Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.04.2020, 17:27   #1
NaczelnyFilozof
 
NaczelnyFilozof's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,338
Motocykl: CZ 350/XL 600
NaczelnyFilozof jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 11 godz 56 min 0
Domyślnie

A tak przy okazji.
Bo alternator czy prądnica w motocyklu to działa inaczej niż alternator w samochodzie? No nie? Moja wiedza z "prądów" jest słaba

Bo w aucie jest tak. Im większy pobór prądu w aucie, tym alternator stawia większy opór na pasku. I do jakiejś wartości daje więcej. Np jazda autem bez załączonych świateł powoduje zmiejszenie spalania o 0.1l/100

W motocyklach jest jakoś inaczej? ALternator non stop daje max prąd ładowania? Dlatego np jak sie jedzie bez świateł to regulator napięcia zamienia bezsensowny prąd w ciepło?

Czy jest zupełnie inaczej i coś źle rozumiem?
__________________
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Kymco Activ 50 ADV
NaczelnyFilozof jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.04.2020, 18:53   #2
next22


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 852
Motocykl: TA
next22 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 21 godz 14 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał NaczelnyFilozof Zobacz post
A tak przy okazji.
Bo alternator czy prądnica w motocyklu to działa inaczej niż alternator w samochodzie? No nie? Moja wiedza z "prądów" jest słaba

Bo w aucie jest tak. Im większy pobór prądu w aucie, tym alternator stawia większy opór na pasku. I do jakiejś wartości daje więcej. Np jazda autem bez załączonych świateł powoduje zmiejszenie spalania o 0.1l/100

W motocyklach jest jakoś inaczej? ALternator non stop daje max prąd ładowania? Dlatego np jak sie jedzie bez świateł to regulator napięcia zamienia bezsensowny prąd w ciepło?

Czy jest zupełnie inaczej i coś źle rozumiem?
Dokładnie to inna konstrukcja
w aucie mamy alternator wzbudzany napięciem z akumulatora a regulator ustawia ilość tego napięcia wzbudzenia aby uzyskać optymalną ilość produkowanego prądu .
w motocyklach mamy wzbudzenie poprzez magnesy stałe i nie mam możliwości regulacji ich siły więc alternator ma stałą wydajność ( pomijając obroty )
next22 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ładowanie usb ofca234 Wszystko dla Afryki 10 07.12.2017 14:09
Rd03 słabe ładowanie Widmo80 Układ elektryczny i zapłonowy 21 13.10.2017 21:24
Niskie ładowanie. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 29 01.08.2014 13:10
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. solo1972 Układ elektryczny i zapłonowy 17 07.06.2011 12:48
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 03.11.2010 23:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.