| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			"I tak ma byc" ?  
		
		
		
		
		
		
		
	  ... - mozesz napisac cos wiecej na ten temat ?- czy chodzi o to ze kosz raz "kompresuje" w jedna a raz w druga strone ? Mariusz  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie kompresuje w "dwie strony " , ale dwa rodzaje sprężyn zapewniają progresję podczas obciążania (obrazowo jak ruszasz delikatnie bez gazu to działają najpierw trzy sprężyny te , które nie ruszają się w koszu ....jak ruszasz z piskiem tylnego koła to działają najpierw te co wcześniej , ale pokonujesz ich opór i działają też te "luźne" ). 
		
		
		
		
		
		
		
	Przyczyną stuków (jeżeli oczywiście pochodzą od sprzęgła) jest tylko luz na tulei i jego niewyważenie.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mariusz poczytaj ten artykuł może Ci się bardziej rozjaśni : http://www.szrama.pl/oferta-cennik/r...oszy-sprzegla/ 
		
		
		
		
		
		
		
	To jest jedna z tych firm , które rozgryzły problem.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Cezarus, dzieki bardzo za linka - przeczytalem, 
		
		
		
		
		
		
		
	Po dzisiejszych przemysleniach zdecyduje sie najprawdopodobniej na jedna z dwoch rzeczy: 1) wymiane lozyska slizgowego w koszu (AT na szczescie ... albo moje nieszczescie ... ma lozysko igielkowie) - w zaleznosci od tego jaki bedzie koszt, ... pewnie trzeba bedzie znalezc kogos kto wprasuje lozysko i zrobi w nim kanaly olejowe tak zeby pasowaly do wylotu oleju z walka skrzyni biegow. 2) kupno uzywanego kosza na probe, dla porownania, Pewnie to wbrew temu co wiekszosc osob radzi - ale wydaje mi sie ze stuki pochodza od luzu pomiedzy koszem a tuleja ... Mysle ze to dziala tak (potwierdze jak wymienie, albo napisze ze nic nie zrobilem): Kiedy sprzeglo jest wlaczone (klamka puszczona) to zebatka korbowodu napedza kosz a ten przenosi 1:1 naped na skrzynie biegow ... a wiec kosz jest w polozeniu stalym wzgledem tulejki i wibruje niestabilnie z powodu luzu, Kiedy sprzeglo jest wylaczone (klamka wcisnieta) to kosz porusza sie wzgledem tulejki i tworzy film olejowy (obrot wytwarza cisnienie) pomiedzy tuleja a koszem. Dodatkowo pomiedzy tarczami sprzegla a przekladkami tworzy sie podobny film olejowy ktory stabilizuje kosz - dzieki czemu po wcisnieciu sprzegla odglosy cichna (prawie w 100%),  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mariusz dokładnie tak zrób .....nowa wycentrowana tulejka plus wyważenie całości i myślę, że pozbędziesz się tych dźwięków . Powodzenia w naprawie  
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czy moze ktos bylby w stanie poradzic osobe ktora zna sie na rzeczy i wymieni lozysko slizgowe w koszu sprzeglowym ? 
		
		
		
		
		
		
		
	- dobierze odpowiednie lozysko, - wyjmie stare - osadzi nowe tak zeby cala konstrukcja byla odpowiedni trwala, Czy da sie to wogole zrobic tak zeby uzyskac rezultat taki jak fabryczny ? Rozmawialem z pewna osoba ktora mi uswiadomila ze to co najbardziej usztywnia kosz (majacy luzy) to nie film olejowy a tloczek dociskajacy lozysko oporowe. Mariusz  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Najlepiej z okolic Katowic, Rybnika - ... lub wysylkowo.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2013 
				Miasto: Poznan 
					
				
				
					Posty: 2,539
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: kto wie 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 37 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Ich odpowiedź w tej sprawie sprzed kilku miesięcy: witam. niestety nie pomoge w naprawie kosza w tej marce.. dawno temu juz zrezygnowalem z naprawy koszy sprzegla marki Honda. jest kilka rzeczy w tych sprzeglach nie do przeskoczenia.. co do halasow ktore sa po wcisnieciu to zazwyczaj nie jest to nic groznego ale wiadomo jak w kazdym przypadku trzeba to sprawdzic by pewnosc byla calkowita 
				__________________ 
		
		
		
		
	<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czesc, 
		
		
		
		
		
		
		
	Rzeczywiscie temat troche nie do konca trafiony na forum AT - ale na pewno warto poszukac rady i tutaj - przy okazji moze wywiazac sie ciekawa dyskusja ktora i wam w czyms pomoze. Tulejke mam juz zakupiona ... ale jej wymiary sa dokladnie takie same jak tej starej. @Kazmir - wydaje mi sie (to tylko teoria) ze kiedy wcisniemy klamke sprzegla to tloczek dociska lozysko oporowe i kosz ma juz dwa punkty podparcia ... jeden zuzyty (lozysko slizgowe lub igielkowe), drugi dobry (lozysko oporowe), @Mallory/Marcin - pewnie warto rozroznic kilka symptomow zuzytego sprzegla: a) metaliczne dudnienie ... kosz ma luz na tulejce lub jest zle wywazony (bycmoze rowniez przez nierowny docisk sprezyn), b) rzezenie - bycmoze lozysko oporowe, c) grzechotanie - luzne sprezyny lub zdecentrowany kosz, d) uslizgi, przeskoki - moze zuzyte tarcze lub sprezyny dociskowe. Ktos kiedys powiedzial zeby sobie dac z tym spokoj i ... pewnie mial racje - ja na pewno bym tak zrobil gdyby moj kosz grzechotal. Temat byl juz oczywiscie walkowany na forum TA (http://forum.transalpclub.pl/viewtop...?f=102&t=20208) - rozmawialem nawet z Damianem ktory dorobil sobie takie lozysko - ale ciezko byloby to zorganizowac, dlatego musze poszukac tokarza ktory podjalby sie takiej wymiany. @Kazmir - prawda, Honda nie przewidziala wymiany samego lozyska (zupelnie niezrozumiale - poniewaz AT z starszych rocznikow maja lozysko igielkowe), problemem bedzie znalezc pasujace lozysko i odpowiednio je osadzic - dlatego warto poszukac kogos kto zna sie na temacie. Mariusz  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 01:02 |