![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#21 |
![]() |
![]()
cyt. na grawitacji skład mieszanki się zmienia
mozesz nam to rozjasnic?
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 661
Motocykl: RD07&1000RR
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
|
![]()
...no co? gwiezdnych wojen się naoglądał i zmyśla
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
![]() |
![]()
Ja też jestem ciekaw jak brak pompy wpływa na skład mieszanki
![]() ![]() ![]() Pompa w afryce się normalnie zużywa, ale w 90% przypadków pomagają nowe styki z Larssona (TourMax). Czasem wystarcza wyczyścić stare styki i porządnie zakonserwować. Ta pompa po prostu nie lubi wilgoci, więc jak się afri topi w błocie to trzeba się nastawić na wcześniejszy zgon, elektrycznej w końcu, pompki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Łódź
Posty: 1,301
Motocykl: RD01
![]() Online: 2 miesiące 4 dni 4 godz 38 min 43 s
|
![]()
kolunio możesz rozwinąć druciarstwo bo mnie to bardzo ciekawi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Kielce
Posty: 1,655
Motocykl: Dziczyzna
Przebieg: ustalam
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 14 godz 20 min 30 s
|
![]()
Ja w 07 latam na grawitacji i do 18 litra wypala (więcej nie sprawdzałem). Skład mieszanki się zmienia? Coś chyba nie bardzo rozumiem (chyba, że ilość tlenu w powietrzu w zależności od wysokości hehe). U mnie pompa padła na "ament" i nie mam zamiaru na razie tego ruszać - zasięg bez pompy to min. 300 km a więc zupełnie "przyzwoicie". Objawów typu "strzelanie w wydech" i większe spalanie nie zanotowano (spalanie na poziomie 4,9 - 5,3 l/100 km przy jeździe asfaltem).
aaa - wyjęcie pompy to oszczędność około 270 gramów hehehehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,903
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 4 tygodni 13 godz 6 min 46 s
|
![]()
Przy jezdzie bez pompy zmniejsza sie poziom paliwa w gazniku co zmienia wartosc mieszanki paliwowo powietrznej. Jest mniej paliwa a wiecej powietrza. Im wieksze cisnienie w szlauchu benzyny tym jest potrzebna wieksza sila aby zamknac iglice plywaka. Wieksza sila zamykajaca iglice oznacza ze plywak musi byc glebiej zanurzony (wiekszy poziom paliwa). Gazniki z pompa sa wlasnie tak obliczane i nie sa tak samo dostosowane jak gazniki bez pompy. Glownie chodzi tutaj o poziom paliwa w gazniku (podgiecie plywaka) i wielkosc komory plywakowej.
Dla tych co mysla ze krecenie sruba mieszanki w gazniku spowoduje ustawienie mieszanki w pelnym zakresie obrotow silnika zapodaje rysuneczek. ![]() Jak widac sruba mieszanki (luftregulierschraube) dziala do 1/4 otwarcia manetki, pozniej mieszanke przez nastepne 1/2 przejmuje iglica i jej dysza a ostatnie 1/4 przejmuje dysza glowna (nie mylic z dysza iglicy). Konkludujac, maszyna pojedzie dopoki mieszanka powitrzno paliwowa bedzie zapalna, a moze sie i tak stac ze np. przy pelnym obciazeniu zabraknie paliwa w mieszance, wzrosnie temperatura spalin i wypalimy zawory.
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. Ostatnio edytowane przez fassi : 26.02.2015 o 15:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Szynszyl - Fassi chyba wyjaśnił doskonale o co chodzi - ciśnienie w układzie właśnie, które przy pompie jest stałe do momentu do póki paliwo się nie skońćzy a przy Grawitacji zależne jest od poziomu paliwa w zbiorniku - im więcej go jest, tym ciśnienie większe.Gdyby Grawitacja nie miała wpływu na skład mieszanki to jakie jest wogóle uzasadnienie dla posiadania pompy? Skoro grawitacyjnie i tak co ma dolecieć to doleci a skład mieszanki zależy od pracy gaźnika a nie pompy. Bo tak wnioskować można z twierdzenia o braku wpływu pompy na skład mieszanki.
