|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]() Cytat:
oglądając filmy gdzie CRF zostaje zalana wodą zauważyłem, iż woda dostaje się także do silnika (do oleju) i tutaj jest ciekawe rozwiązanie odmy silnika tzn. odma jest doprowadzona do airboxu od dołu i tym samym jeżeli woda dostanie się do airboxu a my później postawimy motocykl do pionu to przez te durne rozwiązanie całość wody spłynie sobie do silnika przez odmę ...brawo... a wystarczyło wprowadzić odpowietrzenie od góry lub w inny sposób, ale taki aby nie tankować tego do silnika.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
Jeśli miałeś problem z wolnymi obrotami to ja bym zaczął od wyczyszczenia przepustnicy. Póżniej poczytał co to zawór IAC, minimum air flow itp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]() Cytat:
nie miałem problemu z wolnymi obrotami, rozmawiamy teoretycznie o synchronizacji co ma do tego IAC ? czy inne ładnie brzmiące z ang. parametry, na szczęście samym myśleniem jeszcze nikt niczego nie popsuł ![]() rozważamy tutaj teoretycznie i nikogo nie namawiam do kręcenia czymkolwiek we własnym zakresie. (...) Regulator wolnych obrotów czyli IACV ma 4 piny, sprawdzenia rezystancji dokonuje się poprzez pomiar dwóch par o takich samych parametrach rezystancji więc możliwe, że regulacja wolnych obrotów jest niezależna dla obu cylindrów... jeżeli tak jest to mamy już odpowiedź jak może następować autoregulacja ![]() aby być pewnym przydałby się zawór IACV do oględzin. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.02.2019 o 14:03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Nie doktoryzowałem się w temacie budowy przepustnicy z naszych motorków i powiem szczerze że nawet nie zwróciłem uwagi na te śrubki. Nie wiem co masz na mysli przez "by-pass zwykły" ale to jest własnie IAC(idle air control). To jest zawór sterowany przez komputer. Uwaga: nie występuje w modelach z 'ride-by-wire'. Temat ogólnie rzeka i na kolejny wątek. PS. Widzę,że edytowałeś wątek i wstawiłeś informację o IAC. Tak, właśnie o to mi chodziło. Ten zaworek na ogromny wpływ na pracę silnika na biegu jałowym. Po oczysczeniu przepustnicy to byłaby kolejna rzecz do sprawdzenia przy podobnych problemach. Ostatnio edytowane przez sebastian_j : 11.02.2019 o 14:11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]() Cytat:
szarpanie o którym pisałem było efektem przepalenia się obu długich centralnych fajek i przy okazji wymiany i doby rozbierania i składania motocykla z reg. luzu zaworowego ![]() |
|
![]() |
![]() |