Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.01.2020, 14:19   #1
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

Charakterystyka ladowania kwasowych i litowek (poza moto) nie wyglada tak samo. Roznia sie tez napieciem na cele. Wiec prostownik "kwasowy" - automatyczny, nie ogarnie tematu jak nalezy. W sensie ladowac bedzie, ale niewlasciwym pradem, do niewlasciwych napiec, nie ma tez co liczyc ze bedzie wlasciwie przelaczal tryby ladowania itd. Dobrze to baterii nie zrobi, wiec zdecydowanie ladowarka dedykowana.

Tutaj wiecej (inglisz):
https://glider-battery.eu/post4-1/

W wersji krotkiej: Da sie, ale trzeba miec "durną" ładowarke a nie automat - albo zasilacz laboratoryjny jak kolega, wiedziec co sie robi, i godzic sie na ryzyko uszkodzenia/skrocenia zywotnosci akusa.

EDIT: co do obecnosci BMSa w akusach Litowych do motocykli - nie wiem czy cos jest i na ile jest to sprytne.

Honda twierdzi ze w NAT jest litówka zeby obnizyc mase, no jest to jakas tam oszczednosc. Moim zdaniem problemem bylo tez dostepne miejsce - widze u siebie ze napakowane w motocyklu jest "pod korek" a w puszke akumulatora mała fabryczna litówka wchodzi na tyle ciasno ze miejsca wiele nie zostaje. Mam podlaczona pod akumulator oliwiarke, wiec doszly dwa kable z lekkim "naddatkiem". Chcialbym dolaczyc jeszcze nawigacje i juz widze ze z miejscem w puszce szału nie bedzie.
Tak kompletnie bezpodstawnie - tylko wrozac z fusow, nie wiem czy w NAT z fabrycznym aku litowym uklad ladowania nie jest wlasnie pod litówke.

Ostatnio edytowane przez GregoryS : 27.01.2020 o 14:40
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.02.2020, 15:00   #2
wooocash
 
wooocash's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
wooocash jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał GregoryS Zobacz post
Charakterystyka ladowania kwasowych i litowek (poza moto) nie wyglada tak samo.

EDIT: co do obecnosci BMSa w akusach Litowych do motocykli - nie wiem czy cos jest i na ile jest to sprytne.
Nie może wyglądać tak samo bo to całkiem różne baterie ale jest coś takiego jak BMS.
Ciekawe jest to, że rynek wpycha drogie ładowarki specjalne do motocyklowych akumulatorów Li-ion a sam układ ładowania w NAT z 2016(aku "kwas") i z 2019(Li-ion) jest taki sam(ten sam alternator i regulator) więc wynika z tego, że aku Li-ion Hondy ma wbudowanego BMSa który nadzoruje cały proces ładowania i można ten aku ładować zwykła ładowarką do kwasu(analogicznie do tego jak ładuje alternator)
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło.
wooocash jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator NAT luk2asz NAT - Warsztat 144 21.01.2025 10:19
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 16:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 00:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 10:43
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 10:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.