Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.08.2009, 22:17   #1
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 2 min 44 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Trzeba zdjąć zbiornik (wcześniej boczki i kanapę ) - od spodu zbiornika zobaczysz.Kostka od rezerwy jest po lewej stronie motocykla przy dole zbiornika -pamietaj aby ją dopiąć - gdzieś było na forum o termistorach .

Ja sie na prądzie za bardzo nie znam
A termistory jak są zalane paliwem powodują że się kontrolka rezerwy nie swieci.
Jak nie ma paliwa to się nagrzewają i powodują zapalenie kontrolki (chyba poprzez masowanie)
Paliwo je chłodzi i jak jest to sie kontrolki nie palą
Troche metnie to tłumaczę

Jakby co to termistory pasuja od Matiza
Spada rezystancja i żarówka zaczyna świecić !!!
Uwaga przerwa na czujniku (omomierz pokazuje brak połączenia) żarówka nie ma prawa się palić. Jeśli połączymy na krótko przewody od czujnika żarówka pali się pełną parą innej opcji nie ma.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.08.2009, 22:31   #2
piotrek
 
piotrek's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Łódź
Posty: 104
Motocykl: RD03
Przebieg: ~70000
piotrek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Spada rezystancja i żarówka zaczyna świecić !!!
Uwaga przerwa na czujniku (omomierz pokazuje brak połączenia) żarówka nie ma prawa się palić. Jeśli połączymy na krótko przewody od czujnika żarówka pali się pełną parą innej opcji nie ma.
czyli jeszcze raz kolego proszę tylko po polsku mało mam doświadczenia jeśli chodzi o elektronikę...
piotrek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2009, 08:57   #3
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 8 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał piotrek Zobacz post
czyli jeszcze raz kolego proszę tylko po polsku mało mam doświadczenia jeśli chodzi o elektronikę...
Czyli jak czujnik jest chłodzony paliwem to ma dużą rezystancję i to tak jakbyś kabelek miał odłaczony.
A jak się nagrzeje (to rezystancja spada) to tak jakbyś kabelek zwrał do masy i żarówka świeci - Kazmir mam rację
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2009, 21:00   #4
piotrek
 
piotrek's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Łódź
Posty: 104
Motocykl: RD03
Przebieg: ~70000
piotrek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Czyli jak czujnik jest chłodzony paliwem to ma dużą rezystancję i to tak jakbyś kabelek miał odłaczony.
A jak się nagrzeje (to rezystancja spada) to tak jakbyś kabelek zwrał do masy i żarówka świeci - Kazmir mam rację
Koledzy jednak nie dam sobie rady z elektryką, nie znam się na tym zupełnie, potrzebuję kontakt do jakiegoś elektryka lub kogoś kto zna się na tym choć trochę lepiej ode mnie, bardzo proszę...
piotrek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2009, 21:01   #5
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 2 min 44 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Czyli jak czujnik jest chłodzony paliwem to ma dużą rezystancję i to tak jakbyś kabelek miał odłaczony.
A jak się nagrzeje (to rezystancja spada) to tak jakbyś kabelek zwrał do masy i żarówka świeci - Kazmir mam rację
Dokładnie masz rację tylko dodać trzeba, że sam czujnik (ściślej jego jedno z dwóch wyprowadzeń) nie ma połączenia z masą. Natomiast jeden z przewodów jest masą.
Z tego wynika fakt, że kolejność podłączenia nie ma wpływu na pracę układu.

Ostatnio edytowane przez Kazmir : 23.08.2009 o 21:06
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kontrolka luzu Włóczykij Silnik, sprzęgło, skrzynia 15 18.05.2013 12:35
kontrolka rezerwy 07/07a Reinchardt Wszystko dla Afryki 40 08.08.2011 10:58


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.