| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Sexu i biznesu 
					
				
				
					Posty: 1,562
				 
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Co polecacie na piachy pustyni? 
		
		
		
		
		
		
			Ja mam teraz TwinAir ale jest suchy. Nie wiem czy to sie namacza, nasacza itd. Cos cwierkaliscie, ze niby jakas dodatkowa szmata potrzebna. Prosze o sugestie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	__ Golodupiec bez Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dużo zależy gdzie umiejscowiony jest wlot powietrza . W małych endurakach uszczelniam puchę bardzo dokładnie klejem do szyb tak aby pioch wyrzucany przez kręcące się koło nie zasysało do puchy . Używam zwykłego gąbkowego filtra nasączonego olejem a na niego nakładam tzw. beretkę , dodatkowy filtr na pył . Jak jadę po fesz feszu to zaglądam kilka razy dziennie do puchy wytrzepując beretkę i wygarniam syf , po powrocie do bazy mycie , czyszczenie , nasączanie i tak codziennie jak się mocno kurzy . Jak jeżdżę po ubitym lub wilgotnym piochu serwis robie co drugi dzień . Natomiast jadąc Tenerką czy Africą zabieram kilka zwykłych papierowych filtrów ze sobą na zmianę i co dwa dni przedmuchuje a jak się mocno zapchają to wymieniam .  
		
		
		
		
		
		
			Trzeba na to zwrócić szczególna uwagę i nie olewać w przeciwnym razie moto zdechnie jak pociągnie piochu , padło juz kilka motocykli na wyjazdach z tego powodu , nie był to nigdy mój . Tak mnie uczono i tego się trzymam . Powodzenia . 
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Sexu i biznesu 
					
				
				
					Posty: 1,562
				 
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzieki Adagiio. 
		
		
		
		
		
		
			Moglbys jeszcze powiedziec cos na temat oleju (silnikowy czy jakis specjalny - mam nadzieje, ze nie). Co to jest ta beretka, gdzie kupic? Czym myc filtr? Woda z mydlem czy jakims plynem? Mysle nad pociagnieciem doloty pod liczniki jak w mad-max'ie. Nie wiem czy to gra role. 
				__________________ 
		
		
		
		
	__ Golodupiec bez Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Baretka to nakładka na filtr gąbkowy , który służy do wstępnego wyłapywania pyłu . Nie nasącza się tego niczym tylko zdejmuje z filtra gąbkowego i wytrzepuje , można go kupić Boano .  
		
		
		
		
		
		
			Oliwa ta sama co lejesz codziennie , zalewam układ chłodzenia motulem + 130 i zakładam drugi wiatrak na lewa chłodnicę w enduraku . Do Tenerki też go zalałem ale tu akurat nie ma problemu z chłodzeniem . Filtr gąbkowy myje benzyna ekstrakcją i po odparowaniu nawilżam olejem do filtrów gąbkowych , mam ich ze sobą zawsze kilka co by co dzień się nie paprać . Zobacz na stronie Boano są tam zestawy rally do Bety im wyżej zasysa powietrze tym lepiej , znaczy mniej piochu ciągnie do puchy , większość rajdówek ma zasysanie pod kierownicą . W Africe przewidzieli że takie zjeby jak ja będą nimi tyrać po afrykańskich piochach i nic nie trzeba kombinować jest tip top  .
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Sexu i biznesu 
					
				
				
					Posty: 1,562
				 
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			OK, czyli musze kupic ten olej do filtra i beretke. 
		
		
		
		
		
		
			Chyba pomysle nad dolotem kolo kierownicy, moze dodatkowy wiatrak ale to juz moze za duzo komplikacji. Ale raczej poszukam gdzies w okolicy nie w Boano, bo nie po drodze. 
				__________________ 
		
		
		
		
	__ Golodupiec bez Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Boano dałem jak przykład bo na ich stronie można zobaczyć jak to wygląda , myślę że beretke kupisz w każdym sklepie z gratami off . Jakim moto jedziesz ?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Sexu i biznesu 
					
				
				
					Posty: 1,562
				 
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Plan jest pojechac DR650. 
		
		
		
		
		
		
			Szczerze mowiac to nie znalazlem tej beretki na Boano. Strona sie laduje dlugo i nie czytam po wlosku. Cos wyszukalem po obrazkach w internecie. Cos takiego?  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	__ Golodupiec bez Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tak http://www.kmotoshop.it/protezione-sabbia-per-filtro-aria-ktm . W DR nie masz chłodnicy więc po problemie z wiatrakiem . Możesz na wyjazd zalać silnik Motulem Double Ester factory line 300V jak przewidujesz dużo offa .  
		
		
		
		
		
		
			Udanego wyjazdu . 
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			 Zrośnięty. 
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 713
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 58 min 9 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Też się zastanawiałem nad filtrem przeciwpyłowym i trafiłem na patent zrobiony z czepka lekarskiego np: http://allegro.pl/czepek-lekarski-ni...989775281.html 
		
		
		
		
		
		
			Ktoś to nawet sprzedawał na allegro jako dedykowane do motocykli   i z odpowiednią ceną. Zwykła pończocha też powinna się nadać, tak podobno kiedyś się to robiło.
		
				__________________ 
		
		
		
		
	"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wychodzę z założenia że jadąc do Afryki i wydając na to trochę kapusty nie warto eksperymentować , być może pończocha lub zielony czepek spełnia taką samą funkcję . Beretka za 15 eurasów nie jest wykonana w technologii nasa , ale działa  
		
		
		
		
		
		
			 .
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |