Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.09.2015, 13:16   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Lepiej od 30% swoją robotę wykona żarówka +50% a od niej +90% itd.

One wszystkie mają 55 wat, ale cieńszy żarnik daje więcej światła, i krótszą żywotność. To chyba zrozumiałe powinno być
Rambo tu nie tylko chodzi o ilość światła i jesteś w błędzie pisząc że im więcej % to lepiej.
Niezaprzeczalne fakty podparte badaniami wskazują że to nie ilość światła jest ważna a jakość i precyzja wykonania odgrywa kluczową rolę.
I tak w testach pewna żarówka +90% świeciła tak beznadziejnie że zwykła robiła to lepiej i dokładniej.
Co z tego że wyślesz w przestrzeń dużo światła jeśli będzie ono chaotyczną plamą zamiast precyzyjnie pokierowana wiązką.
Wolę np. precyzyjne +30 niż badziewie +90.
No ale jak ktoś tam woli ilość zamiast jakość ......

Jasność podnosi się gazem ( np. +30%) a potem jeszcze żarnikiem (np. +90%).
Zgadza się że im bardziej wyżyłowana tym krócej pożyje dlatego uważam że +50% to górna granica optymalnej żywotności oczywiście przy zachowaniu jakości/precyzji wykonania.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2015, 13:28   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Wolę np. precyzyjne +30 niż badziewie +90.
Dokładnie Dzieju

testowałem wiele firm robiących żarówki, i najlepsze rezultaty oczywiście miały żarówki tylko i wyłącznie markowe.
Po drugie barwa, te wzmacniane żarówki świecą białym światłem, zwykłe lekko żółtym.

Najlepsze rezultaty z branżowych pisemek auto moto to tylko marketing.

kup sobie Philipsy +130%, wymień w jednej lampie tylko żarówkę i na ścianie w garażu porównaj sam
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2015, 13:31   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Żywotność to moim zdaniem nieco bardziej skomplikowana zależność niż wymieniłeś.

W pojeździe który podczas pracy silnika napiecie na kostce od świateł jest bliskie napięciu na klemach AQ zawsze życie żarówki będzie krótsze, ale za to efektywniejsze.
W zaniedbanych instalacjach elektrycznych, gdzie na końcu instalacji elektrycznej czyli na np na kostkach od świateł mijania mamy ~1.5V mniej niż na AQ zawsze żarówki pożyją dłużej ale znowu kosztem mniej wysilonej pracy
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ŻARÓWKA LED BA20d 5W CREE EmilD Wszystko dla Afryki 12 11.10.2013 01:08
tripmaster: kostka i żarówka mucha_dub Układ elektryczny i zapłonowy 4 17.07.2013 21:48


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.