnik na tranzystor.

Zamknąłem to w tej obudowie (wersja z przekaźnikiem się nie zmieści):
https://sklep.avt.pl/z24a.html

Do pompki potrzebna jest też złącze, bo z pompką go nie ma w zestawie:
https://allegro.pl/oferta/sumitomo-2...-bi-6099691438

Pompki kupowałem u Mielocha, mieli najlepszą cenę.

A tu jest źródło:
http://www.vstromclub.fora.pl/patent...y,831-400.html

To tak z grubsza, gdyby coś to służę pomocą w szczegółach.

RD
__________________
RD
florentino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.03.2021, 14:24   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał florentino Zobacz post
Od kilku lat to działa:

Sterowanie, zastosowałem układ:
https://sklep.avt.pl/avt1459.html

Do regulacji częstotliwością impulsów zamiast potencjometru użyłem przełącznika obrotowego (z dobranymi do czasów) rezystorami:
https://allegro.pl/oferta/przelaczni...wod-7557845733

1- wyłącznik
2- praca ciągła, napełnianie układu
3- impuls co 15-20sek
4- impuls co ok 60-75 sek
5- impuls co ok 100sek
6- impuls co 120-140sek

W sumie wystarczyłyby trzy tryby pracy: wyłączony, autostrada (3) i wolniejsze szwendanie (5).

Zamieniłem też przekaźnik na tranzystor.

Zamknąłem to w tej obudowie (wersja z przekaźnikiem się nie zmieści):
https://sklep.avt.pl/z24a.html

Do pompki potrzebna jest też złącze, bo z pompką go nie ma w zestawie:
https://allegro.pl/oferta/sumitomo-2...-bi-6099691438

Pompki kupowałem u Mielocha, mieli najlepszą cenę.

A tu jest źródło:
http://www.vstromclub.fora.pl/patent...y,831-400.html

To tak z grubsza, gdyby coś to służę pomocą w szczegółach.

RD
dzięki! kit AVT tylko 25zł! (zlutowany 35zł) pozostanę przy potencjometrach, raz się ustawi i wystarczy. Masz może schemat samego podłączenia tranzystora ew. jego oznaczeń oraz czy trzeba po stronie pompki dać także diodę blokującą ?

w sumie na początek przekaźnik może zostać ale to najbardziej zawodny element ukłądu bo mechaniczny a wszyscy tutaj wiemy jak to się kończy zwłaszcza przy sterowaniu pompami
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.03.2021, 17:34   #3
Kisiel
 
Kisiel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: wieś pod W-wą
Posty: 686
Motocykl: RD04->ATAS
Kisiel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 21 godz 32 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd
dzięki! kit AVT tylko 25zł! (zlutowany 35zł) pozostanę przy potencjometrach, raz się ustawi i wystarczy.
Czyli koniec końców raz ustawiasz i zapominasz. Właśnie to daje układ, który proponowałem - SD6 z ASE, tam są 2 dipy do regulacji czasów załączenia/przerwy, a do tego cały układ zamknięty w klasycznej obudowie przekaźnika samochodowego.

Jak Matjas pisze, sensowny sterownik wystarczy raz wyregulować i zapomnieć, jak najmniej pokręteł na kierze, tylko pstryk do on/off co najwyżej.
__________________
pozdrawiam!
Kisiel
------
RD04 -> ATAS
Kisiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.03.2021, 19:25   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kisiel Zobacz post
Czyli koniec końców raz ustawiasz i zapominasz. Właśnie to daje układ, który proponowałem - SD6 z ASE, tam są 2 dipy do regulacji czasów załączenia/przerwy, a do tego cały układ zamknięty w klasycznej obudowie przekaźnika samochodowego.

Jak Matjas pisze, sensowny sterownik wystarczy raz wyregulować i zapomnieć, jak najmniej pokręteł na kierze, tylko pstryk do on/off co najwyżej.
który zakres regulacji wybrałeś ? może 2-200s ?

0-1 ............ typ 6DS1
0-5 ............ typ 6DS5
1-20 .......... typ 6DS20
2-200 ........ typ 6DS200
5-500 ...... typ 6DS500

cena 40zł

kit AVT 35zł i trzeba kombinować obudowę, więc przekaźnik jest ciekawym rozwiązaniem
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.03.2021, 08:58   #5
Kisiel
 
Kisiel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: wieś pod W-wą
Posty: 686
Motocykl: RD04->ATAS
Kisiel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 21 godz 32 min 13 s
Domyślnie

Heja,

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
który zakres regulacji wybrałeś ? może 2-200s ?

0-1 ............ typ 6DS1
0-5 ............ typ 6DS5
1-20 .......... typ 6DS20
2-200 ........ typ 6DS200
5-500 ...... typ 6DS500

cena 40zł

kit AVT 35zł i trzeba kombinować obudowę, więc przekaźnik jest ciekawym rozwiązaniem
ASE robi wersję również na zamówienie, z czasami jakie chcesz. Ja mam 0-2 na załączenie i 0-120 na przerwę. Ale zamawiałem jeszcze nie wiedząc, że skorzystam z pompki, a nie zaworu lpg. Pompce wystarczy 0,5s na załączenie. Jeden impuls na 60-90 sekund to wg mnie optymalnie.
__________________
pozdrawiam!
Kisiel
------
RD04 -> ATAS
Kisiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2021, 12:16   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

zamówiłem z ASE

1-5s włączenie
1-240s wyłączenie

do przekaźnika jest także dostępne gniazdo http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?...x-6-3-standard
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
olejarka , scottoiler , smarowanie , łańcuch


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olejarka łańcucha VictorZ Wszystko dla Afryki 32 02.04.2024 16:43
Olejarka od majfrendów Ocet Wszystko dla Afryki 49 17.04.2022 22:16
Olejarka PRO-OILER tmarc Układ elektryczny i zapłonowy 3 14.04.2022 16:42
Motogymkhana/jazda precyzyjna "samoszkolenie" we Wrocławiu CzarnyCzarownik Umawianie i propozycje wyjazdów 10 27.06.2020 15:18
olejarka łańcucha:) Jacek12-j1 Wszystko dla Afryki 11 30.06.2014 20:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.