Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.04.2015, 08:41   #1
Kristos
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Wahliwe mocowanie mocowanie dla mnie ma trzy wady:
1. nie można podczas jazdy dźwignąć wozu w górę - uważam, że to najważniejsza sprawa.
2. podczas dojścia do punktów granicznych podczas wychyłu tracimy panowanie nad zestawem (staje się niesterowny)
3. o ile tylne mocowanie nie stanowi problemu, to przednie ciężko ustawić - podczas pochylania powinno działać mimośrodowo - powinno zmieniać geometrię w sposób pożądany (ma pomagać podczas skrętu). Tak jak z kołami skrętnymi w aucie - zawsze jedno skręca bardziej (tak po chłopsku). Zbieżność (pozioma) pomiędzy wózkiem, a motocyklem (neutralnie +- 2% o ile pamięć mnie nie zawodzi) powinna się zmieniać. Skręt w lewo zwiększać; w prawo zmniejszać do wartości rozbieżnej.

Piszę to z własnego doświadczenia - z wózkiem latam od początku lat 90-tych zeszłego...
Długo i niech tak zostanie.

P.S.
Ta skleroza...
Pierwszy zaprzęg kupiłem w lipcu 1986...
Co to były za wspaniałe wakacie...

Ostatnio edytowane przez Kristos : 17.04.2015 o 09:32 Powód: uzupełnienie
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2015, 23:47   #2
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

Kristos, czytałem Twoje artykuły, bo mi chłopaki na FTA podali "sznureczki" i są one baaardzo ciekawe. Może jakby Trampiszon miał taką pancerną ramę jak BĘW czy "Ruski" to bym sobie głowy nie zawracał. Ale właśnie ponieważ rama Trampka jest delikatna to tak sobie wymyśliłem. Dodatkowo nie chcę , przynajmniej na razie jeździć docelowo z zestawem na stałe i z większymi prędkościami, i w ogóle moj styl jazdy nawet na solówce jest raczej baaardzo emerycki, więc nie planuję walić motocykla na zestaw , albo co gorsza w drugą stronę. Co do ustawienia geometrii to właśnie wiem że ważne jest ustawienie geometrii i doczytałem gdzieś, że różnica jest taka że mimośród ma być względem tyły ustawiony wyżej o około 3-5 cm od poziomu ( w zależmości od długości subramy) i przesynięte w lewo na godzinę 11-tą. I to ma zapewnić taki efekt o jakim piszesz. Poza tym jakie zalety mają wynikać z możliwości dźwignięcia wozu? Ja mam też zamiar zrobić możliwość podłączenia dwóch dodatkowych zastrzałów do związania na chwilę zestawu na sztywno w razie "śliskości jakiejś" ale na stałe to nie bardzo. Właśnie o to chodzi że brakowało by mi jazdy z wozem ale z możliwościami czucia się jak na motocyklu - choć trochę...
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2015, 10:11   #3
Louis
 
Louis's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Międzyzdroje
Posty: 599
Motocykl: CRF1000L
Louis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 28 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kristos Zobacz post
Wahliwe mocowanie mocowanie dla mnie ma trzy wady:
1. nie można podczas jazdy dźwignąć wozu w górę - uważam, że to najważniejsza sprawa.
2. podczas dojścia do punktów granicznych podczas wychyłu tracimy panowanie nad zestawem (staje się niesterowny)
3. o ile tylne mocowanie nie stanowi problemu, to przednie ciężko ustawić - podczas pochylania powinno działać mimośrodowo - powinno zmieniać geometrię w sposób pożądany (ma pomagać podczas skrętu). Tak jak z kołami skrętnymi w aucie - zawsze jedno skręca bardziej (tak po chłopsku). Zbieżność (pozioma) pomiędzy wózkiem, a motocyklem (neutralnie +- 2% o ile pamięć mnie nie zawodzi) powinna się zmieniać. Skręt w lewo zwiększać; w prawo zmniejszać do wartości rozbieżnej.
Dodam jeszcze od siebie wadę, która dla wielu być może jest mało istotna ale rani moje poczucie estetyki, szerokość zestawu. Przy połączeniu wahliwym zestaw robi się szerszy od malucha, a wg. mnie powinien być zwarty tak jak jego sztywni protoplaści. No po prostu nie wygląda.
__________________
Louis, motocyklista niedoskonały.
Louis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2015, 23:03   #4
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Louis Zobacz post
Dodam jeszcze od siebie wadę, która dla wielu być może jest mało istotna ale rani moje poczucie estetyki, szerokość zestawu. Przy połączeniu wahliwym zestaw robi się szerszy od malucha, a wg. mnie powinien być zwarty tak jak jego sztywni protoplaści. No po prostu nie wygląda.
Louis, w tym co piszesz masz sporo racji, zestwa wahliwy musi być i jest szerszy. Ale jakoś mnie to nie przeraża, choć estetyka z pewnością cierpi. Ale chcę spróbować. Muszę zobaczyć którą ścieżką pójść. W razie czego fleksa i spawara w łapę i heja.... Ale dziękuję za wszystkie cenne uwagi .

Kristos - napisałem do Maziego. Zobaczymy co z tego wyniknie.
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.