Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.09.2019, 19:06   #1
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,001
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 17 godz 53 min 8 s
Domyślnie

😉
To jak już tak sobie miło gawędzimy, pomyślałem o tym by zebrać info o tym, czym NNAT i NNATAS się w rzeczywistości różnią. Mam na myśli elementy, których nie da się łatwo później zmienić lub dokupić.

Dlaczego? Bo poważnie się nad Afryką znów zastanawiam. Że tak powiem - płakałem jak na wiosnę sprzedawałem moją DCT Red z 2016 (wcześniej po GSie nie płakałem wcale). Na 690R, którego chwilę potem kupiłem, zrobiłem jakieś 6kkm i jest to świetny motocykl, daje bardzo dużo radochy i jak mi się uda finansowo wyrobić to go zatrzymam do lokalnego szwendania, ale jednak bardziej odpowiadała mi NAT. I tu właśnie rozważam dwa warianty NNAT jako jedyny moto lub NNATAS + lekki. Zanim obie się pojawią w salonach, można pogdybać i się doktoryzować - po to jest zima.

Zachęcam zaintersowanych do dodawania spostrzeżonych podobieństw i różnic.
Honda wydała apkę i można na tablecie obejrzeć wszystkie te akcesoria w 3D i w wirtualnej rzeczywistości.
1. Uchwyty dla pasażera i platforma na kufer centralny: jest dostępna w akcesoriach NNAT i wygląda identycznie jak w NNATAS. NNATAS ma jedynie chyba inne plastiki z tyłu. Uchwyty są przykręcane i śruby łatwo dostępne w NNAT - świetna opcja na stelaż na kufry lub miękki bagaż.
2. Szyba. Wyglada na to, że NNATAS ma cały mechanizm do regulacji wysokości szyby. Do NNAT można dokupić wysoka szybę, ale chyba bez tego mechanizmu.
3. Zawieszenie, wysokości siedzisk: ze specyfikacji na stronie Honda.pl wynika, że w przeciwieństwie do 2019, Afryki w 2020 takie same skoki zawieszeń i takie same wysokości siedzisk. Obie tez mają mieć siedziska węższe o 4cm, co dla mnie ma duże znaczenie - spokojnie postawię stopy na płasko.
4. Elektroniczne zawieszenie: dla mnie nie mus, ale komuś może być przydatne. Miałem ESA2 w GS 2012 i rzeczywiście wygodna sprawa to była, ale przyzwyczaiłem się żyć bez. Takiego zawieszenia samemu się raczej nie przeserwisuje też. Zakładam, że doposażenie NNAT może być trudne i/lub kosztowne.
5. Grzane manetki nie występują jako opcja do NNAT, ale nie wierzę, że nie będą dostępne.
6. Bezdętkowe koła. Zakładam, że spokojnie da się dokupić do NNAT.
7. Elektronika silnika, skrzyni, abs, kontroli trakcji chyba jest w obu taka sama.
8. Większy zbiornik w NNATAS mnie nie kręci, ale z drugiej strony odpowiada z 5kg różnicy w masie podawanej na stronach więc w rzeczywistości pewnie różnice mas na sucho nie będą tak duże.
9. Poręczność w NNAT - to nie tylko zbiornik, ale i plastiki.

Na podsumowanie - zidentyfikowałem 3 różnice między NNAT i NNATAS, które mogą być trudne do zmiany po zakupie (poza kolorami):
- regulacja szyby
- zbiornik
- elektroniczne zawieszenie.

Czegoś nie zauważyłem?
Nie upieram się co jest dla kogo plusem czy minusem - raczej różnice są ciekawe do wyłapania.

PS
Jeszcze zwróciłem uwagę na:
1. DCT ma wykorzystywać informacje o pochyleniu bocznym moto do decyzji o zmianie biegów. Mnie osobiście to nie zabiło, ale niektórym baaardzo przeszkadzało, że DCT potrafiła zmienić bieg w zakręcie.
2. W wielu zapowiedziach podawano, że będzie start na przycisk (a kluczyk w kieszeni). Dla mnie to świetna rzecz, jak się co chwile zsiada i wsiada w trakcie offowania lub zwiedzania. Ale chyba będzie w 2022.

✌️
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2019, 21:08   #2
M5Q
 
M5Q's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: WZ
Posty: 172
Motocykl: SD09
Przebieg: 39999
M5Q jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 21 godz 29 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristoch Zobacz post
��

Na podsumowanie - zidentyfikowałem 3 różnice między NNAT i NNATAS, które mogą być trudne do zmiany po zakupie (poza kolorami):
- regulacja szyby
- zbiornik
- elektroniczne zawieszenie.

Czegoś nie zauważyłem?
Nie upieram się co jest dla kogo plusem czy minusem - raczej różnice są ciekawe do wyłapania.

✌️
- dodatkowe reflektory doświetlające zakręty wraz z inną owiewką w NNATAS

Testy pokażą co to warte, ale zdecydowanie odróżniają obie wersje.
Swoją drogą ciekawe, czy da się je tak przeprogramować/przedrutować żeby spełniały funkcję doświetlającą oba razem, zamiast dokładania dodatkowych przeciwmgłowych.
Oczywiście osobną kwestią byłaby legalność takiego rozwiązania.

EDIT: Reflektory główne też są inne
__________________
M5Q

Pony->ETZ150->ETZ251->ETZ250->...->CB750->CB1300SA->CRF1100D2

Ostatnio edytowane przez M5Q : 25.09.2019 o 21:15
M5Q jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Rosja w 2020 bez wizy zz44 Kwestie różne, ale podróżne. 1 16.12.2018 22:42
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R Wolo Inne - dyskusja ogólna 84 06.02.2018 10:38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.