|
|
#151 |
![]() |
Zaczęło stukać przy prowadzeniu motocykle na Litwie, dzisiaj z ciekawości zajrzałem co to
https://i.imgur.com/bKjgXp4.mp4 https://i.imgur.com/zeEkZe3.mp4 ![]() ![]() Po konsultacji z Madafakiem ![]() oraz inspekcji posuwisto okrężnym ruchem palca w kilku dziurkach okazało się że przednia zębatka ma luz, reszta napędu jeszcze wygląda jakby sezon polatała zatem wymieniłem przednią i zobaczymy co dalej. Przeliczyłem kilometry wyszło mi 26.874 km na napędzie, zrobiłem między innymi Pamir, Włochy, Bałkany oraz 2 szkolenia enduro. Łańcuch czasami błyszczał się jak psu jajca i nie był smarowany przez kilka tyś km. ogólny stan zadowalający.
__________________
www.grzechunakolach.pl Ostatnio edytowane przez Grzechu2012 : 06.05.2019 o 22:15 |
|
|
|
|
|
#152 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Zakopane
Posty: 406
Motocykl: NAT
Online: 1 tydzień 6 dni 15 godz 5 min 35 s
|
Dzisiaj urwałem łańcuch. Najczęściej było jezdzone z plecakiem, często auto bany , częściej było gonione niż nie gonione... Smarowany średnio co 500 km. Przebieg 26 000 km
__________________
Taniej kupię, drożej sprzedam
|
|
|
|
|
|
#153 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,345
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 9 godz 2 min 12 s
|
Wymiana samej zdawczej na naciągnięty łańcuch powoduje, że ciągnie jedno ogniwo łańcucha. W takim przypadku o urwanie nietrudno.
Najbezpieczniej wymieniać cały napęd równocześnie - zębatki i łańcuch. Lakrua, czy przez te 26000 km wymieniałeś którąś zębatkę i kiedy? Pytam z ciekawości. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Zdawcza ma żywotność 10-20 tys, łańcuch 20-40. Bez sensu zmieniać zdawcza z łańcuchem.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
|
|
|
#155 | |
![]() |
Cytat:
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Drogie te wasze teorie
![]() Są tu tacy, którzy na łańcuchu robią 40 i więcej tysięcy, takiego przebiegu nie ma szans wytrzymać nie tylko zdawcza, ale i tylna. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
|
|
|
#157 | |
![]() |
Cytat:
Przerabiałem to w trampku. Było tak jak kolega pisze. Skończyło się wymianą wszystkiego. Nie ma co dziadować, trza wymieniać. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Michał
![]() |
To nie dziadowanie a myślenie logiczne.
Ile zębów ma zdawcza a ile druga? Jest jasne że pierwsza zużywa się odpowiednio szybciej. Czasami na jeden zestaw idzie kilka zdawczych. Klocki rozumiem razem z tarczami wymieniacie? Zawsze? |
|
|
|
|
|
#159 |
![]() |
Pierwsza zużywa się szybciej bo jest mniejsza. To jest jasne. Tylko, że potem łańcuch na zęby nie trafia, bo jest wyciągnięty i trzeszczy i strzela. Znam to z autopsji, a łańcuch był najmocniejszy did, jakiś zmvx czy jakoś tak. Skończyło się tak, że w ciągu ok 1000 km wyjadł nową, oryginalną zębatkę hondowską i potem już nie trzeszczał
Tylko w takim razie po co było ją zmieniać? Z uwagi na wieloklin i wałek? Piszę z autopsji, wiem co widziałem. Amen, pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
|
#160 |
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Olejarka łańcucha | VictorZ | Wszystko dla Afryki | 32 | 02.04.2024 17:43 |
| olejarka łańcucha:) | Jacek12-j1 | Wszystko dla Afryki | 11 | 30.06.2014 21:15 |
| Wytrzymałość skorupy kasku. | Maniok | Kaski | 13 | 17.04.2009 11:37 |