Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.02.2020, 15:40   #1
Patryklpg


Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Łódź
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000
Przebieg: 38000
Patryklpg jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 55 min 0
Domyślnie

Witam ponownie.
Panowie udało mi się nagrać to stukanie. Osłuchiwanie stetoskopem niewiele dało.
Wczoraj zrobiłem parę kilometrów i spostrzeżenia są takie-
-na zimnym silniku cisza, dopiero po rozgrzaniu zaczyna stukać.
-stuka na każdym biegu od 4000 obrotów, im wyższe obroty tym głośniej, już nie wycisza się tak jak to było wcześniej. Dodaję linka żebyście mogli posłuchać. https://megawrzuta.pl/download/78885...0a4430fb4.html
Patryklpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2020, 20:20   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Patryklpg Zobacz post
Witam ponownie.
Panowie udało mi się nagrać to stukanie. Osłuchiwanie stetoskopem niewiele dało.
Wczoraj zrobiłem parę kilometrów i spostrzeżenia są takie-
-na zimnym silniku cisza, dopiero po rozgrzaniu zaczyna stukać.
-stuka na każdym biegu od 4000 obrotów, im wyższe obroty tym głośniej, już nie wycisza się tak jak to było wcześniej. Dodaję linka żebyście mogli posłuchać. https://megawrzuta.pl/download/78885...0a4430fb4.html
niewiele z tego nagrania można stwierdzić, najlepiej oddaj moto do serwisu bo jeżeli rzeczywiście jest coś nie tak to tymi testami tylko dobijesz silnik.

Jeżeli na zimo jest cisza to dobrze nie wróży, możesz na gorącym silniku zlać olej i zrobić test magnesem oraz wizualnie,

duże luzy na korbach możesz zweryfikować wykręcając świece i obracając wałem mijasz GMP (góry martwy punkt) aż tłok będzie szedł do dołu zatrzymujesz wał w tej pozycji i próbujesz czymś nacisnąć na tłok, jeżeli wpadnie/stuknie to panewka korbowodowa (najlepiej do tego testu gdy silnik jest ciepły).

nie obraź się w najlepszym przypadku silnik chodzi prawidłowo a Ty musisz zmienić kask.

kiedyś walczyłem z dźwiękami swojego silnika posłuchaj jak dzwoni:



wydaje się, że coś je..bnie niedługo a problemem nie był silnik a przytkany kanalik w przepustnicy i jeden cylinder pracował na b.ubogiej mieszance co w konsekwencji dawało dźwięki z klawiatury i dzwonienie zaworu.

mam nadzieję, że u Ciebie to też będzie jakaś pierdoła...

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 26.02.2020 o 22:09
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2020, 10:57   #3
Patryklpg


Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Łódź
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000
Przebieg: 38000
Patryklpg jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 55 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
niewiele z tego nagrania można stwierdzić, najlepiej oddaj moto do serwisu bo jeżeli rzeczywiście jest coś nie tak to tymi testami tylko dobijesz silnik.

Jeżeli na zimo jest cisza to dobrze nie wróży, możesz na gorącym silniku zlać olej i zrobić test magnesem oraz wizualnie,

duże luzy na korbach możesz zweryfikować wykręcając świece i obracając wałem mijasz GMP (góry martwy punkt) aż tłok będzie szedł do dołu zatrzymujesz wał w tej pozycji i próbujesz czymś nacisnąć na tłok, jeżeli wpadnie/stuknie to panewka korbowodowa (najlepiej do tego testu gdy silnik jest ciepły).

nie obraź się w najlepszym przypadku silnik chodzi prawidłowo a Ty musisz zmienić kask.


kiedyś walczyłem z dźwiękami swojego silnika posłuchaj jak dzwoni:



wydaje się, że coś je..bnie niedługo a problemem nie był silnik a przytkany kanalik w przepustnicy i jeden cylinder pracował na b.ubogiej mieszance co w konsekwencji dawało dźwięki z klawiatury i dzwonienie zaworu.

