![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,031
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 tygodni 4 dni 36 min 26 s
|
![]()
No Ja znam jedną łatwo dostępną /jeśli można ją nazwać terenową/ - Mitas C-02 a cała reszta to TwinDuro ale można na nich też jeździć w terenie. Opon typu E, C czy F w rozmiarze 18" jest jednak sporo więcej to po primo, po drugie primo: jeśli zmieniasz np. przednią zawieche może się zdarzyć, że trzeba będzie zrównoważyć "poziomy" bo ta pierwsza poszła nieco w górę, a najprościej zrobisz to wymieniając koło na 18" /akurat w przypadku AT wymiana taka najczęściej jest dość kłopotliwa i kosztowna ale da się to zrobić/, po trzecie primo: tył 18" wpływa na poprawę własności jezdnych w terenie /no choćby koleiny/, po czwarte primo: sama wymiana koła może być nietrafiona gdyż np. przy częstej jeździe z "nadwagą" czyli pełnym pokładem trzeba będzie dobrać jeszcze przełożenie na zębatkach, po piąte primo: sens takiej wymiany widzę jedynie wówczas jeśli budujesz coś od podstaw na swoje indywidualne "widzi mi się" w innym przypadku przy pozostawieniu wszystkich pozostałych podzespołów w oryginale /mam na myśli głównie zawieszenie/ będzie to przerostem formy nad treścią. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że nieco inaczej ma się sprawa w RD03 i Rd04 czy Rd07. RD03 ma inną piastę przez co jest najbardziej podatna na wszelkiego rodzaju eksperymenty z zębatką czy felgą zaś nowsze modele wymagają pewnych dodatkowych modyfikacji - to tyle co mi jest w temacie wiadome.
Ps. Jeśli ktoś, wymienia koło i ma zamiar nadal użytkować motorek turystycznie to musi pomyśleć o kwestii pozostawienia oryginalnej piasty czyli tej "ze sprzęgłami gumowymi" a w takim przypadku poszukiwania pasującej do AT felgi trzeba zawęzić do nowego Excela /około 500-600 zł. za fele/ lub o ile dobrze pamietam koła do przeplecenia z XR-y czy Cr-a. Afri ma 36, specyficznie rozmieszczonych drutów a to raczej rozwiązanie nietypowe pośród kółek 18" ![]() Ostatnio edytowane przez Pawel_z_Jasla : 19.02.2009 o 09:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
Markowa guma firmy PIRELLI MT 21 Rallycross 130/90-17 i enduro
![]() Takie właśnie zakupiłem do swojej Trampko - Afryki Rozmiar na tył 130/17 Przód wiadomo jaki
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 19.02.2009 o 11:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Panowie co by zap...lać klocem po krzokach trzeba mieć jaja i umiejętności , guma z takim czy innym bieżnikiem , tylko w nieznacznym stopniu pomaga .
Doświadczenie , to coś , co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
"krzywe" koło... | dexterek | Wszystko dla Afryki | 12 | 07.03.2014 13:44 |
Koło 18 " tył. | szparag | Hamulce, kola, opony | 1 | 27.01.2013 21:12 |