![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
nalewaki to bardzo fajny wynalazek i to o co pyta autor tematu jak dla mnie jest ok poza jedynie mala pojemnoscia. jezeli ktos robi to czesto np w maszynach sportowych to bardzo przydatny sprzet. w nalewaku masz przedewszystkim skale wiec wlewasz tyle ile chcesz a nie zerkasz co chwile na banke czy to juz czy jeszcze nie. dodatkowo zycze powodzenia w nalewaniu prosto z banki oleju do np. xtz750, xt600 czy versysa650. chcialbym to zobaczyc.
p.s. jak kupilem zbiornik na paliwo jak na fotce to sie kumple smiali ze mi odbilo bo przeciez: strzykawke mozna wlozyc i dolewac z banki. i tysiac innych swietnych pomyslow.
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 01.04.2018 o 09:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Ależ nie neguję w pewnych sytuacjach potrzeby zastosowania pomocnika lejkowego w trudnych miejscach ale idąc drogą takich specjalistycznych butelek z podziałką za jakiś czas ktoś wymyśli urządzenie które komputerowo będzie sterować pompką która to ciśnieniowo wtłoczy olej do silnika pokazując na wyświetlaczu ilość.
Modernizując powyższe urządzenie można zastosować regulowanej długości bagnet który mając czujnik na końcu i ustawiony na odpowiednią głębokość sam wyłączy nalewanie oleju po osiągnięciu dedykowanego poziomu. A może dlatego że nie jestem zwolennikiem gadżeciarstwa wolę prostą skuteczność. Ale każdy ma co tam lubi i mu pasuje.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() na fotce programowany dozownik a cyfrowy bagnet ma juz wiekszosc aut. na poczatku lat 80 yamaha stosowala bardzo madry wg mnie patent: plywak elemtryczny w misce oleju. przekrecales kluczyk, zapalala sie lampka oil level i po 3 sek gasla co oznaczalo wlasciwy poziom oleju. jezeli nie gasla to poziom nalezalo uzupelnic. potem wprowadzono kontrolki cisnienia w magistrali co wg mnie jest tylko takim cynicznym zapriszeniem na pogrzeb. a rozwiazanie yamahy to byl taki... elektryczny bagnet. dodatkowo podczas jazdy z mala iloscia oleju pomigiwal na ostrych zakretach i juz bylo wiadomo ze trzeba uzupelnic olej chociaz w magistrali nadal mialo sie bezpieczne cisnienie.
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 01.04.2018 o 10:12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Gdzie tanio kupić Garmina? | Ryba | Wszystko dla Afryki | 24 | 28.04.2009 17:47 |