Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.09.2015, 18:32   #1
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,348
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 44 min 52 s
Domyślnie

Piszecie jakieś pierdy odnośnie automatycznej skrzyni hondy i bez posadzenia dupy i odpalenia wiecie że jest do bani ! Kto z was jeździł 750-tką hondy w automacie ? Pewnie nikt bo według takiego rozumowania nie warto zawracać sobie głowy automatem . Ja uważam że to fajny nisko budżetowy i przede wszystkim bez problemowy motocykl . Nie mówił mi o tym sąsiad tylko jeździłem i widziałem na serwisie sztuki z przebiegiem + 70 tysiaków przejechane bez jednej awarii !

Jestem fanem Africi Twin ale starą Tenerke wybrałem zamaist AT z powodu wagi , wykastrowana waży 155 kg a z Africi nie udało mi się zejść poniżej 185 kg , 30 kg to ogromna różnica . 10 KM mniejszej mocy nadrabiam przełożeniem i gaźnikiem .

Na ostatniej wyprawie pustynnej był ze mną kolega nową Tenerką i :
- zamiast zakładanych 5 litrów paliła 9-10 , dla porównanie moja o 18 lat starsza Tenerka paliła 8 litrów
- bardzo ciężka w stosunku do mojej i mniej poręczna , jeździłem .
- w moto było zamontowane przednie zawieszenie WP z 690 R-ki ze zrobionym setingiem pod wagę , na tyle akcesoryjny amor z regulacją , kompletny wydech Akrapa i mapy . Mimo to nie chciała jechać tak jak zakładał właściciel a nie był z łapanki i nie była to jego pierwsza wyprawa na afrykańskie piochy . Jak przyznał nigdy wcześniej tak w dupe nie dostał .

Dla zobrazowania tego o czym mowa powyżej to według mnie najbardziej odpowiedni motocykl na tego typu wyprawy to KTM 690 R i każdy potrafiący nim jeździć zamyka rozterki związane z wyborem odpowiedniego moto . Ja moją Tenerkę bez problemu dotrzymuje kroku jadącym mocniejszymi sprzętach . Kiedyś jednym moto robiłem wszystko i byłem szczęśliwy , dziś do szczęścia potrzebuje czterech i świadomie mówię "uniwersalność nie istnieje" .

Zdrowia .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2015, 19:50   #2
Arkan
 
Arkan's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 273
Motocykl: XT660Z, HSQ701
Arkan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 22 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adagiio
.....Na ostatniej wyprawie pustynnej był ze mną kolega nową Tenerką i ....
Adagiio - to nie jest ten wątek, ale z opisu wynika, że ktoś to trochę źle koledze poskładał i nie do końca mu uświadomił konsekwencje takiej konfiguracji. Rozumiem , że to był Akrap 2in1 Racing (1 puszka), stawiam że został usunięty snorkel i poszły filtry o większym przewiewie. Piszesz o wgraniu map, ale pewnie chodzi Power Commandera (bo w XT660z nie można wgrać map). To zaj...bisty zestaw, ale nie nadaje się do motocykla wyprawowego o czym ktoś zapomniał Twojemu koledze powiedzieć. To zestaw racingowy, czyli na koniec dnia wymieniamy filtry i robimy podstawowy check. Dodatkowo, kolega powinien mieć kilka map w zależności od jakości paliwa (chyba że kolega miał moduł do zmiany składu mieszanki w trakcie pracy silnika). Tak zrobiony motocykl na wyprawie z każdym dniem jeździł gorzej i bardzo szybko stał słabszy od egzemplarza fabrycznego. A zużycie paliwa wzrosło bo mieszanka poszła na bogato..

Zawias od 690R w xt660z - bardzo zły pomysł. WP to zawieszenie kartridżowe i tam nie ma za bardzo co utwardzać. Jest optymalizowane pod masę danego motocykla, a w tym przypadku masa xt660z jest identyczna z 990adv a nie 690R. Współczuję koledze, to musiała być masakra. O wiele tańszym i lepszym rozwiązaniem są progresy + cartridge racetecha w fabrycznych lagach. Nie jest to WP, ale daje radę.

Podsumowując - xt660z to dość ciężki motor i na pustyni i agresywnych skalistych trackach gorszy od ktm 690R...ale jest jak traktor. Powoli i bez zbędnych zawirowań dopyrkamy zawsze do celu.
__________________
"Lepszy kloc z pannami, niż legenda z kompleksami " - Louis
Arkan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2015, 20:45   #3
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,601
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

A prawda jest taka że traktor jest do pracy a nie fanu jak KTM.

Afra winna też być jak taki traktor. Może nie poszalejesz, ale wiesz że cało dojedziesz. Świrowanie zostawić na lżejsze terenowe sprzęty lub cięższe jak na asfalt.....
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2015, 22:30   #4
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,191
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 11 godz 9 min 2 s
Domyślnie

Adaggio , a jak Tobie udało się zejść do tych 185 kg w AT ( chyba , że podałeś wagę z 1 l w zbiorniku paliwa , a nie pełnym )
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2015, 23:02   #5
ArturS
 
ArturS's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Łaziska Górne
Posty: 927
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x34tys
Galeria: Zdjęcia
ArturS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 10 godz 55 min 50 s
Domyślnie

I jak się udało zejść do 155kg wodną tenerką? Tam niema czego odciąć - rama prawie nie istnieje, bo od góry rurka, z dołu nic (silnik jest ramą). Koła są alu, wahacz wiele nie waży, zbiornik też bez tragedii 150 to waży TTtka z guzikiem, ale tam silnik z 20kg lżejszy (ważyłem - 48kg), chłodnicy brak, zbiornik plastikowy, wahacz i kiera aluminiowe, rama jeszcze bardziej licha

Co do traktorowości XT660 vs. KTM, to... 690-tka wydaje mi się też bezproblemowa w bardzo niskim przedziale obrotów, ale może się mylę (albo mój słuch). Na podjeździe pod Farcaul Sowizdrzał ledwo ruszył i wbijał II lub III i pyrkał jak ursus C330. Teresę musiałem kręcić na jedynce, bo gadzina nie wyrabiała z mieszanką powyżej 1500m (uroki gaźnikowców).

Ostatnio edytowane przez ArturS : 01.09.2015 o 23:06
ArturS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.