![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Tej sprężyny jeszcze nie zamontowałem, a moją intencją przy zakupie było poprawienie sag-a. Ważę z ciuchami 100-110kg i sag jest ok przy max załadunku solo + lekki bagaż i max napięciu wstępnym.
Przy obciążeniu 2 os. + bagaż, oprócz nieustawialnego sag-a problemem jest również pływający tył (amortyzator nie wydala z tłumieniem) i to jak rozumiem poprawia setting. Ponieważ rzadko jeżdżę z pasażerem i jestem kompletnym amatorem, nie planowałem korygować settingu (ze względów ekonomicznych), ale gdyby ktoś zrobił dobrą ofertę grupową to czemu nie. Ponadto zależy mi moto się za bardzo nie podniosło bo już płasko stóp na ziemi nie kładę. Co daje wymiana samej sprężyny wypowiem się na wiosnę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Sprężynę wymieniasz kiedy sag dynamiczny jest nie poprawny, sag statyczny nie może być zły w fabrycznym zawieszeniu przy którym nikt nie grzebał, choć cuda się zdążają, wiec sprawdzić też, bo to nic nie kosztuje. Ktoś z Was pofatygował się o zmierzenie sagu z pasażerem i bamabetlami ? Wymiana sprężyny na twardszą wiąże się przeważnie z modyfikacją przepływu oliwy, dopasowania odpowiedniej ilości podkładek i ich grubości.
To stosunkowo trudny zabieg i trzeba mieć doświadczenie oraz wiedzę żeby tego nie zjebać. Tara fabryczna zawieszenia większości motocykli to 75 kg + 70 pasażer i max 15 kg bagażu. Przekraczając te parametry trzeba personalizować zawias i kropka. Tak uczyli nas na szkoleniach w Andreani. Kiedyś, dawno temu pisałem o tym w tematach o przeszczepie zawiasów z lekkich lub dualowych motorków do Africi. Przy swoim moto nie pozwoliłbym na grzebanie byle komu, na zasadzie albo się uda i będzie robiło, albo nie. To o czym piszecie to przypadłość większości moto przy max obciążeniu, znam trzy opcje rozwiązania problemu - ekonomiczna ( schudnąć i nie zabierać szafy na wyjazdy ), albo mieć to gdzieś i jeździć tak jak jest - na bogato ( Ohlins TTX ), - rozsądna ( porządny zawieszeniowiec, poprawna personalizacja ) Powodzenia. Ps. W mojej Multi na zawieszeniu Ohlinsa ten problem nie występuje
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
|
![]() Cytat:
Kiedy przesiadłem się na R1200GS już zarówno jednego jak i drugiego przy przeładowanym motocyklu brakowało.... rozwiązałem problem przeorganizowując bagaże i pozostałem przy kufrach plastikowych bo zazwyczaj tylko w takiej konfiguracji jeździłem w dwie osoby, gdyby chcieć coś więcej to tylko zmiany w zawieszeniu... także widać było jaka jest tendencja.... odnoszę wrażenie, że obecnie nowe motocykle powstają ze sponsoringu, różne rozwiązania i elementy są sponsorowane przez ..np. miejsce na aku w CRF sponsorował yuasa, na zawieszenie zrzucili się wilbers i ohlins ![]() ![]() ![]() CRF to motocykl skrojony na jedną osobę wątłej postury z ew. bagażem na 2 osoby z bagażami trzeba to modyfikować albo się męczyć. 15kg bagażu to zbyt mało..... a może motocykl doskonały byłby nudny dla właściciela oraz nieopłacalny dla wszystkich.... a tak kupisz sobie amorki i będziesz szczęśliwy ![]() i pomyśleć, że nigdy wcześniej nie interesowałem się tym co mam w zawieszeniu... po prostu działało i tyle... Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.02.2019 o 19:33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Upgrade hamulcowy | iwan | Hamulce, kola, opony | 17 | 12.09.2014 21:26 |
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe | Adagiio | Rama, zawieszenia, napęd | 8 | 10.03.2009 22:00 |