![]() |
|
Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,765
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
![]()
Ok, no to ten no...
Nie rób tego ![]() Chyba, że bardzo się nudzisz a nawet jeśli to są ciekawsze tematy ![]() ale jesli już naprawdę.. Moja pierwsza to było nieporozumienie. Druga to już lepiej i nawet całkiem fajna. Długo z tym pojeździłem. Zabrałem się w końcu za trzecią tak jak się powinno. Zrobiłem kopyto z duuuużej ilości pianki i szpachlówki. I na tym się skończyło ![]() serio wymaga to dużego nakładu pracy tak by wyszło coś sensownego. Dużo zależy od użytej lampy. Jako materiał używałem poliestrów. Na formę troszkę inne niż na produkt finalny. Mata szklana lepiej działa w ciasnych zagłębieniach, tkanina szklana na duże powierzchnie. Baw się ![]()
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Wykonałem na próbę:
1. stelaż kopyta z listewek (robiłem cokolwiek żeby zobaczyć co z tego jest) 2. listewki obiłem kodurą podgumowaną (zszywacz tapicerski) 3. na to żywica poliestrowa 4. na to mata szklana i wgniatanie tego pędzelkiem w żywicę Po nocy wszystko zaschło i..... a) fajnie że elastyczne, ale jednocześnie dość ciężkie do zgięcia (z wiatrem da radę) b) nie widzę takiej możliwości żeby to pękło. Chyba pomysł z gumowaną kodurą był całkiem sensowny. Najwyżej się rozerwie, ale nie bardzo kumam w jaki sposób miałoby to pęknąć. Teraz w przyszłym tygodniu chcę zrobić odlew z istniejącej oryginalnej czachy pianką tapicerską a potem pianką tapicerską i nożykiem wyrzeźbić kształt docelowy. Potem ładnie zaszpachlować, pokryć smarem silikonowym i leciej z żywicą, matą szklanką i kodurą podgumowaną. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Plan jest na boano, więc wyleję kształt a potem otwornicą powalczę żeby zrobić miejsce na docelowe reflektory.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Wczorajsze podejście do tematu ujawniło że o ile robota trudna nie jest to wymaga odpowiednich warunków. Temperatura +35, na balkonie około +40 sprawiła że żywica zaczynała pracować chwilę po jej rozmieszaniu i dwa razy musiałem ją wymieniać bo się po prostu skrystalizowała w oczach zanim zdążyłem ją nałożyć.
Problemem było zrobienie odlewu - niestety mój pomysł na rozdzielacz nie zadziałał i stara czacha nie dała się do końca odlać. Natomiast im plus zaliczam pomysł ze zrobieniem drewnianego stelaża z listewek zwymiarowanego pod oryginalną czachę (listewki zwymiarowane w miejscach mocowań oryginalnej czachy i umieszczone tak aby ich krawędzie odpowiadały krawędziom oryginału. Tak więc: - stelaż z listewek - na to częściowo pianka (tam gdzie się dało) - na to taśmą malarską i zszywaczem tapicerskim przybita tektura w odpowiedniej formie - wszystko obite naciągniętą codurą - na to mata szklana i żywica Po zaschnięciu całości (15 minut w tej temperaturze) - wystarczyły dwa szarpnięcia aby oderwać nową czachę od "kopyta". Generalnie wyszło trochę inaczej niż planowałem, niemniej po przyłożeniu do motocykla pasuje prawie idealnie. Wymaga tylko podcięcia, wyrównania, zeszlifowania i pokrycia czymś jednolitym. No i do dorobienia jeden zaczep z przodu nad reflektorami. Z uwagi na zmianę koncepcji w trakcie lampy pozostają ori. Taki Darth Vader trochę się z tego zrobił i nawet mnie się to podoba. Plus - jest lekka jak diabli (lżejsza od oryginału), zachowuje niwielką elastyczność a przy tym jest bardzo twarda. Zabrałbym się za to nawet chętnie jeszcze raz ale wówczas już bym wiedział gdzie i jaki błąd popelniłem. Niemniej coś z tego wyszło. Zegary przykrywa idealnie, tworzy się niewielki daszek na lampami a mocowania wpasowały się idealnie w oryginale mocowania od szyby. Trzeba tylko mocowanie z przodu od strony lamp dorobić. ![]() ![]()
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Owiewki do afri | MaRP | Wszystko dla Afryki | 86 | 16.12.2015 20:22 |
Owiewki | sizyrk | Wszystko dla Afryki | 3 | 09.11.2014 17:02 |
Jak rozpoznać oryginalnego KTMa? Pytanie o owiewki | jackhammer | Inne - dyskusja ogólna | 42 | 15.01.2014 23:26 |
wypełnienie owiewki | rafalkefir | Wszystko dla Afryki | 34 | 18.11.2009 09:38 |