Japończyk jak coś wsadzał do RD04 to miało to głębsze uzasadnienie. Grawitacja jest rozwiązaniem tymczasowym i bez problemu dojedziesz gdzie potrzebujesz, ale właściwym rozwiązaniem jest po prostu naprawić pompę. Co nie znaczy, że na Grawitacji nie da się przejechać z Polski do Hiszpanii. Bo da się. Tylko zaworów szkoda. Eksperyment - zepnij węże na krótko, zrób grawitację a do kostki od pompy podepnij się z miernikiem i zobacz co się dzieje z napięciem na pompie jak odkręcasz manetkę i jak ją zakręcasz. Akurat znalazłem rysuneczek z oznaczeniem sterowania pompą w AT (żółty ślad). Skoro steruje tym moduł, to znaczy, że ciśnienie paliwa w pompie jest zależne od parametrów pracy silnika a nie od jego poziomu w baku (grawitacji). Ponieważ pompa zajmuje się tylko pompowaniem paliwa, to jej głównym zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Co za tym idzie, skoro za pompą mamy gaźnik sterowany ciśnieniowo to poprawny skład mieszanki zależy m.in. od... ciśnienia... czyli pracy pompy.... czyli grawitacja oszukuje układ powodując zaburzenia w składzie mieszkanki: ![]()
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ Ostatnio edytowane przez Evvil : 26.02.2015 o 15:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,903
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 4 tygodni 13 godz 6 min 46 s
|
![]()
Evil, pompa afrykanska pompuje tyle ile gaznik odbierze. Jakbys podczas jazdy zatkal szlauch miedzy pompa a gaznikiem to ta pompa sie zatrzymie. Jej budowa jest podobna do pompki do roweru. Normalnie pompujesz ciagnac tlok (zasysanie powietrza) i pchanie tloka (pompowanie kiszki). Tlok w pompie w afryce ciagnie cewka elektryczna w jedna strone a pcha w druga sprezyna spiralna. Jak tlok dojdzie do konca znowu jest pociagany cewka z powrotem itd. Czynnosc ta steruja styki pompy.
Czytam czesto forum silnikow lotniczych i tam pisza ze "naziemni" mechanicy nie przejmuja sie takimi pierdolami jak mieszanki, zaplony itepe. A jak im w tych pierdzipedach latajacych przy jakichs obrotach silnik zacznie dzwonic albo wydechnie to zjazd na pobocze jest pionowy i bolesny ![]() ps. Ten elektroniczy/elektryczny sygnal daje prad na przekaznik ktory w ulamku sekundy naciaga sprezyne w pompie. Jak masz jaka pompe zapasowa to wez ja podepnij do motura i odpal na sucho i dodawaj gazu, cykanie pompy bedzie sie zmieniac z gazem. Pozniej wez sciagnij dekiel z pompy co masz w moturze i tez dodawaj gazu, bedziesz widziec jej czestotliwosc pracy.
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. Ostatnio edytowane przez fassi : 26.02.2015 o 15:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Fassi - zgadzam się z Tobą z jedną małą różnicą - to czy pompa ma pompować czy nie zależy też od modułu. To nie stricte gaźnik decyduje o tym czy paliwo ma być podane - po prostu zbyt wysokie ciśnienie za pompą zamyka ją (czyli jak zatkasz wąż o którym piszesz).
Pompa pracuje niezależnie od tego, czy węże są podłączone do gaźnika czy nie. I im więcej paliwa potrzeba gaźnikom, tym szybciej i więcej pompa pompuje. Ale nie zależy to od wytwarzanego przez gaźnik podciśnienia ale od sygnału który do pompy dociera. A ten zależny jest m.in. od obrotów / obciążenia silnika.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ Ostatnio edytowane przez Evvil : 26.02.2015 o 15:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,903
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 4 tygodni 13 godz 6 min 46 s
|
![]()
Evil, wlasnie sie nie zgodze. Wrocmy na chwile do pompki rowerowej. Trzonek pompki mozesz pociagnac tylko wtedy kiedy tlok bedzie "na dole". Pompa w afryce dziala tak samo. Jesli gaznik odbierze paliwo i tlok pompy zejdzie "na dol" wtedy jest zwarcie na stykach pompy i nastepuje naciagniecie sprezyny.
Jesli gaznik nie odbierze paliwa czyli tlok nie zejdzie "na dol" i nie zewrze stykow to pompa nie zadziala. Sygnal z cewek jest po to aby pompa nie byla caly czas pod "pradem" czyli by sie zaczela grzac. Dlatego te krotkie sygnaly. Pozatym jak sie przewrocisz w terenie, silnik zgasnie to pompa tez przestanie pracowac bo nie bedzie impulsu z cewki. ps. tak naprawde to pompa pompuje ta "sprezyna" a prad potrzebny tylko do naciagniecia te sprezyny
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. Ostatnio edytowane przez fassi : 26.02.2015 o 16:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
[RD04] Ile oleju w lagach RD04? | Poncki | Rama, zawieszenia, napęd | 20 | 25.02.2014 20:24 |
[RD04] zębatka tylna 46 zębuf do rd04 | rambo | Rama, zawieszenia, napęd | 5 | 29.07.2008 01:05 |