Wróæ   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uk³ad elektryczny i zap³onowy

Uk³ad elektryczny i zap³onowy Monta¿, demonta¿ oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napiêcia, CDI, okablowanie, ¶wiat³a, bezpieczniki, prze³±czniki, ¶wiat³a stopu, czujnik nó¿ki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzêdzia w±tku Wygl±d
Stary 02.02.2009, 17:47   #1
Dzieju
Administrator

Zap³aci³em sk³adkê :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesi±ce 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domy¶lnie

W kwestii lataj±cych iskier,
przy jednej zwyk³ej elektrodzie jest wszystko jasne
przy 2 elektrodach po przeciwnych stronach iskra wcale nie leci do 2 elektrod
jednocze¶nie, tylko do tej gdzie ma latwiej przeskoczyæ. dzieki temu nie
zachodzi potrzeba regulacji odstêpów w przypadku samochodu przez min 60000km z
uwagi na 2x wolniejsze wypalanie elektrod.
przy rozdwojonej pojedyñczej elektrodzie teoretycznie iskra powinna byæ szersza ale to
zale¿y od mo¿liwo¶ci modu³u , jesli s³aby to mo¿e starczyæ tylko na jedn±
stronê "jêzyka" elektrody. Roswojona elektroda ma tê zaletê ¿e zu¿yje siê wolniej ni¿
klasyczna pojedyñcza ale ta dolna i tak zostanie wypalona.

Je¶li ju¿ kto¶ chce sobie wyd³u¿yæ przebiegi na swiecach to odpowiednia jest ¶wieca z 2 przeciwnymi elektrodami , rozdwojona jest trochê ulepszon± wersj± klasycznej pojedyñczej ale bez szoku.
S± jeszcze briski bezelektrodowe , które to niby daj± iskrê pier¶cieniow± , podobno ludziska niby co¶ tam odczuwaj±...... ale czy lepiej czy tylko maja wra¿enie?
Nie testowa³em to siê nie wypowiem.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.06.2012 o 08:36
Dzieju jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 18:13   #2
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chêtnie na ¦l±sk bym wróci³
Posty: 5,034
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wy³±czon± reputacjê
Online: 1 miesi±c 2 tygodni 2 dni 11 godz 10 min 24 s
Domy¶lnie

Cytat:
Napisa³ Dzieju Zobacz post
W kwestii lataj±cych iskier,
przy jednej zwyk³ej elektrodzie jest wszystko jasne
przy 2 elektrodach po przeciwnych stronach iskra wcale nie leci do 2 elektrod
jednocze¶nie, tylko do tej gdzie ma latwiej przeskoczyæ. dzieki temu nie
zachodzipotrzeba regulacji odstêpów w przypadku samochodu przez min 60000km z
uwagi na 2x wolniejsze wypalanie elektrod.
przy rozdwojonej pojedyñczej elektrodzie teoretycznie iskra powinna byæ szersza ale to
zale¿y od mo¿liwo¶ci modu³u , jesli s³aby to mo¿e starczyæ tylko na jedn±
stronê "jêzyka" elektrody. Roswojona elektroda ma tê zaletê ¿e zu¿yje siê wolniej ni¿
klasyczna pojedyñcza ale ta dolna i tak zostanie wypalona.

Je¶li ju¿ kto¶ chce sobie wyd³u¿yæ przebiegi na swiecach to odpowiednia jest ¶wieca z 2 przeciwnymi elektrodami , rozdwojona jest trochê ulepszon± wersj± klasycznej pojedyñczej ale bez szoku.
S± jeszcze briski bezelektrodowe , które to niby daj± iskrê pier¶cieniow± , podobno ludziska niby co¶ tam odczuwaj±...... ale czy lepiej czy tylko maja wra¿enie?
Nie testowa³em to siê nie wypowiem.
Te Briski chce teraz sprawdziæ. Co prawda mam teraz ju¿ za³o¿one Splity, ale chyba skuszê siê na bezelektrodowe patenty. Co do mo¿liwo¶ci modu³u to on sobie w AT da radê, dlatego chcê daæ lepsze ¶wiece. Pakowanie na dwu¶wiecowy gar Iryd mija siê z celem, a Splity czy Briski to ju¿ w zupelno¶ci standardowe dadz± radê i nie bêdzie nigdy k³opotu z nimi.

NGK s± ok z punktu widzenia sprzedawcy, bo czêsto siadaj± i sporo siê tego sprzedaje a ja tak nie chce, dlatego wynajduje ró¿ne ¶wieczki, które s± lepsze i nie kosztuj± 40z³ jak lepsze NGK. Jutro mo¿e ju¿ nawet bêdê mia³ te Briski bezelektrodowe to wrzuce zdjêcia jak to siê ma. Jak uruchomie AT to dam znaæ jak to chodzi.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowied¼ z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is W³.
U¶mieszkiW³.
kod [IMG] jest W³.
kod HTML jest Wy³.

Skocz do forum

Podobne w±tki
W±tek Autor w±tku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
przewody zap³onowe Wójcik Uk³ad elektryczny i zap³onowy 5 12.06.2017 08:14
modu³y zap³onowe-kto regeneruje? SDz Uk³ad elektryczny i zap³onowy 30 05.02.2012 10:54
¶wiece irydowe do AT rambo Silnik, sprzêg³o, skrzynia 92 08.11.2010 11:06
Po¿yczê modu³y zap³onowe i tarcze sprzeg³owe do xrv 650 majo Wszystko dla Afryki 13 26.03.2009 20:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.