mam nadzieję, że u Ciebie to też będzie jakaś pierdoła...
Fakt, nagranie jest marne ale nie za bardzo miałem jak to nagrać podczas jazdy. Obawiam się że tak jak wspomniałeś nie wróży to nic dobrego. Przyznaję że jestem pier....ty na punkcie dźwięków silnika ale tym razem to już nie tylko moja fanaberia. Tego po prostu nie da się NIE usłyszeć. Wierz mi że chciałbym aby była to tylko kwestia kasku lub mojego przeczulenia. Dziękuję Ci bardzo za poradę i dobre słowo! We wtorek jadę do mechanika, zobaczymy co powie. Facet zjadł zęby na motocyklach więc liczę że pomoże. Jeśli nie będzie konkretnej diagnozy(w co wątpię bo znam umiejętności tego fachmana)to zrobię tak jak pisałeś.
Jeszcze raz DZIĘKI!
Patryklpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2020, 15:43   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Patryklpg Zobacz post
Przyznaję że jestem pier....ty na punkcie dźwięków silnika ale tym razem to już nie tylko moja fanaberia.
to witaj w klubie mam to samo .. na KTM wykończyłbym się psychicznie

w mojej CRF gdy silnik nagrzany jest do wentylatora w okolicy pokrywy zaworowej słychać coś rodzaju głuchego stukania, dobrze słyszalne gdy przyłożysz stetoskop do pokrywy zaworów od strony przepustnic. Normalnie z pozycji kierowcy nic nie słychać. Zawory w normie zrobiłem tak już 30.000 i nic się nie zmienia.. może przy następnej wymianie oleju przejdę na 5W40 tak z ciekawości czy będzie jakaś różnica.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 27.02.2020 o 15:51
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2020, 15:48   #5
Patryklpg


Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Łódź
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000
Przebieg: 38000
Patryklpg jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 55 min 0
Angry

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
to witaj w klubie mam to samo .. na KTM wykończyłbym się psychicznie
Ze mnie się kumple śmieją że mi to zawsze coś puka a oni niczego nie słyszą, a już do szału doprowadza mnie fakt że nie wiem co to stuka
Patryklpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2020, 15:59   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 32 min 9 s
Domyślnie

jeździłem 15lat inną słuszną marką tam zawsze coś było słychać z silnika taki urok... w końcu kupiłem porządny szczękowy kask z dobrym wyciszeniem i było miód malina...
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2020, 16:22   #7
Patryklpg


Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Łódź
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000
Przebieg: 38000
Patryklpg jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 55 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
jeździłem 15lat inną słuszną marką tam zawsze coś było słychać z silnika taki urok... w końcu kupiłem porządny szczękowy kask z dobrym wyciszeniem i było miód malina...
Może jest to jakieś rozwiązanie, ale co jeśli usłyszysz coś niepokojącego zanim odziejesz garnek...?
Ja też miałem do czynienia z inną marką i faktycznie pewne odgłosy należało olać, ale oczywiście zanim się z tym pogodziłem były(jak zwykle) poszukiwania przyczyn. Osobiście uważam że honda zawsze miała najbardziej aksamitną pracę ale w tym przypadku chyba jest inaczej. Ktoś mi powiedział że silniki nowej generacji nie będą już tak pięknie pracowały jak te z przed kilkunastu lat. Może coś w tym jest?
Patryklpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Numer VIN i numer silnika a rocznik (silnika) paku Kwestie różne, ale podróżne. 11 23.06.2013 20:37
malowanie silnika? malikut Silnik, sprzęgło, skrzynia 81 29.12.2011 03:08
uszczelki silnika SUPLU Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 31.08.2011 02:13
Dźwięk silnika Południowiec Silnik, sprzęgło, skrzynia 10 22.02.2011 19:41


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.