![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,016
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
![]() Online: 10 miesiące 3 tygodni 5 dni 12 godz 44 min 5 s
|
![]()
Nie panikuj, ten olej wokół wałka to smar do łańcucha, luz wzdłużny na walku taki ma być, jeśli nie ma luzu na boki to jest ok, a samego wałka masz jeszcze z 70% czyli jakieś 100tyś. km spokojnie przeleci.
Jeśli masz za dużo pieniędzy to możesz połowić i wymienić ten wałek, ale myślę że znalazło by się sporo użytkowników afryk którzy chcieli by mieć taki wałek. Wyczyść wszystko przesmaruj walek pastą miedziną kup ori zębatkę i ciesz się królową, ewentualnie połóż ją na klej i zapomnij. Poszukaj wątku o wałkach tam jest opisane jakiego loctita użyć.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. Ostatnio edytowane przez madafakinges : 05.01.2016 o 10:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Mada dobrze gada. Jak sam nie umiesz to znajdź w okolicy jakiegoś ogarniętego forumowicza lub dobrego, polecanego mechanika i jedź z tym do niego. Niech Ci sprawdzi ten luz- może się okazać, że tak ma być (ma byc minimalny luz wzdłuż osi wałka). Uszczelniacz wałka można profilaktycznie zmienić, bo to nieduży koszt. A potem oryginalna zębatka (albo dobrej jakości zamiennik) trochę kleju do gwintów i spokój na co najmniej jeden sezon. Jak kolejnej zimy będzie gorzej to wtedy podejmiesz decyzję o rozpoławianiu pieca. Ale po sezonie z Afryką sporo się nauczysz!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Dzięki za szybkie podpowiedzi. Młody (użytkownik Afryki) to i przestraszony
Stan wałka do przeżycia po zastosowaniu patentów które są szeroko omówione na forum, wątek o uszczelniaczu też znalazłem. Ten luz na łożysku jest nie tylko osiowy w tym problem. Z tego co znalazłem na forum, wymiana łożyska wymaga rozpołowienia piecyka. Pytanie czy istniej 'bezpieczny" luz przy którym po wymianie zębatki i uszczelniacza mogę pojeździć następny sezon, czy od razu coś działać żeby skrzynia nie ucierpiała. Mowa o spokojniej jeżdzie po czarnym, żadnego terenu i do tego tempo emeryta bo doświadczenia brak. Co do pieniędzy to wiadomo jak jest po miesiącu po zakupie motocykla. Postaram się umyć trochę i nakręcić lepszy filmik z tym luzem osiowym. |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Można wymienić tylko łożysko od strony zębatki i to nie wymaga rozpoławiania silnika a tylko zdjęcia dekla. Jest o tej wymianie wątek na forum z dokładną instrukcją i zdjęciami- poszukaj. Taka wymiana tylko jednego łożyska to oczywiście poprawa na krótki dystans, bo jeśli to drugie łożysko też jest do wymiany, to wkrótce luz wróci. Ale koszt jest duuużo mniejszy niż rozpoławianie silnika, więc warto spróbować. Może się okazać, że kolejne kilkadziesiąt tyś km wytrzyma!:-) Z reguły pada właśnie to łożysko od strony zębatki- najczęściej na skutek zbyt mocno naciągniętego łańcucha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
Jakiś czas temu wymienialiśmy w jednej 04 łożysko od zewnątrz , żadna filozofia wystarczą normalne zdolności manualne. Przyrząd trzeba sobie zrobić co też nie stanowi problemu.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
A napisy na dole karterów to jeszcze fabryczne, więc nie pękaj
![]()
__________________
pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,736
Motocykl: AT RD07a; XR600R
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 18 godz 43 min 55 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Przejrzałem dział Silnik, sprzęgło, skrzynia i nie mogę namierzyć tego wątku z wymianą łożyska wałka zdawczego od zewnątrz.
Na temat likwidacji luzów na samym wałku jest kilka tematów. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Moja dlugo wyczekiwana Africa. | betu | Regularne czynności serwisowe | 142 | 11.03.2013 17:44 |
Duże buty, duży problem | Bonjour | Archiwum | 22 | 06.06.2012 14:48 |