Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.11.2016, 22:20   #1
strobus1
 
strobus1's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,464
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
strobus1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 7 godz 56 min 54 s
Domyślnie

No... Chłopaki mądrze gadacie Lało wczoraj wieczorkiem więc nie mogłem uskutecznić rozgrzewki jazdą. Stacjonarne grzanie się odbyło - temperatura bloku silnika na pewno w okolicach 80-90 stopni. Pod koniec synchrozabaw pojawił się klekot ze mojego ulubionego elementu
Znaczy się na pewno ciepło było.
Zaczynam podejrzewać gdzie popełniłem błąd. Motorek jest kumpla a ten że słabo ogarnia takie klasyki. No dusza artysty i takie tam. Ustawiłem mu wyższe wolne takie na 1200rpm co by mu nie gasł jak za wcześnie ssanie zdejmie lub by niedogrzany silnik nie zdychał.
Ps Wielebnego mi nie opitalać proszę. Bo zaklęcie uczyni, lewą ręką się przeżegna i będę miał pozamiatane
ps II Dobre R2V to te z lat '70 - z rozrzewnieniem wspominam regulację gaźników w r60/6 z krótkim wahaczem.
ps III a najlepiej to wolne mi się ustawia we Husce wtryszczanej (pewnie stąd me uwstecznienie w temacie)
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym.
Ważne z Kim.
strobus1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.11.2016, 23:04   #2
kylo
 
kylo's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 647
Motocykl: CRF1000
kylo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 godz 55 min 56 s
Domyślnie

" Ustawiłem mu wyższe wolne takie na 1200rpm co by mu nie gasł jak za wcześnie ssanie zdejmie lub by niedogrzany silnik nie zdychał."

To klasyczna przyczyna powstałych objawów.
Trzeba ustawić tak jak ma być i problem się rozwiąże.
Dwuzaworowce z w/w powodów dopóki nie złapią temperatury mają tendencje do gaśnięcia, jest to zjawisko w tym przypadku normalne, taki ich urok.
Dla tych, którym ten fakt bardzo przeszkadza fabryka daje proste rozwiązanie. U nasady manetki gazu, patrząc od dołu obok nakrętki lusterka jest zaślepiony otwór (plastikowy, wciśnięty koreczek).
Należy w aso BMW zamówić taką śrubę - http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di.../i51624#part26 (pozycja nr26 -nr katalogowy 32 72 1 230 874, jest to komplet śruba + sprężynka),
wyjąć ów koreczek i wkręcić w jego miejsce daną śrubę.
Po odpaleniu motocykla podkręcamy śrubę tak by przyblokować swobodny obrót rolgazu i ustalamy obroty silnika jakie chcemy.
Z w/w śruby można dodatkowo korzystać jako tempomatu.
Zakup termometru w miejsce miarki oleju także jest dobrym pomysłem.
kylo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2016, 01:20   #3
Navaja

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2010
Miasto: Halinów
Posty: 993
Motocykl: BMW R 100 S, R 1200 GSA
Navaja jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 12 godz 12 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kylo Zobacz post
Dla tych, którym ten fakt bardzo przeszkadza fabryka daje proste rozwiązanie. U nasady manetki gazu, patrząc od dołu obok nakrętki lusterka jest zaślepiony otwór (plastikowy, wciśnięty koreczek).
Należy w aso BMW zamówić taką śrubę - http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di.../i51624#part26 (pozycja nr26 -nr katalogowy 32 72 1 230 874, jest to komplet śruba + sprężynka),
wyjąć ów koreczek i wkręcić w jego miejsce daną śrubę.
Po odpaleniu motocykla podkręcamy śrubę tak by przyblokować swobodny obrót rolgazu i ustalamy obroty silnika jakie chcemy.
Z w/w śruby można dodatkowo korzystać jako tempomatu.
Taa tylko dlaczego muszę wtedy zrezygnować z prawego lusterka? Albo co najmniej soldnie obciąć jego gwint? Śrubka ta ma duży płaski moletkowany łeb by łatwiej nią kręcić palcami w rękawiczkach. Szkoda tylko, że koliduje on z gwintem prawego lusterka.

Jeżeli zaś chodzi o rozgrzewanie to spokojnie na postoju można osiągnąć optymalną temperaturę i skrzynia nie ma nic do tego. Tyle, że dla silnika zdrowe to nie jest gdyż nie ma żadnego chłodzenia.
Ale dobrze prawisz - silnik musi być prawidłowo nagrzany i dopiero wtedy można zabierać się za regulacje. A najlepsze nagrzanie osiągnie jak go przegonisz co najmniej ze 30 kilometrów.

Ostatnio edytowane przez Navaja : 02.11.2016 o 01:30
Navaja jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2016, 11:00   #4
kylo
 
kylo's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 647
Motocykl: CRF1000
kylo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 godz 55 min 56 s
Domyślnie

Nie ma potrzeby z niczego rezygnować, minimalnie przyciąć/oszlifować gwint lusterka, dać niższą nakrętkę i wszystko, żaden problem.
Co do wpływu zimnej skrzyni -nie zgodzę się z Tobą Marcinie.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg _images_DSCN9954.JPG (46.1 KB, 112 wyświetleń)
Typ pliku: jpg DSCN9954.JPG (123.7 KB, 114 wyświetleń)
kylo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wyjazd na spontanie, mam wolne do 08.06. Słodziuś Umawianie i propozycje wyjazdów 0 27.05.2014 14:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.